Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Acer släpper spelskärmar med ultrabred ögonspårning och 240 Hz i full HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av RPGWiZaRD:

Hoppas att de skrotat dendär fula oranga foten för 240Hz 24.5" modellen.

Orange fot? Hur tänker dom där egentligen? Om man sitter i ett mörkt rum och spelar så är skärmen oftast enda ljuskällan. Den kommer lysa upp en viss del av foten, gissa om blicken kommer suga sig mot foten hela tiden.
Det vill man inte om man kanske sitter och lirar BF-3 och det är millisekundrar som räknas.

Vet inte om det är jag som tänker fel, men orange fot....Nej tack.

/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Livsnjutare 😎

Känns som att skärmar aldrig varit på tapeten så mycket som nu!
... och samma sak med priserna - skyhigh in the norm.

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem
Skrivet av StuntmanMike:

Men skulle inte stora pixlar va en fördel i tex CS så man lättare ser och träffar det där pixelHS som gömmer sig bakom hörnet?

Fast i spelmotorn så träffar man inte pixlarna på skärmen, man behöver träffa en osynlig 3D-hitbox inuti gubben som består av vektorer.

För att dra det till sin spets så kan man tänka att man spelar med en superlåg upplösning på 2x2 pixlar. En fiende dyker upp en bit bort och syns som en enda stor pixel på en fjärdedel av skärmen. Det räcker ju såklart inte att bara klicka nånstans i den stora pixeln då, man måste fortfarande träffa själva 3D-hitboxen som är lika stor på skärmen oavsett upplösning.

Att många ändå spelar med låg upplösning beror på att många har ovanstående missuppfattning, intränad vanesak, och högre FPS som ju absolut är en fördel. Sen kanske en del tycker att de SER tydligare med låg upplösning, men det blir inte rent tekniskt lättare att träffa fiender.

Men nu är vi lite off topic.

Permalänk
Skrivet av Frux:

Fast i spelmotorn så träffar man inte pixlarna på skärmen, man behöver träffa en osynlig 3D-hitbox inuti gubben som består av vektorer.

För att dra det till sin spets så kan man tänka att man spelar med en superlåg upplösning på 2x2 pixlar. En fiende dyker upp en bit bort och syns som en enda stor pixel på en fjärdedel av skärmen. Det räcker ju såklart inte att bara klicka nånstans i den stora pixeln då, man måste fortfarande träffa själva 3D-hitboxen som är lika stor på skärmen oavsett upplösning.

http://i.imgur.com/CiTtDkw.gif

Att många ändå spelar med låg upplösning beror på att många har ovanstående missuppfattning, intränad vanesak, och högre FPS som ju absolut är en fördel. Sen kanske en del tycker att de SER tydligare med låg upplösning, men det blir inte rent tekniskt lättare att träffa fiender.

Men nu är vi lite off topic.

Jojo, men det är ju lättare att se en stor pixel på skärmen än en liten och då vet du att det är dags att skjuta åt det hållet. Angående hitbox så (iallafall i quakelive) så kan man träffa med railen även om målet till synes har försvunnit bakom hörnet. Hitbox verkar variera rätt bra mellan olika titlar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av Frux:

Fast i spelmotorn så träffar man inte pixlarna på skärmen, man behöver träffa en osynlig 3D-hitbox inuti gubben som består av vektorer.

För att dra det till sin spets så kan man tänka att man spelar med en superlåg upplösning på 2x2 pixlar. En fiende dyker upp en bit bort och syns som en enda stor pixel på en fjärdedel av skärmen. Det räcker ju såklart inte att bara klicka nånstans i den stora pixeln då, man måste fortfarande träffa själva 3D-hitboxen som är lika stor på skärmen oavsett upplösning.

http://i.imgur.com/CiTtDkw.gif

Att många ändå spelar med låg upplösning beror på att många har ovanstående missuppfattning, intränad vanesak, och högre FPS som ju absolut är en fördel. Sen kanske en del tycker att de SER tydligare med låg upplösning, men det blir inte rent tekniskt lättare att träffa fiender.

Men nu är vi lite off topic.

men det blir inte rent tekniskt lättare att träffa fiender.

Jo det blir det, för mig är det exakt så

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240