Cooler Master gör gratis uppgraderingskit för sockel AM4

Permalänk
Melding Plague

Cooler Master gör gratis uppgraderingskit för sockel AM4

Allt fler tillverkare av processorkylare erbjuder monteringskit för kommande AMD Ryzen. Den senaste i raden är Cooler Master, som introducerar detta för flertalet av företagets kylare.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Bra bra... Men inget från NZXT än

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

En i raden, fler to come hoppas vi #NZXT

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Corsair, kom igen!

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Såja, det var användarvänligt. Den nya monteringen kräver bara två händer enligt bilden jag såg, vilket kan underlätta lite. AM3+ krävde lite väl mycket händer för att flyta på smärtfritt.

Visa signatur

Homer Simpson: "Internet! Is that thing still around?"

Continuously updating

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirMacke:

Corsair, kom igen!

Vad är det med Corsair?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem

Bra att de inte kräver köpbevis. Har en Phanteks-kylare och de behöver tydligen ett kvitto för ett AM4-moderkort innan de skickar ut AM4-brackets. Det innebär ju att man får sitta med moderkortet och vänta på att deras monteringskit ska komma...

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Bra att de inte kräver köpbevis. Har en Phanteks-kylare och de behöver tydligen ett kvitto för ett AM4-moderkort innan de skickar ut AM4-brackets. Det innebär ju att man får sitta med moderkortet och vänta på att deras monteringskit ska komma...

Eller så kör man på kylaren som medföljer processor tillsvidare.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad frakten hamnar på hit till Sverige?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bael:

Någon som vet vad frakten hamnar på hit till Sverige?

Gjorde en beställning och stod €7,50

Subtotal: €0,00
Estimate Shipping & Tax
Shipping (Swisspost (No tracking!)): €7,50
GRAND TOTAL: €7,50

Visa signatur

| Lenovo Legion Y520 | i7 8700K | ASUS Rog Strix Z370-F GAMING | Corsair CL15 Vengeance 3000Mhz | Acer 27" Predator XB271HU | Fractal Design Meshify C | EVGA CLC 280 WaterCooling | Samsung 860 Evo 1Tb/850 Evo 512 Gb| RTX Strix Asus 2070 | EVGA 650W GQ | Steelseries Rival | Logitech G105 | Playstation 4 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av voleyro:

Gjorde en beställning och stod €7,50

Subtotal: €0,00
Estimate Shipping & Tax
Shipping (Swisspost (No tracking!)): €7,50
GRAND TOTAL: €7,50

Haha, så dassigt. Påstå att de ger bort kitet gratis, och sedan salta frakten så till den milda grad att de med all sannolikhet har bättre avans på kitet än kylarna själva. Att skicka upp till 100g från Sverige till Schweiz kostar 26:- som privatkund, skulle förvåna mig storligen om det var någon större prisskillnad åt andra hållet. Man kan nog också räkna med att företagskunder har bättre dealar än så.

Det vore intressant om du kunde redovisa försändelsens ursprungsort i tråden när du fått den förresten. Skulle inte förvåna mig det minsta om deras svenska generalagent skickar ut kitet med B-post á 5:- försändelsen, eller vad det kan kosta som företagskund.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av kaput:

Haha, så dassigt. Påstå att de ger bort kitet gratis, och sedan salta frakten så till den milda grad att de med all sannolikhet har bättre avans på kitet än kylarna själva. Att skicka upp till 100g från Sverige till Schweiz kostar 26:- som privatkund, skulle förvåna mig storligen om det var någon större prisskillnad åt andra hållet. Man kan nog också räkna med att företagskunder har bättre dealar än så.

Det vore intressant om du kunde redovisa försändelsens ursprungsort i tråden när du fått den förresten. Skulle inte förvåna mig det minsta om deras svenska generalagent skickar ut kitet med B-post á 5:- försändelsen, eller vad det kan kosta som företagskund.

Så mycket hat över en produkt man får "gratis".

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Peppar2014:

Eller så kör man på kylaren som medföljer processor tillsvidare.

Följer inte med någon till high-end modellerna. Dessutom sliter man ut sockeln och måste tvätta processorn mellan gångerna om man skulle köra något annat först.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Funkar det kitet till vattenkylare med eller?

Permalänk
Skrivet av DjMollet:

Funkar det kitet till vattenkylare med eller?

Compatability:

MasterAir Pro 4
MasterAir Pro 3
Hyper 412 Series
Hyper 212 EVO
Hyper 212 X

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pepsin:

Följer inte med någon till high-end modellerna. Dessutom sliter man ut sockeln och måste tvätta processorn mellan gångerna om man skulle köra något annat först.

Ryzen levereras med CPU-kylare, oavsett modell. http://wccftech.com/amd-ryzen-cpu-coolers-leaked-wraith-95w-6...

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Så mycket hat över en produkt man får "gratis".

Ah, inget hat, har inget emot CM:s produkter alls, har bara aningens svårt för corporate bullshit, särskilt så när det börjar gränsa till ren och skär lögn.

Hela grejen är att man inte får den gratis som de påstår. De tar betalt genom skamlöst påslag på frakten.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangocheesecream:

Compatability:

MasterAir Pro 4
MasterAir Pro 3
Hyper 412 Series
Hyper 212 EVO
Hyper 212 X

Jag har en Cooler Master Seidon 120v då passa inte den då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Bra bra... Men inget från NZXT än

Skrivet av RVX:

En i raden, fler to come hoppas vi #NZXT

På gång nu
https://www.reddit.com/r/NZXT/comments/5vjgwb/am4_has_an_offi...

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem

Den här dagen började bra och slutade bättre Min plånbok kommer vrida sig i plågor, men kommer vara värt det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

@Ozzed
@RVX

Nu är det verkligen på gång
https://www.nzxt.com/am4-bracket

Visa signatur

i7 4790k | Asus Z97-A | 16GB | Gainward GTX 1070 Phoenix GS
Phanteks Enthoo Evolv ATX TG | EVGA Supernova G2 750W
Samsung 850 PRO 128GB | Samsung 850 EVO 250GB
Seagate Barracuda 4TB | Cryorig H5 Ultimate

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vinolik:

Slitet, men... "Äntligen!"

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.