Permalänk

Logitech g900 dockningsstation

När min senaste mus började bete sig illa så började jakten på en ny. Jag avskyr kablar och har länge längtat efter mus som presterar bra trådlöst.Efter att ha läst och tittat på många recensioner så kände jag att Logitech g900 va musen för mig. Men jag tyckte det kändes lite tråkigt att behöva ha en kabel liggande framme för att ladda musen, och att det tog bort en del av syftet med att ha trådlös mus. Så jag bestämde mig för att försöka bygga en dockningsstation. Det tog längre tid en jag vågar erkänna att göra 3d modellen och första försöket blev lite fel mått och vinklar på. Men Här är försök nummer två och jag är nöjd.

Stl filer om nån vill skriva ut en egen:
thingiverse

kabeln som används är en Wsken X-Cable mini 2 men andra liknande bör fungera bra.

GIF

Besök galleriet här

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Medlem

Gött! Smart med magnetladdare med, wsken II om någon undrar vad som använts i det här projektet.

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

Snyggt!

Om du skrivit ut med ABS plast så prova bada modellen i aceton ångor i 10-20 sekunder.

Visa signatur

~. Citera så jag hittar tillbaka .~

Permalänk
Skrivet av KeVVa:

Snyggt!

Om du skrivit ut med ABS plast så prova bada modellen i aceton ångor i 10-20 sekunder.
http://sinkhacks.com/wp-content/uploads/2014/04/JWE_0468.jpg

Tyvärr är det PLA, men funderar på att våtslipa lite för snyggare finish.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Medlem

Snyggt bara lite småputs kvar.
Kanske även en tyngd i botten?

Permalänk
Skrivet av MrPe:

Snyggt bara lite småputs kvar.
Kanske även en tyngd i botten?

Jag är lat så den fick sitta med lite dubbelsidig tejp

Visa signatur

Jag har för många leksaker...
Jag stavar som en knug!

Permalänk
Livsnjutare 😎
Skrivet av KeVVa:

Snyggt!

Om du skrivit ut med ABS plast så prova bada modellen i aceton ångor i 10-20 sekunder.
http://sinkhacks.com/wp-content/uploads/2014/04/JWE_0468.jpg

Jääääääklar vilken skillnad!?
Ser ju ut som en porslinsuggla nästan ?

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •