Dream Machines DM1 Pro S

Permalänk
Melding Plague

Dream Machines DM1 Pro S

Testlabbet får besök av en relativt okänd aktör från Polen som vill utmana giganterna inom spelmöss. Häng med när Dream Machines DM1 Pro S får en ordentlig genomgång i testlabbet.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skapligt pris, kanske skulle testa en för att ev ersätta min rival.

Visa signatur

MB MSI PRO Z790-A MAX WIFI CPU i9 14900K CPU COOLER EK-Nucleus AIO CR360
GPU ASUS GeForce RTX 3090 STRIX GAMING OC PSU ASUS ROG Strix 1000W
MEM CORSAIR DOMINATOR TITANIUM 48GB DDR5 RGB 7000Mhz
MONITOR Asus PG42UQ 4K CHASSI Phanteks Eclipse P600S White
HD 1 Samsung 990 PRO 2Tb HD 2 Samsung 980 PRO 2Tb

Permalänk

Fortfarande fel placering av extraknapparna. Jag vill ha dem staplade ovanpå varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Fortfarande fel placering av extraknapparna. Jag vill ha dem staplade ovanpå varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Vad för mus har detta? Måste va sällsynt..

Permalänk
Medlem

Steelseries har ju en Ambidextrous Design så tycker det är fel att säga att denna musen har samma form. Mer lik Steelseries Rival i så fall tycker jag.

Permalänk

Blank svart plast..Precis vad jag alltid önskat att möss vore gjorda utav!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Agustavsson:

Blank svart plast..Precis vad jag alltid önskat att möss vore gjorda utav!

Fanns väl både matt och blank.....

Visa signatur

Studio Datorn: INTEL NUC I7 SKULL CANYON | M.2 SAMSUNG 960 EVO 500 GB|32GB DDR4 KINGSTON HYPER X | SAMSUNG 28" U28E590D 4
Speldatorn: NODE 304 | Ryzen 5 3600 | Asus ROG STRIX B550-1 Gaming ITX | 16 GB DDR4 | 0 Graffe :( | CORSAIR H70 / COOLER MASTER M2 650W SILENT PSU |MSI Optix MAG322CQR Curved QHD 165 Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av psiko:

Steelseries har ju en Ambidextrous Design så tycker det är fel att säga att denna musen har samma form. Mer lik Steelseries Rival i så fall tycker jag.

Enda skillnaden är att DM inte har sidoknappar på bägge sidor, annars är det exakt samma form som Sensei. Inte alls lik Rival som har annan form på högersidan.

Visa signatur

Speldator: Intel i7-6700k ~ Noctua NH-U9b ~ EVGA GTX 1080 Ti FTW3 ~ 16 GB Corsair LPX DDR4 ~ Gigabyte Z170X Ultra Gaming ~ 970 m.2 500 GB ~ EVO 500 GB ~ 1 TB HDD ~ Cooler Master V750 ~ Svive Luna S800 ~ Benq XL2420Z ~ Corsair K70 ~ Logitech G403 ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av gujukal:

Enda skillnaden är att DM inte har sidoknappar på bägge sidor, annars är det exakt samma form som Sensei. Inte alls lik Rival som har annan form på högersidan.

*edit my bad*

Bleb lurad av skuggan på denna bilden.

Permalänk
Skrivet av StuntmanMike:

Vad för mus har detta? Måste va sällsynt..

Mycket bättre ergonomi för min del. Dock har den för låg DPI idag (2k max)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Patrik356b:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/47/65/e7/4765e7dc64340c4fcdd50a42891c7c09.jpg

Mycket bättre ergonomi för min del. Dock har den för låg DPI idag (2k max)

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, jag tycker också att det är mycket mer bekvämt och känns mer naturligt.

Visa signatur

It’s more fun to compute.

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/originals/47/65/e7/4765e7dc64340c4fcdd50a42891c7c09.jpg

Mycket bättre ergonomi för min del. Dock har den för låg DPI idag (2k max)

Skickades från m.sweclockers.com

@Dreijer:

Den där ser ju hemsk ut.
Och det kan ju inte bli mer ergonomiskt om du måste flytta på tummen vs trycka med tummspetsen och med delen i första leden av tummen.

Permalänk
Inaktiv

Vad kul med prisvärda grejer! Priserna på kringutrustning har gått utför på sistone

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99339:

Vad kul med prisvärda grejer! Priserna på kringutrustning har gått utför på sistone

Skickades från m.sweclockers.com

Du menar att mediokra headset, tangentbord, möss och t.o.m. ryggsäckar för 2k/st är för mycket...

Håller med, kringutrustning har mer med mode att göra än funktionalitet idag.

Permalänk
Medlem

Piano lack plastic finnish? Inte ens deltaco skulle välja en sådan plast

Permalänk
Medlem

Jag bävar inför den dag min Steelseries WoW Legendary Mouse går sönder.
Jag såg till att köpa en extra på (ebay/amazon eftersom de var halft utgångna redan för något år sedan).

MMO-möss verkar ju ha ett helt numeriskt tangentbord på sidan vilket är helt galet. Spelmöss har oftast bara två för tummen och det är lite lite för mig.

Denna är normalstor/liten och har fyra knappar för tummen perfekt placerade samt extra knappar bredvid scrollhjulet som jag använder hela tiden. Till och med lillfingerknappen som finns på högersidan går att använda utan att man råkar klicka på den av misstag

Visa signatur

Shadows never sleep...
Specs: Ryzen 5600X, Powercolor Fighter RX 6700XT, ASUS B550-I ITX, 32GB 3600MHz DDR4, Bitfenix Phenom µ-ATX

Permalänk
Skrivet av Invectus:

Piano lack plastic finnish? Inte ens deltaco skulle välja en sådan plast

Vilken tur att den kommer i matt svart också!
Jag tycker det är lite intressant då enligt testaren ger bättre grepp.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Patrik356b:

Fortfarande fel placering av extraknapparna. Jag vill ha dem staplade ovanpå varandra.

Skickades från m.sweclockers.com

Hur funkar det riktigt? Ju hårdare man trycker, desto fler knappar trycker man in?

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Avstängd

Den såg ut som en basic steelseries.

Det är synd att de här testet inte visar hur bra musen håller i längden.

Är extremt kräsen när de gäller möss då jag vill ha dem ergonomiska för handen samt hållbarhet.
Tror jag ligger på mus n15-16 sedan 2008 och vad jag nu kommit fram till så är logitech dem som garanterat har bäst hållbarhet. Razer är totalt sämst, plastigt skit som är sopslut precis när garantin går ut. Jag hoppas det här märket gör bättre ifrån sig.

Permalänk
Skrivet av Granter:

Den såg ut som en basic steelseries.

Det är synd att de här testet inte visar hur bra musen håller i längden.

Är extremt kräsen när de gäller möss då jag vill ha dem ergonomiska för handen samt hållbarhet.
Tror jag ligger på mus n15-16 sedan 2008 och vad jag nu kommit fram till så är logitech dem som garanterat har bäst hållbarhet. Razer är totalt sämst, plastigt skit som är sopslut precis när garantin går ut. Jag hoppas det här märket gör bättre ifrån sig.

Nixeus släppte en mer eller mindre identisk, för en billigare peng. Konsensus verkar vara att DM1 är bättre kvalitét. De flesta som äger en verkar vara nöjda. Finns en tråd för den på Overclock.net.

Skrivet av StuntmanMike:

Vilken tur att den kommer i matt svart också!
Jag tycker det är lite intressant då enligt testaren ger bättre grepp.

Skickades från m.sweclockers.com

Generellt brukar pianolack vara bra för torra händer och matt för svettiga.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

Generellt brukar pianolack vara bra för torra händer och matt för svettiga.

Sedär, det har jag aldrig hört förut. Så pianolack är det man ska satsa på! hmm, ett skrivbord i samma finish kanske skulle va nått...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Vem säljer Dream Machines DM1 Pro S? Jag kan bara hitta den på Amazon, från USA.

Permalänk
Skrivet av Awakeruad:

Vem säljer Dream Machines DM1 Pro S? Jag kan bara hitta den på Amazon, från USA.

Dream machines själva. Skeppar från tyskland tror jag.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Finns det några bra möss med tumknapparna långt ner? Jag kan inte hålla tummen naturligt på knapparna när dom sitter så här långt upp. Och att behöva flytta tummen är ju kasst. Jag vill ha något såhär typ:

Finns det någon bra mus idag som har liknande?

Permalänk
Permalänk
Skrivet av Blomman1337:

Hur funkar det riktigt? Ju hårdare man trycker, desto fler knappar trycker man in?

Du missförstår, se mitt inlägg lite längre upp eller klicka här: #16655480

Skickades från m.sweclockers.com