Regelbrott stationära datorer->köpråd, när är måttet rågat?

Permalänk
Avstängd

Regelbrott stationära datorer->köpråd, när är måttet rågat?

Att alla typer av forum har moderatorer för att det inte ska spåra ur helt och hållet förstår jag. Dock undrar jag egentligen vad för nytta dessa gör för just Sweclockers, och specifikt Stationära datorer ->Köpråd. Det är ett underforum i fritt fall, med både felplacerade trådar men främst brott mot §3.3. Jag kan dagligen anmäla minst en tråd mot något utav tidigare exempel, det är ganska så genomskådat att dessa anmälningar avfärdas av en moderator. För att sedan en moderator ska komma 2-7dagar senare för att sammanfoga trådarna.
Självklart kan det vara en definitionsfråga om vad som faller in under §3.3, men oavsett om användare X skapat tråden "uppgradering av dator, eller köpa nytt?" eller dagen efter skapar tråden "nytt grafikkort, GTX 10x0 eller AMD RX 4x0?". Borde inte dessa infalla under §3.3?

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Hedersmedlem

Det är tråkigt att höra att du upplever att vi inte vidtar tillräckliga åtgärder mot korspostning. Som du säger kan det ibland vara gränsfall vad som ska bedömas som korspostning, men ofta är det rätt tydligt. Sådana anmälningar avfärdar vi inte, utan vi vidtar de åtgärder som är lämpliga mot bakgrund av bl.a. medlemmens eventuella tidigare regelbrott. Däremot har det under den senaste tiden tyvärr ofta tagit alltför lång tid innan anmälningar hanterats. Det är möjligt att det kan vara det som gett dig intrycket att vi inte bryr oss tillräckligt om korspostning. Vi kommer inom kort att få några nya moderatorer, vilket förhoppningsvis kan göra att anmälningarna hanteras snabbare.

I den här forumdelen diskuterar vi inte enskilda modereringsärenden, men du är välkommen att höra av dig via kontaktformuläret om du vill ställa frågor om hur vi hanterat specifika anmälningar som du skickat in. Vi är mycket tacksamma för den hjälp vi får av dig medlemmar som anmäler misstänkta regelbrott.