Tips på Drönare Till Nybörjare?

Permalänk
Medlem

Tips på Drönare Till Nybörjare?

Hejsan!

Jo det är som så jag skaffade en billig Nano King drönare på Hobbex i samma veva som jag beställde lite andra saker och drönaren var mest bara för skoj ''jaja detta kan nog bli kul under en dag eller så'' men jag har fastnat för den haft skit kul!

iom jag inte är bra på flyga och trixa å sånt så vill jag inte spendera tusentals kroner på en fin drönare samt kamera är inte heller relevant för mig.

Det jag är ute efter är nått som funkar som ett instegs model för en total nybörjare och med längre batteritid eller med extra batteri.

Jag har kollat på Hobbex nu när dom har rea och då verkar denna intressant
http://www.hobbex.se/sv/artiklar/raider-quadcopter.html

Det är Halva priset samt man kan köpa till 2st extra Batterin för 99kr har en Budget på 700-800kr då jag är total nybörjare & känner inte att jag är redo för nått maffigare samt om jag kommer hålla på med det i framtiden.

Vad har ni proffs för tips?

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

Om du vill kunna flyga enkelt och lära dig på en kvart... Så ska du köpa en med inbyggd GPS.
Då blir det stabilt och du kan släppa kontrollerna, så står drönaren bara och svävar på samma plats.
Mindre risk för krascher och enklare att flyga..

Mindre, billigare drönare har oftast ingen GPS och blir därför mer svårflygna.. men med det sagt, kanske inte mindre roliga. Även bra kunskap man får, om man senare går på en större maskin.

Skulle spara lite och gå på en begagnad DJI Phantom 2 eller nyare.. 2:or kan man få för ett par tusen.

Visa signatur

Hemma hos mig är det en Microsoft-fri miljö..
Dator 1: iMac 27" 5K - i7 4,2GHz - 32GB 2400MHz CL14 - 512GB SSD - Radeon PRO 580 8GB - 2xDell P2715Q 4K - 4TB Lacie D2 Thunderbolt
HTPC: ASUS X99-M WS - i7 5960X - H100i GTX - 16GB 3000Mhz - Samsung SM951 512GB - ASUS GTX 780 DCU II OC - AX860 Platinum - Corsair 350D - Linux
Bärbar 1: MacBook PRO 15" 2018 / i7 / 512GB SSD NAS: Synology DS918+ 32TB+2x512GB SSD