Fulkultur pratar Rogue One

Permalänk
Melding Plague

Fulkultur pratar Rogue One

Det blir filmdiskussion när Fulkultur-gänget ger sig på att dissekera Star Wars: Rogue One – givetvis med varierande åsikter om datoranimerade karaktärers vara eller icke vara.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Jag hade hellre sett uppföljaren av förra årets stjärnornas krig, men får väl vänta tills nästa år..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Jag se filmen om en timme, jag är förväntansfull!

Permalänk
Medlem

Är absolut ingen star wars nörd och visste inget om filmen när jag gick o såg den med några polare. 3 av oss såg inte ens att han var datoranimerad. Bara den 4de (som visste det innan och "letade" defekter) tyckte det såg animerat ut och klagade på det. Det var när han klaga som vi fick reda på att han var animerad

Så man kan inte säga att det var kasst gjort, utan det var sjukt snyggt gjort, lurade 3 av 4!

Visa signatur

Processor: Motorola 68000 | Klockfrekvens: 7,09 Mhz (PAL) | Minne: 256 kB ROM / 512 kB RAM | Bussbredd: 24 bit | Joystick: Tac2 | Operativsystem: Amiga OS 1.3

Permalänk
Medlem

Har varit starwars torsk i princip hela mitt liv. Har lagt oändligt mycket tid på att jobba med fanedits och restaureringsprojekt etc utan att tröttna. Direkt efter att jag gick ut från The Force Awakens så kände jag mig mätt på star wars... Kanske kul för en ny generation, men tog inte lång tid för mig innan jag kände mig utrbänd när dom drog igång star wars cirkusen igen.

Permalänk
Medlem

Ska kolla fulkultur sen men min personliga åsikt var att Rogue one var bättre än Episode 7. Episode 7 kändes mest som Episode 4, var för mycket grejor som vara samma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Semjonov:

Ska kolla fulkultur sen men min personliga åsikt var att Rogue one var bättre än Episode 7. Episode 7 kändes mest som Episode 4, var för mycket grejor som vara samma.

Jag känner likadant. Liksom... En protagonist boende på en ökenplanet mister sina föräldrar. Får en ny kompis som är en droid, flyr planeten med Imperiet efter sig. Träffar en ledande person som lär protagonisten om kraften. Får ett supersällsynt lasersvärd. Håller ett 5-minuters möte om hur dom ska spränga ett supervapen stor som en planet och lyckas. Sagda ledande person mördas av ärkefienden. Protagonisten åker till en fjärran planet för att möta sin blivande mentor som är den sista jedin och har gömt sig i två decennier.

Som sagt, Rogue One hade en bättre story. Men jag blev lite besviken på General Tarkins CGI, såg lite väl stelt ut.
Darth Vader i slutet var stenhård, det är så jag ser en sith/jedi. Walk in, moonwalk out.

Lade ni förresten märke till att dom fortfarande använde mekanisk lagring i arkivet?

Permalänk
Avstängd

Det ryktes at regissøren av filmen skal ha sagt at han ønsker å aldri mer være regissør for noen stor "blockbuster" film i framtida, og at han i utgangspunktet jobbet med et annet filmskript med en helt annen slutt på 'Rogue One', men måtte finne seg i endring for at filmen skal passe inn med 'A New Hope'.

Jeg skulle ønske jeg visste hvem som bestemte at man skullle inkludere så mange tullete ting i 'Rogue One': Disney og co, eller regissøren.

Permalänk
Avstängd

Det var en del ting jeg ikke likte:
• Alle tullete ting, inkludert, bare for å vise fram disse tingene: blå melk f.eks
• Baze Malbus gikk rundt med en veldig synlig "ammo pack" for maskingeværliknende blaster. Antagelig dødstraff på flekken på Jeddah å bære et slikt våpen vil jeg tro.
• Donnie Yen spilte seg selv i en ny rolle, rolig og stoisk, likte ikke dette.
• Darth Vader var allerede introdusert, da han dukket opp på slutten av filmen. Den "nye" introduksjonen i mørket på opprørernes flaggskip var unødvendig og jeg tror ikke Vader ville kaste bort tid på å vise seg fram, når han måtte ha visst at opprørerne forsøkte å flykte avgårde i et romskip.
• Selve filmplakaten ser litt teit ut synes jeg. Scarif eller ei.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Decoman:

Jeg skulle ønske jeg visste hvem som bestemte at man skullle inkludere så mange tullete ting i 'Rogue One': Disney og co, eller regissøren.

Gareth Edwards gjorde en krigsfilm med Star Wars-tema, det gillades inte av Disney-topparna som krävde omfattande reshoots (upp till 45% av filmen enligt vissa källor). Det är därför som filmen varierar mellan väldigt mörk och "lättsam" Star Wars.

Ganska mycket av det som syns i trailers finns inte med i filmen.

Permalänk
Medlem

Jag är 40+ så för mig blir det "barnprogram" av det hela med all "comic relief" och en movies punchlines av Darth Vader är vidrigt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Decoman:

Det var en del ting jeg ikke likte:
• Alle tullete ting, inkludert, bare for å vise fram disse tingene: blå melk f.eks
• Baze Malbus gikk rundt med en veldig synlig "ammo pack" for maskingeværliknende blaster. Antagelig dødstraff på flekken på Jeddah å bære et slikt våpen vil jeg tro.
• Donnie Yen spilte seg selv i en ny rolle, rolig og stoisk, likte ikke dette.
• Darth Vader var allerede introdusert, da han dukket opp på slutten av filmen. Den "nye" introduksjonen i mørket på opprørernes flaggskip var unødvendig og jeg tror ikke Vader ville kaste bort tid på å vise seg fram, når han måtte ha visst at opprørerne forsøkte å flykte avgårde i et romskip.
• Selve filmplakaten ser litt teit ut synes jeg. Scarif eller ei.

Nu var Donnie Yen och den andra kinesen endast med för att filmen skulle locka mer publik i Kina då Episod 7 inte gick bra i Kina.

Permalänk
Medlem

2016 att gnälla på för få kvinnliga karaktärer i en film, gå o se någon romantisk komedi om du inte pallar män i star wars

Visa signatur

Kinnarps 8000

Permalänk
Medlem

rogue one var riktigt dålig i mina ögon, så mycket tråkiga förklarande skämt...
hade hoppats på en mörk version. Knöt aldrig an till karaktärerna heller. ger den betyg 2/6

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

Rogue One var helt OK. Riktigt kul när Fares Fares dök upp som rebell. . .

Permalänk
Medlem

Älskade Rogue One. Jag tyckte VII var lika bra som IV-VI, Star Wars-magin från barndomen kom nästan tillbaks. Dock tycker jag Rogue One var ännu bättre, och den knöt an så snyggt med Episode IV!!

Och i >20 år har jag drömt om en framtid där skådisar är digitala, inte bara för att det skulle vara häftigt, utan för att man då kan göra nya avsnitt/uppföljare till gamla filmer, utan att byta skådespelare. Tänkte hela tiden på Star Wars. Och i just Star Wars: Rogue One blev drömmen verklighet. Det var så stort att se Leia igen, efter 30 år!!!!!!
Rogue One är för digitala människor nästan vad Jurassic Park var för digitala djur, 1993. En milstolpe.

Permalänk
Medlem

Ehm, vafan, Tarkin ser ju ut som han klippts ut från nåt dataspel!?!
Gräsligt illa!
Håller verkligen med Jonas eller vem det var som hade svårt för CGI på den karaktären.

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)