Nvidia släpper drivrutin för Geforce GTX 1080 Ti och DirectX 12

Permalänk
Medlem
Skrivet av HiGrip:

Jag förstår inte varför en del är allergiska mot FE korten? Har ni haft egna, negativa upplevelser med korten eller är det bara en grej för att Strix osv är fräckare eller att någon recension skriven av en mac-kille som tror skärmen är datorn letar fel som dom läst om på reddit?

För egen del har jag bara köpt "fräcka" kort med diverse förkortningar och superlativ.. och det har alltid varit något jag inte varit nöjd med med alla korten förutom 1 och det är mitt nuvarande 780Ti FE som är knäpptyst, svalt och stabilt som attan.

De är dyrare än 3e part och jag köper ju hellre ett billigare kort som kan vara fläktlöst i idle.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Sir. Haxalot: För det första så är 1080Ti FE billigare än 3e part kommer bli. För det andra, mitt 780Ti är som sagt det bästa kortet jag ägt på alla punkter och även det enda FE..

Visa signatur

Core I5 11600k, GeFore GTX 1080Ti, 32GB Corsair, 2500GB Samsung 870 EVO SSD, Gigabyte Z590 Aorus Elite AX, Samsung Odeyssey G7 32" <3

Permalänk
Medlem

Jag är i.a.f. nöjd
http://imgur.com/nxr9gyx

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900x | RTX 3090 @ 2,1GHz | G-Skill 32GB 3866MHz | 2TB 970 EVO | G9 Odyssey

Permalänk

Så inget stöd för G-sync i dx12 än då. Blir la som physx och dom ger up.

Permalänk
Avstängd

Gäller Dx12-stödet främst GTX 1080? Eller kan jag med ett GTX 970 märka positiv skillnad i titlar som Hitman & Tomb Raider?