Fulkultur pratar Disney-minnen

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur pratar Disney-minnen

Gänget på Fulkultur tar ytterligare kliv in i fiktiva världar och tecknat. Den här gången diskuteras minnen från Disney.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dagens Disney filmer är inte som dom jag växte upp med på 90-talet.

Idag är det bara dataanimerat och det saknas spänning och drama i dagens filmer, det är bara komedi. Disney kopierar DreamWorks Animation's sätt. Och det är bara komedi på varje film.

Hänger knappt med vad som är senaste filmen nån Dinosaurie, det är typ allt jag vet.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Kan bara hålla med föregående inlägg. Bara komedi och action som man blir less på omedelbart och snart så består filmen enbart av saker som flyger, kraschar, exploderar osv dvs bara effekter.

Det var något speciellt med den tecknade varianten, det var inte helt perfekt bild men filmerna hade ett djup och handling som man inte kan se och leva sig in i idag. Ta bara Djungelboken, jag satt som trollbunden när jag såg den första gången på 70-talet. Än idag hör man folk sjunga "jag vill va som duuu" (Kung Louie). Det var grejer det men idag är det tyvärr bara jobbigt att titta på nya disneyfilmer, same same different name.

Visa signatur

1. x570-f, 3800x, 16gb, 520hx, gtx1060, 27" 144hz
2. z77-itx, 3570k, 8gb, HD7870
3. Chaintech M-atx, Pentium 733mhz, 640mb, Ati Rage II 8mb

Permalänk
Medlem

Saknade verkligen diskussion om Atlantis: The Lost Empire och Treasure Planet.

Tycker båda dessa är riktigt kul då de även fungerar väldigt bra för en mer vuxen publik.
Jag såg dessa i sena tonåren och de passade perfekt då, i en ålder man annars kanske tar avstånd för Disney.

Men kul att Ida var tillbaka också!

Permalänk
Medlem

Ahh tider då man hyrde Mickey mouse Castle of illusion till SEGA master system <3

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Ahh tider då man hyrde Mickey mouse Castle of illusion till SEGA master system <3

Eller hur! Satt som liten parvel framför tv och spelade det mellan 90-91, sen köpte päronen ett sega megadrive och castle of illusion till det Minns 1991 som om det var igår... https://www.youtube.com/watch?v=_ecLljbhmc0

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vangen:

Dagens Disney filmer är inte som dom jag växte upp med på 90-talet.

Idag är det bara dataanimerat och det saknas spänning och drama i dagens filmer, det är bara komedi. Disney kopierar DreamWorks Animation's sätt. Och det är bara komedi på varje film.

Hänger knappt med vad som är senaste filmen nån Dinosaurie, det är typ allt jag vet.

Jag känner samma sak. Jag såg om skönheten och odjuret från 92 här om dagen på blueray med sambon och är fortfarande sjukt imponerad. Det är något speciellt med den gamla goda tecknarstilen som inte datoranimerade filmer kan väcka i mig. En känsla.

Såg den där dinosauriefilmen från disney och nja, det var inget speciellt. Landet för längesedan från 88 av Don Bluth slår ju den på fingrarna och allt annat som producerats efter det. Såg den på lekis när jag var 5. Soundtracket är ju odödligt..: https://www.youtube.com/watch?v=FvDiFkBV744

Den senast tecknade filmen som disney producerat var princessan och grodan. Den var ju i alla fall åt rätt håll.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Permalänk
Medlem

Tja, Zootopia var rätt OK iaf. http://www.imdb.com/title/tt2948356/ Men visst är Snövit, helst med Tatiana Angelini på sång och Hjördis Petterson som elaka drottningen, mer fantastisk - speciellt när man tänker på att den gjordes för 80 år sedan.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem

Saknade (i detta dock breda ämne) Darkwing Duck, har alla som sändes i Sverige på VHS, som jag sen kopierade över på DVD, tror det är runt 50 avsnitt.
Har på senare tid också hunnit med att hitta alla de resterande avsnitten som aldrig dubbades till svenska, helt legit med import och allt.

Lite av en raritet att ha alla svenska avsnitten då serien drogs in på mitten av 90-talet typ. Är jag den enda eller finns det möjligtvis fler som har alla svenska avsnitt av er som läser det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Elakekocken:

Saknade (i detta dock breda ämne) Darkwing Duck, har alla som sändes i Sverige på VHS, som jag sen kopierade över på DVD, tror det är runt 50 avsnitt.
Har på senare tid också hunnit med att hitta alla de resterande avsnitten som aldrig dubbades till svenska, helt legit med import och allt.

Lite av en raritet att ha alla svenska avsnitten då serien drogs in på mitten av 90-talet typ. Är jag den enda eller finns det möjligtvis fler som har alla svenska avsnitt av er som läser det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Men visst tusan snackades det lite Darkwing? Säker på att @Oddrun tog upp!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Gotlänning 🏝
Skrivet av Elakekocken:

Saknade (i detta dock breda ämne) Darkwing Duck, har alla som sändes i Sverige på VHS, som jag sen kopierade över på DVD, tror det är runt 50 avsnitt.
Har på senare tid också hunnit med att hitta alla de resterande avsnitten som aldrig dubbades till svenska, helt legit med import och allt.

Lite av en raritet att ha alla svenska avsnitten då serien drogs in på mitten av 90-talet typ. Är jag den enda eller finns det möjligtvis fler som har alla svenska avsnitt av er som läser det här?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag älskade Darkwing Duck när jag var yngre. Du får gärna tipsa om var du fick tag på de engelska avsnitten, de svenska har jag tyvärr inte kvar (hade dem på vhs en gång i tiden). De lär väl inte gå att få tag på?

Visa signatur

är redaktör på 99.se. Macanvändare sedan barnsben, men använder mestadels IOS nu för tiden. Är också galen i prylar, spel och Star Trek.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oddrun:

Jag älskade Darkwing Duck när jag var yngre. Du får gärna tipsa om var du fick tag på de engelska avsnitten, de svenska har jag tyvärr inte kvar (hade dem på vhs en gång i tiden). De lär väl inte gå att få tag på?

De engelska får du rota lite efter på amazon och eBay

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

If nobody hates you, you’re doing something wrong.