Google lanserar ny Pixel senare under året

Permalänk
Melding Plague

Google lanserar ny Pixel senare under året

En uppföljare till Googles smarta telefon Pixel lanseras någon gång senare i år och precis som föregångaren kommer den placera sig i premiumsegmentet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Konsolgrävare

Hoppas att den släpps i sverige denna gång! Google släpper allt för mycket teknik och tjänster som vi inte får ta del av

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Premiumpris igen? Buuu, we want Nexus back!

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Hade dom levererat förra modellen så hade jag köpt en men nu har jag köpt en 1+ till halva priset med samma prestanda så det känns inte som om jag kommer hoppa på Googletåget igen...

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk

Tyckte att Pixel lät bra innan den släpptes. När den väl släpps så görs det ej i Sverige, efter lite tid nu så har några sidor den telefonen men för 9000+ kr?! Vem tusan kan tycka det är värt att köpa då? Jag köper då faktiskt hellre iPhone 7 även om det svider att säga det. Sitter personligen på en iPhone 5, blir antingen S8, IPhone 8 eller kanske G6.

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem

Hur länge måste min stackars Nexus 6 hänga med egentligen....

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel.Lil:

Tyckte att Pixel lät bra innan den släpptes. När den väl släpps så görs det ej i Sverige, efter lite tid nu så har några sidor den telefonen men för 9000+ kr?! Vem tusan kan tycka det är värt att köpa då? Jag köper då faktiskt hellre iPhone 7 även om det svider att säga det. Sitter personligen på en iPhone 5, blir antingen S8, IPhone 8 eller kanske G6.

Exakt så jag resonerade också - är det sådana pengar man ska lägga så ser en iPhone 7 helt plötsligt väldigt mycket mer inbjudande ut. Säga vad man vill om Apple osv, men de gör väldigt bra telefoner.

En svensk lansering av en Pixel som inte kostar en halv månadslön är både efterlängtad och väldigt sen. Min 5X är väl okej, men börjar bli less på den tveksamma prestandan och att man bara har ~500MB RAM att leka med då OSet använder resten.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Avstängd

Hoppas att den inte blir lika ful som förra Pixel.
Den snyggaste telefonen som gjort var Nexus 5.

Permalänk
Medlem

Google Sverige/Norden borde skämmas, att de inte kan se till att få en intressant telefon lanserad här i Sverige. Visst den kostar en del, men de gör andra toppmodeller också.

Permalänk
Medlem

Hoppas dom jobbar mer på designen för den första var ju fan bedrövlig och den fulaste android telefon på senaste år, och priset ett skämt det med...

Permalänk

@Arzei: Så sant så sant.

Visa signatur

R7 5800X | 500 GB SSD | 1TB HDD | RM750X | MSI GTX 1660 TI GAMING X | 16 GB 3200 MHz | GIGABYTE B550 GAMING X V2 | CM 212 EVO V2 |

Permalänk
Medlem

Kan de nu lägga in Project Tango i den?

Det hade varit roligt med en NY funktion i en telefon nu. Telefoner som är fem år gamla har ju exakt samma funktionsuppsättning som dagens, de nya är bara snabbare, har mer minne, högre upplösning osv. Bara rent evolutionära förbättringar.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Snusfri

Så tråkigt med dessa överpriser.
Grymt nöjd med min OP3 som kostar mindre än hälften av vad en pixel gör.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Näst nästa pixel! Då kanske jag kan byta ut nexus 5an mot en första generation pixel

Visa signatur
Permalänk

Vill ha en Nexus 6P men min 6a vägrar att dö

Permalänk
Hedersmedlem

Googles nexus/pixel är inge vidare intressanta längre.
Prismässigt ligger de alldeles för högt
Lanseras bara i några länder... ?
De verkar inte hålla mjukvaran uppdaterad så länge nowdays heller. Kan tycka att 3 år hade varit rimligt på en så dyr lur iaf, men så är det inte nu.
Finns alternativ som ger "rena" androidpplevelsen också.

Visa signatur

🎮 → Node 304 • Ryzen 5 2600 + Nh-D14 • Gainward RTX 2070 • 32GB DDR4 • MSI B450I Gaming Plus AC
🖥️ → Acer Nitro XV273K Pbmiipphzx • 🥽 → VR: Samsung HMD Odyssey+
🎧 → Steelseries arctic 7 2019
🖱️ → Logitech g603 | ⌨️ → Logitech MX Keys
💻 → Lenovo Yoga slim 7 pro 14" Oled

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas verkligen att de kommer till Sverige, jag behöver ny telefon!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av 1qaz2wsx3edc4rfv:

Vill ha en Nexus 6P men min 6a vägrar att dö

Lycka till med att hitta en. Men om du skulle få tag på en så är det bara att gratulera, jag gillar min och är glad att jag hittade den för 4000 kr. straxt innan den sålde slut.

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Söderbäck:

Googles nexus/pixel är inge vidare intressanta längre.
Prismässigt ligger de alldeles för högt
Lanseras bara i några länder... ?
De verkar inte hålla mjukvaran uppdaterad så länge nowdays heller. Kan tycka att 3 år hade varit rimligt på en så dyr lur iaf, men så är det inte nu.
Finns alternativ som ger "rena" androidpplevelsen också.

Varför skriver du Nexus/Pixel när det inte ens är samma telefoner? Nexus-serien tillverkas inte längre. Och ja de hade fortfarande varit någorlunda intressanta om de fortfarande hade lagt sig i samma prisklass som 2015-års Nexustelefoner. Problemet är ju bara att Google supportar dem i 2 år och sedan skiter de i dem, samma gäller för Pixel som kostar tre gånger så mycket men fortfarande supportas i 2 år. Det är rent av löjligt!

Google är tyvärr helt hjärndöda om de tror att de kan leva upp till Apple.

Permalänk
Medlem

Man undrar ju hur Pixel kan vara så jäkla dyr - måste vara de tjocka kanterna runtom som gör den dyr?
Allt extramaterial som går åt för döytan, där man istället kunnat sätta t.ex. fysiska knappar så man kunnat utnyttja hela skärmen till att vara just skärm.

Nä, måste vara den absolut sista mobil jag skulle köpa, men den är ju från Google och kör helt avskalat Android så då måste den ju vara bäst...

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av MatsDahlgren:

Lycka till med att hitta en. Men om du skulle få tag på en så är det bara att gratulera, jag gillar min och är glad att jag hittade den för 4000 kr. straxt innan den sålde slut.

Gav 3490 kr för min i September och riktigt nöjd med 6P.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: Nzxt-X52 Kraken Minnen Gskill Trident Z 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort: MSI Rtx 2070 Super Ventus Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

Varför skriver du Nexus/Pixel när det inte ens är samma telefoner? Nexus-serien tillverkas inte längre. Och ja de hade fortfarande varit någorlunda intressanta om de fortfarande hade lagt sig i samma prisklass som 2015-års Nexustelefoner. Problemet är ju bara att Google supportar dem i 2 år och sedan skiter de i dem, samma gäller för Pixel som kostar tre gånger så mycket men fortfarande supportas i 2 år. Det är rent av löjligt!

Google är tyvärr helt hjärndöda om de tror att de kan leva upp till Apple.

Det är Qualcomms "fel" (SOC-tillverkare) att det endast kommer OS-uppdateringar i två år för Android-mobiler. 3 året är bara säkerhetsuppdateringar. Google och andra tillverkare ser uppenbarligen inget i att pressa (betala?) Qualcomm till att stödja hårdvaran längre. De vill hellre att man köper en ny mobil.

Permalänk
Medlem
Skrivet av slismetf:

Det är Qualcomms "fel" (SOC-tillverkare) att det endast kommer OS-uppdateringar i två år för Android-mobiler. 3 året är bara säkerhetsuppdateringar. Google och andra tillverkare ser uppenbarligen inget i att pressa (betala?) Qualcomm till att stödja hårdvaran längre. De vill hellre att man köper en ny mobil.

Hur kommer det sig att Apple lyckas stödja sina telefoner i mer än två år då? Min flera år gamla iPhone 5 uppdateras fortfarande med systemuppdateringar och nya funktioner.

Gillar verkigen konceptet med Nexus och Pixel iom. att de kommer med en ren Android, men håller med samtliga i tråden att två år är för kort uppdateringstid, och att Pixel blivit alldeles för dyra i förhållande till alla konkurrenter.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Hur kommer det sig att Apple lyckas stödja sina telefoner i mer än två år då? Min flera år gamla iPhone 5 uppdateras fortfarande med systemuppdateringar och nya funktioner.

Gillar verkigen konceptet med Nexus och Pixel iom. att de kommer med en ren Android, men håller med samtliga i tråden att två år är för kort uppdateringstid, och att Pixel blivit alldeles för dyra i förhållande till alla konkurrenter.

Apple gör sin egen Soc. Det de använder från Qualcomm är deras mobilmodem (LTE osv). Apple väljer att stödja sina mobiler längre. Ingen Android-tillverkare tycker väl det är värt kostnaden. De som bryr sig om OS-uppdateringar köper ny mobil efter 2-3 är ändå (det är vad folk brukar säga i alla fall).

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av slismetf:

Apple gör sin egen Soc. Det de använder från Qualcomm är deras mobilmodem (LTE osv). Apple väljer att stödja sina mobiler längre. Ingen Android-tillverkare tycker väl det är värt kostnaden. De som bryr sig om OS-uppdateringar köper ny mobil efter 2-3 är ändå (det är vad folk brukar säga i alla fall).

Skickades från m.sweclockers.com

Men, även om Apple inte gjort sin egen SoC, hade de inte då också kunnat stödja mer än två år?

Hade nämligen för mig att de inte gjorde egna SoC:ar i början av iPhone, men ändå stödde iOS-uppdateringar längre än så. Sorry, jag ser alltså inte helt sambandet/logiken här (men kan ju ha missat något).

Sedan så har jag kört Nokia/Microsoft-telefoner med Windows, och som bygger på Qualcomms standardlösningar, och där har jag också fått uppdateringar två år efteråt.

Hur hänger det ihop (är tvärsäker på att varken Nokia eller Microsoft gjort egna SoCar då serierna varit relativt små)?

Sorry, får inte alls ihop detta - mer än att Google är lite snåla/lata med supporten på sina produkter.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/