Öva Körkortsteori - gratis!, app utvecklad i Unity & C#, behöver feedback!

Permalänk
Medlem

Öva Körkortsteori - gratis!, app utvecklad i Unity & C#, behöver feedback!

Hej!, Jag har under en tid arbetat med att utveckla en app för att öva körkortsteori . För nån dag sedan blev jag äntligen klar med en första stabil version för publicering på Google-play. Jag söker nu generell feedback på min app så att jag kan vidareutveckla och förbättra den!

Appen innehåller i dagsläget:

  • övning på trafikmärken, indelat i kategorier

  • övning på teori, indelat i kategorier

  • kunskapsprov som följer det officiela provets mönster

  • statistik (skulle behöva förbättras)

  • feedback på kunskapsprov (se vad som är rätt/fel och få förslag på vad som behöver övas på)

  • lista över sponsorer (inga i nuläget)

Appen är utvecklad i Unity och med C#, den finns för närvarande bara tillgänglig på Google-play, men jag hoppas att i framtiden även kunna lasera den för windows phone/UWP och iphone.

Appen är helt gratis och kommer inte att innehålla någon reklam (bortsett från sponsorer om jag i framtiden hittar några sådana)

här är en länk till appen på google play:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blendworks....

Alla idéer, tankar, diskussioner, feedback , mm är varmt välkommet!, tack på förhand

Permalänk
Medlem

@esoneson: Kul initiativ! Men synd att den bara är tillgänglig i den svenska appstoren.

Permalänk
Medlem

Tänkte installera, testa och ge feedback. Men jag kan inte installera den på min Note2 (Samsung GT-N5110) för "Det här objektet är inte kompatibelt med enheten". Fungerar på min andra Samsungenhet dock, en snabbkoll säger att jag kör 4.1.2 på den. Någon anledning till att denna restriktion finns?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Tänkte installera, testa och ge feedback. Men jag kan inte installera den på min Note2 (Samsung GT-N5110) för "Det här objektet är inte kompatibelt med enheten". Fungerar på min andra Samsungenhet dock, en snabbkoll säger att jag kör 4.1.2 på den. Någon anledning till att denna restriktion finns?

Hej, tack för svaret!, nej egentligen så finns det nog ingen anledning till det, var bara den api nivån som jag hade inställt på vid build (byggde för api 17 och högre, 4.2). jag ska se över och kolla om jag kan gå till tidigare api nivåer utan problem till nästa uppdatering!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mgnspx2:

@esoneson: Kul initiativ! Men synd att den bara är tillgänglig i den svenska appstoren.

Tack!, jag valde att bara tillgängliggöra appen i Sverige, Finland, Norge och Danmark eftersom att den i nuläge enbart innehåller svenskt språk. Vill undvika dåliga recensioner på grund av användare som inte förstår innehållet. Jag kanske borde tänka om där och publicera den mer öppet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av esoneson:

Tack!, jag valde att bara tillgängliggöra appen i Sverige, Finland, Norge och Danmark eftersom att den i nuläge enbart innehåller svenskt språk. Vill undvika dåliga recensioner på grund av användare som inte förstår innehållet. Jag kanske borde tänka om där och publicera den mer öppet.

Gissar att inte så många fler än svenskar skulle söka efter "körkort"

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

Gissar att inte så många fler än svenskar skulle söka efter "körkort"

haha sant, ska se om jag kan slopa den restriktionen vid nästa uppdatering!

Permalänk
Medlem

Jag har nu publicerat en uppdatering baserad på feedback som jag mottagit, stort tack för den!

den nya uppdateringen innehåller:

  • exit knapp (click back to exit funktion)

  • förbättrat språk

  • optimering kring fontstorlekar, alla svarsalternativ ska nu ha samma fontstorlek (storleken varierar dock mellan frågorna)

  • tagit bort regions restriktionen i app-store

  • sänkt kompatibiliteten till android 4.0, (API level 14)

  • fler småfixar och några fler frågor tillagda

söker fortfarande feedback när det förmodligen fortfarande finns massor med förbättringar att göra!

ge feedback genom att besvara den här tråden eller skicka ett pm.
Mail-feedback går också bra, skicka den isf till: esonx4@gmail.com

Notera att det kan ta några timmar innan uppdateringen syns för alla i play-store!

Permalänk
Medlem

Nice!

Jag utvecklade själv ett körkortsprogram 2015-2016(för PC)

Du kan alltid ladda ner & kolla mitt program www.vagentillkorkort.se för att se om du hittar någon funktion du vill sno/kopiera.

Programmet ligger lite på is just nu.

Lycka till!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070

Permalänk
Medlem

@martin_cs: Nice! ska kolla på ditt program, kan säkert ta en del inspiration från det!
Tack för tipset!

Permalänk
Medlem

Kul initiativ! Ska se om jag hittar båtbranschen sätt att köra androidappar så kan jag utvärdera den när jag ger mig på mitt 4381:e försök att ta körkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Napoleongl:

Kul initiativ! Ska se om jag hittar båtbranschen sätt att köra androidappar så kan jag utvärdera den när jag ger mig på mitt 4381:e försök att ta körkort...

Skickades från m.sweclockers.com

Misslyckas med teoriprovet?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Perfekt! Min dotter håller på och övningskör nu, skall testas direkt.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Misslyckas med teoriprovet?

Det har alltid kommit något skit i vägen för teoriprovet. Barn, sjukhusbesök, nåt dödsfall mm.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Min dotter gjorde ett snabbt test av appen ikväll. Här kommer några förslag:

  • Lägg till alternativet "Inget av ovanstående" på alla frågor så man inte kan använda uteslutningsmetoden utan måste vara säker. Då måste det ju naturligtvis också finnas frågor med bara felaktiga alternativ.

  • Kolla stavning och särskrivningar.

  • Skyltarna i menyn är inte centrerade utan sticker ut en bit till höger i skärmen. Kanske skall vara så men ser lite skevt ut på min mobil.

Visa signatur

MoB: ROG B450-F Gaming | CPU: R7 3800X | GPU: RTX 3070 8GB | RAM: 2x16GB 3200MHz | SSD: V300 120GB | HD: Kingston A2000 M.2 500GB | Skärm: ASUS PG279Q| T.bord: Vulcan 120 | Mus: No-Name | Högt.: Logitech 5:1 | Chassi: FD Define R3 | PSU: RM750X V2 | CPU kylare: Arctic 34 | Multifunktions Dreamhack-hylla "DH-box" | Galleri DH-Box| Projekt T.E.B | Galleri T.E.B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Henrik-W:

Min dotter gjorde ett snabbt test av appen ikväll. Här kommer några förslag:

  • Lägg till alternativet "Inget av ovanstående" på alla frågor så man inte kan använda uteslutningsmetoden utan måste vara säker. Då måste det ju naturligtvis också finnas frågor med bara felaktiga alternativ.

  • Kolla stavning och särskrivningar.

  • Skyltarna i menyn är inte centrerade utan sticker ut en bit till höger i skärmen. Kanske skall vara så men ser lite skevt ut på min mobil.

Tack för feedback, det uppskattas!
Ska snart publicera en uppdatering där fler frågor/färre stavfel är prioriterat. Kommer nog också lösa vissa problem med förskjutning av menyer och dålig skalning av diverse olika element.
Gillar idéen med svarsalternativet "inget av ovanstående", ska helt klart läggas till för frågor där det är lämpligt!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tackar, bra tråd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_cs:

Nice!

Jag utvecklade själv ett körkortsprogram 2015-2016(för PC)

Du kan alltid ladda ner & kolla mitt program www.vagentillkorkort.se för att se om du hittar någon funktion du vill sno/kopiera.

Programmet ligger lite på is just nu.

Lycka till!

Tackar uppskattas verkligen, dock så kan jag inte få igång det.

El ja det startar fmen får bara upp rutan "Anslutningsproblem" igen och igen...

Lagt till undantag i brandväggar (testat på flera datorer med olika Win inst) men ingen lycka än.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Tackar uppskattas verkligen, dock så kan jag inte få igång det.

El ja det startar fmen får bara upp rutan "Anslutningsproblem" igen och igen...

Lagt till undantag i brandväggar (testat på flera datorer med olika Win inst) men ingen lycka än.

Hej! Uppskattar all feedback jag kan få, vill dock hålla denna tråd ren från diskussioner som inte rör min app (som tråden avser) om du har problem med appen utvecklad av @martin_cs får du framföra det till honom via någon annan kanal (tx ett pm) Om ditt problem rör min applikation är du givetvis välkommen att framföra det här så att jag kan försöka lösa det

Permalänk
Medlem

Bra initiativ!
Håller själv på och övningskör just nu, ska testa! Jag återkommer senare med lite feedback

Permalänk
Medlem

Tog MC-kort förra sommaren och då körde jag enbart med appen iKörkort MC. Den var riktigt bra så kanske kan du söka lite inspiration och tips där.

Permalänk
Medlem

Laddade hem båda för att testa mina kunskaper nuförtiden men även för att testa appen.

+ Gratis
+ Relativt stort utbud av frågor
+ Funkar smidigt

- Designen ogillar jag enormt
- Små bokstäver där det inte ska vara små bokstäver
- På frågor med sant/falskt så tycker jag knapparna blir alldeles för stora för att få en behaglig upplevelse

Överlag gillar jag idén och applikationen! Underbart att den är gratis för folk som tar körkort också!

7/10 med utvecklingsmöjligheter!

*EDIT* Lokala körskolor kanske vill sponsra?

Visa signatur

CPU [Ryzen 7 3800XT] GPU [Red Devil RX 5700 XT 8GB]
PSU [Antec HCG Gold 750W]
MOBO [MSI B550-A Pro]
Chassi [Phanteks Entoo Pro M]

Permalänk
Medlem
Skrivet av esoneson:

Hej! Uppskattar all feedback jag kan få, vill dock hålla denna tråd ren från diskussioner som inte rör min app (som tråden avser) om du har problem med appen utvecklad av @martin_cs får du framföra det till honom via någon annan kanal (tx ett pm) Om ditt problem rör min applikation är du givetvis välkommen att framföra det här så att jag kan försöka lösa det

Ok, självklart inga problem.

Nej apk'n har jag faktiskt inte upplevt några problem med än, tack för den förresten ska etsta lite hårdare framöver och se om något nyker upp el bara ge positiv feedback annars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av iFerz:

Laddade hem båda för att testa mina kunskaper nuförtiden men även för att testa appen.

+ Gratis
+ Relativt stort utbud av frågor
+ Funkar smidigt

- Designen ogillar jag enormt
- Små bokstäver där det inte ska vara små bokstäver
- På frågor med sant/falskt så tycker jag knapparna blir alldeles för stora för att få en behaglig upplevelse

Överlag gillar jag idén och applikationen! Underbart att den är gratis för folk som tar körkort också!

7/10 med utvecklingsmöjligheter!

*EDIT* Lokala körskolor kanske vill sponsra?

Hej härligt att höra att du testat appen!, har en uppdatering påväg som kommer att lösa iaf vissa av de problem du påpekar, designen är inte jättevacker och för förhoppningsvis kommer jag i framtiden även kunna ge alternativ till den. Stort tack för din feedback!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klacko:

Tog MC-kort förra sommaren och då körde jag enbart med appen iKörkort MC. Den var riktigt bra så kanske kan du söka lite inspiration och tips där.

Tack för tipset! Jag har sett deras app, har dock ingen budget att köpa den och tycker att priset är alldeles för högt för inspiration som jag ändå kan få gratis på andra sätt. Jag vill heller inte ta frågor eller funktionalitet från någon annan utan tillåtelse när det kan leda till potentiella problem i framtiden. Så jag har bestämt mig för att köra mitt eget race och basera min nuvarande/fortsatta utveckling på feedback från användare, på forum som detta Förhoppningsvis kommer det i slutändan att leda till en bra och funktionell app som många kan ta nytta av

Permalänk
Medlem
Skrivet av fark:

Ok, självklart inga problem.

Nej apk'n har jag faktiskt inte upplevt några problem med än, tack för den förresten ska etsta lite hårdare framöver och se om något nyker upp el bara ge positiv feedback annars.

Härligt!, de är bara att skriva om något dyker upp så ska jag göra allt jag kan för att lösa det!
Positiv feedback (och negativ) är nyckel till fortsatt framgångsrik utveckling!

Permalänk
Medlem

Uppdatering 1.9 och fullversion v 1.0

Jag har nu publicerat en uppdatering som ska rätta till en rad buggar och förbättra appens funktionalitet samt utseende över föregående version. Jag har också lagt till några hundra nya frågor samt förbättrat en rad olika funktioner som jag har fått feedback och förslag om från olika forum (bland annat detta). Funktioner som är märkbara i den nya versionen är bland annat att den i slutprovet markerar valda svar på frågor samt ritar ut de frågor som redan är besvarade (i överblicksläget).

Jag har nu lagt ner ytterligare ett stort antal timmar med utveckling av appen och kan från och med denna uppdatering inte längre göra detta helt utan någon form av vinst/kompensation och har därför med denna uppdatering lanserat en betald version av appen.

Tro nu inte att detta kommer leda till att gratis-versionen fylls med irriterande reklam och begränsas till den grad att den blir oanvändbar. Jag är fortfarande väldigt mån om att fortsätta utveckla gratisversionen och hoppas på att det betalda alternativet snarare ska leda till en mer aktiv utveckling, som gynnar båda versionerna. Samt även förhoppningsvis lansering på andra marknader och enheter än just android.

Den betalda versionen har i nuläget följande fördelar i jämförelse med gratis-versionen:

  • Fler frågor (trots detta har även gratis-versionen fått fler frågor tillgängligt i den nya versionen, bara inte lika många)

  • Tillgång till statistik/historik över tidigare kunskapsprov, här ges även förslag på övningar (denna funktion är i beta- och kommer att få förbättringar i kommande versioner)

  • högre prioritet på bugg-fixar.

  • Får ofta tillgång till nya funktioner tidigare än gratisversionen, (vissa funktioner kan vara exklusiva till fullversionen)

  • icon utan markeringen "Free version"

Jag söker nu givetvis fortsatt feedback kring båda versionerna men också tankar kring hur rimligt en betald version enligt er är, och om det är orimligt, förslag på alternativa finansieringsmodeller. (jag testade att finansiera via donationer/sponsorer men har än så länge inte tjänat en krona på det)

ha kul!

Permalänk
Medlem

ska testa och återkomma

Permalänk
Medlem

Milstolpe nåd och gratis är gott!

Hej swec! Jag har äntligen nått ett av mina personliga mål med appen och har nu över 3500 installationer!?! (omg!?).
Det börjar faktiskt kännas som att jag kan ha underlättat vägen till körkortet för iaf någon nu. ..och det är jag väldigt stolt över när det var huvudsyftet med att publicera appen!

Som tack för hjälpen, all underbar feedback och alla goda idéer som jag hittills har mottagit och som har hjälpt mig nå denna milstolpe kommer nu även fullversionen av appen att vara helt gratis t.o.m fredag! Jag vill med denna post tacka för all underbar feedback som jag har fått och även uppmuntra till fortsatt sådan om det är någonting som ni anser kunde förbättras/optimeras eller bara förändras.

Här kommer även en statusuppdatering angående nästa uppdatering.
Jag arbetar nu med en ganska stor uppdatering som kommer förändra/förbättra appens grafiska utseende, utöka antalet frågor och lösa befintliga buggar. Experimenterar även med några nya funktioner och bättre statistik för den betalda versionen. Jag siktar i nuläget på att rulla ut denna uppdatering i början av juni.

Hade bra!

justja!.. här är en länk till den betalda versionen av appen:

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.blendworks....

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering och nytt mål uppnått!

Hej igen alla här på swec!
Jag har nu nått ett nytt mål med min app som jag vid lansering knappt vågade drömma om, Gratisversionen har nu över 30k installationer på google play!

Jag har under en längre tid arbetat med en uppdatering som jag nu väljer att lansera i samband med denna milstolpe. Uppdateringen introducerar ett helt nytt tema, massor av nya funktioner och en mängd nya frågor. Utöver detta har jag rättat till en mängd stavfel och buggar som funnits i föregående versioner.

De största förändringarna listas nedan:

  • nytt grafiskt utseende (båda versionerna)

  • ny funktion för att bläddra bland vägmärken (båda versionerna)

  • nytt uppdragsbaserat spelläge (båda versionerna, begränsat i gratisversionen)

  • ny funktion för att skapa egna frågor och test på dessa (endast pro-versionen) (funktion i beta)

  • en mängd nya frågor (båda versionerna, fler frågor i pro-versionen)

  • bättre algoritm för att generera och efterlikna teoriprovet (båda versionerna)

  • ny Icon (ja de är stort!)(båda versionerna)

  • Massor av bugg-fixar/utseendemässiga förbättringar (båda versionerna)

  • rättat massor av stavfel/dåliga formuleringar (båda versionerna)

Själv anser jag att den nya versionen är 100ggr bättre än föregående, men som skapare av applikationen är det givetvis lätt att göra missar och därför behöver jag nu feedback och åsikter från er kring den nya versionen! Vad är bra?, Vad fattas?, Vad fungerar samt fungerar inte?

Jag vill också passa på att tacka för all underbar feedback/alla förslag som jag tidigare har fått, de är dessa som driver utvecklingen framåt!

Firar även 30k milstolpen med 50% på betalversionen i en vecka!

Gratisversionen finns att ladda ned här:

Gratisversion

och pro-versionen finns här:

Fullversion

Jag är tacksam för all feedback jag kan få!, Lämna den i denna tråd, på pm eller på min mail:
esonx4@gmail.com

Tusen tack på förhand!