Lägga in ett nytt inlägg/förhandsgranskning skapar remote server reset connection

Permalänk
Medlem

Lägga in ett nytt inlägg/förhandsgranskning skapar remote server reset connection

Hej Sweclockers,

Sitter på en kass lina just nu med minst 5000ms latens till Sverige och i princip 15 kb/s(kilobit).
Att surfa på sidan direkt fungerar utan problem.

Men när jag POST något till forumet om det så är ett nytt inlägg eller en förhandsgranskning så får jag att fjärrservern stängde ner uppkopplingen p.g.a. timeout. Fått detta varenda gång. Använder samma dator som normalt i bostaden.

Det fungerar dock om jag befinner mig på samma uppkoppling men först SSH:ar in mig hem och låter bostaden i Sverige agera som en tunnel+buffert, men ibland tappar jag tunneln och det är en fler-stegs-raket för att logga in sig på nytt.

Något Ni kan kika på?
Misstänker att eftersom jag inte får problemet med Disqus så är det någon responstidsparameter på Sweclockers server som ligger lite lågt ställd som fungerar bra bland fiberbaserade samhälle. Jag misstänker att jag befinner mig på en satellit uppkoppling som alla delar på och som mellanlandar sedan i Chile innan det blir fiber då jag inte hade problemet i Chile.

Mvh
Veni

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.

Permalänk
Legendarisk

@Veni: Ovanligt problem! Tyvärr hinner jag inte kika på det just nu, men tack för rapporten.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biberu:

@Veni: Ovanligt problem! Tyvärr hinner jag inte kika på det just nu, men tack för rapporten.

Ingen fara, är tillbaks i Sverige och här fungerar det utan strul.

Kan säga att när man kom tillbaks till Chile så fungerade det klockrent men ute på ön så fungerade inte BankID eller mobilt BankID klockrent(lösenordsverifieringen fungerade men sedan så fastnade den där och banksidan gick inte vidare).

Så det verkar att flera tjänster ute i Sverige har hårt inställda tillåtna latenstider då långsam bandbredd enbart borde göra att en överföring går långsammare men att data flödar ändå tills det är slutfört.

Visa signatur

Grundregel för felsökning: Bryt och begränsa.