Acer, Dell och HP visar VR-headset för Windows 10

Permalänk
Melding Plague

Acer, Dell och HP visar VR-headset för Windows 10

Flera tillverkare passar på att under CES visa upp sina VR-headset planerade för Windows Holographic, där Acer, Dell och HP alla har glasögon på gång för lansering senare i år.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Dessa ska bli spännande. Dock tycker jag inte det finns utrymme för kompromisser inom VR, så om de är märkbart sämre än Rift och Vive (vilket de rimligtvis är, med tanke på priset) känns det inte intressant för egen del åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X | 32 GB Corsair Vengeance 3200 MHz | ASUS TUF Geforce RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av L'ombra:

Dessa ska bli spännande. Dock tycker jag inte det finns utrymme för kompromisser inom VR, så om de är märkbart sämre än Rift och Vive (vilket de rimligtvis är, med tanke på priset) känns det inte intressant för egen del åtminstone.

Skickades från m.sweclockers.com

om dom använder sig mer av datorns krafft istället för den inbyggda hårdvaran så kanske dom kan vara så billiga ändå

Permalänk
Medlem

Acer ser ut som en Virtual Boy.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Det är först nu vr kommer bli mainstream tror jag nu när priset går ner och windows 10 får ordentligt stöd.

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem

Detta är sjukt spännande. Kan det vara så att priset kan hållas ner för att det är stora företag som massproducerar och håller nere priserna hos underleverantörer? Ca 4000 kr måste ju ändå kunna ge lite ok hårdvara.

Visa signatur

Min musik: https://www.youtube.com/channel/UCZKidNeIKsz8LZMO3VRcBdQ

Ryzen 3900x. Skärm: AOC cu34g2x/bk 144hz 34" ultrawide. RTX 2080ti

Laptop: MSI GT80 Titan Sli