EA Access-medlemmar får tillgång till Mass Effect: Andromeda fem dagar tidigare

Permalänk
Melding Plague

EA Access-medlemmar får tillgång till Mass Effect: Andromeda fem dagar tidigare

Den som prenumererar på EA Access på Xbox One eller PC kan spela Mass Effect: Andromeda fem dagar innan lansering, med en begränsad speltid på tio timmar.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Låter rimligt att man får lira lite före alla andra, men varför har man begränsat tiden?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Låter rimligt att man får lira lite före alla andra, men varför har man begränsat tiden?

Kanske för att minska risken att någon spoilar handlingen och slutet innan spelet går att köpa för de flesta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Hmm tycker inte att 10 timmar låter värt den här fördelen..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem

Justja, Andromeda kommer ut snart Dags att sätta igång att spela Mass Effect 1,2 och 3 som man har på Steam + Origin

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av heffaklumpmamma:

Låter rimligt att man får lira lite före alla andra, men varför har man begränsat tiden?

Det är väl främst för att det ska fungera som demo och du ska bli sugen på att köpa spelet. Du får alltså spela 5 dagar tidigare bara genom att ha en giltig EA Access-prenumeration, du behöver inte köpa/boka spelet.

Permalänk
Skrivet av Icte:

Justja, Andromeda kommer ut snart Dags att sätta igång att spela Mass Effect 1,2 och 3 som man har på Steam + Origin

Lite sugen är man att dra igenom igen. Får se om man hinner tills dess.
Säga vad man vill om Origin, men sedan jag la in alla spelen där är det en fröjd att installera allt. Alla DLCs osv ligger samlat snygg i klienten. Ett tips från en trogen Mass Effect supporter ;D

Permalänk
Medlem

Som en Origin Acess prenumerant så är detta roligt att se, 10 timmars demo innan man bestämmer sig för att köpa hela spelet låter inte helt fel.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

Om du prenumererar på EA access får du 10 % rabatt på spel. Så 1 månad EA access + ett spel blir ungefär samma som att bara köpa spelet (antagligen billigare).

Jag gjorde så när jag köpte FIFA i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Lite sugen är man att dra igenom igen. Får se om man hinner tills dess.
Säga vad man vill om Origin, men sedan jag la in alla spelen där är det en fröjd att installera allt. Alla DLCs osv ligger samlat snygg i klienten. Ett tips från en trogen Mass Effect supporter ;D

Jag köpte Mass Effect Trilogy och har det nu på Origin men märkte nyligen att jag även har Mass Effect 1 + Mass Effect 2 (med alla DLC) på Steam (tror jag köpte dem ett antal år sen under Steam Summer Sale) Blir att köra 1 och 2 via Steam och 3 via Origin (antar att det går att importera sin save från Steam till ME3 i Origin?)

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem

Smart sätt att fiska efter nya prenumeranter på.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Startrance:

Som en Origin Acess prenumerant så är detta roligt att se, 10 timmars demo innan man bestämmer sig för att köpa hela spelet låter inte helt fel.

Jag kanske har missuppfattat det, men jag förstod det som att det är de som köpt spelet OCH har Access som får spela tidigare, men då bara i 10h? Jag tror inte de 10h gällde för alla med Access, eller har jag fel för mig?

För jag tvivlar på att ME:A kommer ingå i Access direkt vid lansering, så Access-medlemmar slipper köpa det alls.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Jag kanske har missuppfattat det, men jag förstod det som att det är de som köpt spelet OCH har Access som får spela tidigare, men då bara i 10h? Jag tror inte de 10h gällde för alla med Access, eller har jag fel för mig?

För jag tvivlar på att ME:A kommer ingå i Access direkt vid lansering, så Access-medlemmar slipper köpa det alls.

Innan BF1 släpptes så kunde Origin Access medlemmar spela BF1 under 10h i en "demo-version" (inkl. multiplayer) utan att ha behövt köpa/förhandsboka spelet har jag för mig

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Lego Master

@Icte:
Ja, jag läste på EAs egen sida nu, det verkar faktiskt vara en "free" trial:

Citat:

Additionally, members will be able to experience 10 hours of the next chapter in the epic space opera, Mass Effect™: Andromeda before its release with the EA Access Play First Trial beginning on March 16, 2017.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Avstängd

Huga, ännu mer Mass Effect. Fruktansvärt överskattade spel alltså.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Justja, Andromeda kommer ut snart Dags att sätta igång att spela Mass Effect 1,2 och 3 som man har på Steam + Origin

Du borde gjort det betydligt tidigare. När jag inväntade Civ5 spelade jag igenom Civ3 och Civ4 lagom till lanseringen och jag orkade helt enkelt inte köra Civ5 när den damp ner, jag var redan mätt på konceptet. Gjorde något snarlikt till Dragon Age Inquisition. Så jag lärde mig från det och körde ME1 i våras, ME2 i somras och ME3 i höstas (men kom knappt halvvägs i ME3 för jag visste vad som väntade mig i slutet). Men jag är taggad som fan inför Andromeda iomed att jag med flit inte läst något om den för att undvika en ME3 hype och magplask (skippar alla rubriker om spelet som tycks handla om innehållet av spelet, denna tråd handlar om en tjänst utanför spelets handling så var ok att klicka på denna, och sen skippa första paragrafen då jag utgår att den är någon form av introduktion till den nya läsaren).

Mitt tips är att istället beta igenom youtubeklipp för recaps osv så här nära lanseringen av Andromeda. Det är ju lätt att lägga 100+ timmar på "en" playthrough ME1->ME3 så dumt att riskera att tappa suget.

Skrivet av Icte:

Jag köpte Mass Effect Trilogy och har det nu på Origin men märkte nyligen att jag även har Mass Effect 1 + Mass Effect 2 (med alla DLC) på Steam (tror jag köpte dem ett antal år sen under Steam Summer Sale) Blir att köra 1 och 2 via Steam och 3 via Origin (antar att det går att importera sin save från Steam till ME3 i Origin?)

Du importerar karaktärer i spelet, informationen hämtas från sparfil på din dator (Documents\BioWare\Mass Effect [2/3] i W7). Jag utgår att Origin och Steam lägger i samma mapp men om inte så är det bara flytta. Har inte titlarna på Steam så kan inte testa själv.

Origin->Steam
Permalänk
Medlem
Skrivet av Raphaei:

Du borde gjort det betydligt tidigare. När jag inväntade Civ5 spelade jag igenom Civ3 och Civ4 lagom till lanseringen och jag orkade helt enkelt inte köra Civ5 när den damp ner, jag var redan mätt på konceptet. Gjorde något snarlikt till Dragon Age Inquisition. Så jag lärde mig från det och körde ME1 i våras, ME2 i somras och ME3 i höstas (men kom knappt halvvägs i ME3 för jag visste vad som väntade mig i slutet). Men jag är taggad som fan inför Andromeda iomed att jag med flit inte läst något om den för att undvika en ME3 hype och magplask (skippar alla rubriker om spelet som tycks handla om innehållet av spelet, denna tråd handlar om en tjänst utanför spelets handling så var ok att klicka på denna, och sen skippa första paragrafen då jag utgår att den är någon form av introduktion till den nya läsaren).

Mitt tips är att istället beta igenom youtubeklipp för recaps osv så här nära lanseringen av Andromeda. Det är ju lätt att lägga 100+ timmar på "en" playthrough ME1->ME3 så dumt att riskera att tappa suget.

Kanske det, men jag kommer nog inte skaffa Andromeda vid lansering utan kanske till sommaren Har inte super bråttom att spela igenom alla tre spelen!

Har ju f.ö. spelat igenom ME1 + ME2 en massa gånger, men inte kommit igång med 3:an så mycket (kört som max 10h) beroende på studierna. Allt detta på PS3, men nu blir det PC med Steam Controller

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Icte:

Kanske det, men jag kommer nog inte skaffa Andromeda vid lansering utan kanske till sommaren Har inte super bråttom att spela igenom alla tre spelen!

Har ju f.ö. spelat igenom ME1 + ME2 en massa gånger, men inte kommit igång med 3:an så mycket (kört som max 10h) beroende på studierna. Allt detta på PS3, men nu blir det PC med Steam Controller

Iofs, medan jag själv väntar med iver har jag sedan länge bestämt mig att när den väl släpps hitta någon review som i stort sett ger tummen upp eller ner (är den spelbar och polerad eller en röra?). Misstänker att det lär finnas något problem som är en big no-no, och då får jag gott vänta några månader på att de fixar det.

En av få titlar jag verkligen velat förhandsboka men efter DA:I släpptes och nyheten att Andromeda använder samma motor var jag orolig att titlarna skulle få fler likheter för DA:I var ett dåligt köp och har än idag inte orkat spela klart den (och jag verkligen såg fram emot att träffa Morrigan igen och få avslut/förklaring på hennes story arch för den peakade banne mig nyfikenheten i ettan). Aja, en vacker dag så spelar jag klart det spelet för det är inte ett dåligt spel, jag har bara svårt med vissa designval (som att ta bort healing och healer-klassen från ett fantasy RPG PC-spel måste nog vara det största WTF, jag älskar att maina healer).

Permalänk
Medlem

10h betatestare menar de nog

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

10h betatestare menar de nog

Gratisarbetare?

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

Bara jag?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Icte:

Jag köpte Mass Effect Trilogy och har det nu på Origin men märkte nyligen att jag även har Mass Effect 1 + Mass Effect 2 (med alla DLC) på Steam (tror jag köpte dem ett antal år sen under Steam Summer Sale) Blir att köra 1 och 2 via Steam och 3 via Origin (antar att det går att importera sin save från Steam till ME3 i Origin?)

Har du registrerat DLC med en mail när du köpte dem, så kan man använda den mailen till Origin. Då läggs allt direkt under Extra Innehåll när man klickar på spelet. Hade nämligen själv 1-2 på Steam med DLC, men skönare att ha allt på samma ställe. Plus att man fick "bring down the sky med" 1an när man registrerade där.

Annars funkar det utmärkt att göra som du tänkt, saves importeras ifrån "Dokument" på datorn.

Permalänk

5 dagar tidigare? Alla vet att riktiga gamers väntar i 1+ år för Game of the Year edition med alla godsaker!

Visa signatur

PC #1 CPU: R5 1600 @3.8 Motherboard: B350-A PRIME GPU: EVGA 1080 Ti
PC #2 CPU: i7 3770K @4.2 Motherboard: P8P67 GPU: AMD R9 290X

Permalänk
Medlem
Skrivet av diddedraker:

Har du registrerat DLC med en mail när du köpte dem, så kan man använda den mailen till Origin. Då läggs allt direkt under Extra Innehåll när man klickar på spelet. Hade nämligen själv 1-2 på Steam med DLC, men skönare att ha allt på samma ställe. Plus att man fick "bring down the sky med" 1an när man registrerade där.

Annars funkar det utmärkt att göra som du tänkt, saves importeras ifrån "Dokument" på datorn.

Ska kolla upp det! Men för mig spelar det ingen roll egentligen - har inga problem med att kopiera ett par filer fram och tillbaka

Visa signatur

12c/24t 4.0GHz (Zen2) • 2x16GiB 3200MHz C14 • RTX 2080 FE 1965MHz 7000MHz • X570 I PW • Ghost S1 MKII