Tävla och vinn gamingskärm från AOC

Permalänk
Medlem

För att slippa lämna datorn ska en riktig nörd ha det nödvändigaste så nära till hands som möjligt - mat, toalett och dusch...

Visa signatur

MB: Z790-F (ASUS ROG Strix)
CPU: i7 13700k, 3,4GHz (4,9GHz OC) (Intel Core)
GPU: RTX 3080, 10gb (ASUS Geforce TUF)
RAM: 64GB, DDR5 5200MHz (4x 16gb, Corsair)
OS: Windows 11 :-(

Permalänk
Medlem

I väntan på AMD Ryzen 5 och AMD Vega

Permalänk
Medlem

Här är min BattleStation v1.9, allt som behövs just nu är en ordentlig 27" 144hz gaming skärm (typ en aoc agon ag271qx skulle inte vara helt fel) för att upgraderas till v2.0!

Har wallpaper engine (levande bakgrundsbilder) på alla mina spel som ja lirar just nu syns ju självklart inte på bilden heh.
Övre raden är skriven i Dovah och den undre är ett misslyckat försök till o skriva mitt nick.

Jag gissar redan nu att någon kommer fråga varför TV'n till vänster har sitt fotstöd kvar, lång historia kort: Personen som sålde den till mig har rundat skruvarna ordentligt så de finns inte en chans att ta bort den utan borr som ja tyvärr inte har.

Permalänk
Medlem

Man kan vara nördig på flera olika vis...
http://imgur.com/a/lbjav

Permalänk
Medlem

"väggen bakom" är en ny inköpt 55" som det spelas flitigt på!

Permalänk
Medlem

Moppe med stil!

Tänkte att min moppe började bli gammal så jag byggde min egna Transportabla Gaming setup.
En kör och en sitter och spelar därbak. Inbyggd router i fronten. skärm, tangentbord och mus på pakethållaren, och såklart datorn som tar upp nästan all plats, men det funkar. Very Nice

Permalänk
Medlem

När skolan tar allt tid men man fortfarande måste ha tid för datorn får man offra andra saker. Städning är en sådan sak. Tro mig, det är mycket värre IRL än vad som går att få fram genom en enda bild. Och självklart finns det nödvändigaste för alla nördar med; katten.

En lite större skärm skulle vara bra så att man kunde städa och se vad som hände på skärmen samtidigt!

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk
Medlem

Om ni undrar vem som sitter på moppen så är det min lillebror. tyckte Han såg lite häftigare ut än mig

Permalänk
Medlem

Nybyggd dator (byggdes för nån vecka sen)

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Azelon:

...
Jag gissar redan nu att någon kommer fråga varför TV'n till vänster har sitt fotstöd kvar, lång historia kort: Personen som sålde den till mig har rundat skruvarna ordentligt så de finns inte en chans att ta bort den utan borr som ja tyvärr inte har.

Har du testat med det gamla knepet med en bit grovt Gummiband på Skruvmejselns klinga (i.e. mellan skruvmejsel och skruv-huvud)?

Permalänk
Medlem

@anon257891: ohja de finns inget mönster kvar what so ever på skruven så måste få tag på en borr för o få av den :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

Nördig, nördigare eller nördigast? I en ny tävling med AOC är det upp till bevis för SweClockers mest hårdkokta medlemmar, med möjlighet att kamma hem en påkostad gamingskärm.

Läs hela artikeln här

Vem vann tävlingen?

Permalänk