Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Nvidia bekräftar Geforce GTX 1080 Ti – användare med GTX 980 Ti får förtur

Permalänk
Inaktiv

Hoppas ingen hoppar på detta, då får man bort alla kort från begagnat marknaden och priserna stiger

Permalänk
Skrivet av xcluzive:

Inte ens ett överklockat 980 Ti kommer upp till samma prestanda som vissa frabriksinställda 1070..

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du visa mig ett 1070 "fabriksinställt" som drar 4800 poäng i Unigine Valley på EXTREME HD ? Mitt 980 Ti klarar biffen utan större problem "lite snabbt överklockat". Om du inte kan påvisa detta 1070 så blir det skamvrån en timme för din del och där får du stå och skämmas. Ingen julglögg får du heller...

Permalänk
Medlem

@JonkenPonken: Att Kepler-korten fungerar bättre än Pascal i Unigines benchmarks är känt sedan länge. Mitt 1070 når ~4800 i Valley dock. Att döma av de flesta övriga benchmarks och recensioner så ser det onekligen ut som om 1070 har generellt bättre prestanda?

Permalänk
Skrivet av Alpha77:

Är väl nu det börjar komma kort som iaf klarar av 4K hyffsat.
Hoppas att 4K 144Hz skärmar börjar dyka upp under 2017.

Det kan du glömma!
Pixelklockan som krävs för att driva ngt sådant ligger längre fram i tiden.

Permalänk
Skrivet av BiffenL:

@JonkenPonken: Att Kepler-korten fungerar bättre än Pascal i Unigines benchmarks är känt sedan länge. Mitt 1070 når ~4800 i Valley dock. Att döma av de flesta övriga benchmarks och recensioner så ser det onekligen ut som om 1070 har generellt bättre prestanda?

Om du får ~4800 i default så får jag gratulera dig. Det kortet skall du vara rädd om
Det finns inte med på världskartan att ett 1070 i default klock spöar skiten ur ett tokklockat 980Ti. Enda chansen torde vara en bugg som orsakar minimikrav på 7 GB minne.

Permalänk
Medlem

Det här är nyheten jag väntat på hela 2016.

Visa signatur

🖥: CPU: Intel Core i7-4790K Mobo: Asus Maximus VII Gene GPU: ASUS GTX 1070 ROG Strix OC RAM: Corsair Vengeance Pro 16GB 2133Mhz SSD: Samsung 840 EVO 250GB PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W CPU-kylare: Noctua NH-D15S Chassi: Fractal Design Arc Mini
🎧: Sennheiser PC 363D
📱: LG G6
🎧: Sony WH-1000XM2

Permalänk
Medlem

@JonkenPonken: Ta det lite lugnt nu.

Permalänk
Medlem

Det blir nog 1080 TI här för eller senare men nåt Step up tänker jag nog inte göra.
Efter att ha haft både AMD och nVidia så leder nVidia med hästlängder på typ Allt om man bortser från pris. Sen att jag senaste generationerna har haft EVGA är bara fördelar.
Sedan att jag har G-sync skärm som håller ett par år till så är AMD inte ens ett alternativ även om de skulle lyckas med ett mirakel.

Angående prestanda 980 ti vs 1070 så måste jag nog säga att vid t ex 3dMark så har mitt kort haft bättre resultat än många 1070

Permalänk
Medlem

Ursäkta att jag kliver ner i sandlådan som denna tråd blivit.
Jag kommer förbeställa två 1080 Ti.
1080 Ti kommer vara snabbare än det bästa AMDs Vega kan prestera.
En "hemlig" uppvisning av ett chip "baserat" på Vega där en del besökare på nåt sätt lyckas få fram ett par bilder på prestandan i Quake... visst... Starta hypen...

Jag kommer ihåg när Sweclockers forum var ett ställe man kunde gå till för att få kritiska men rättvisa råd. Långt innan jag själv blev medlem urartade det tyvärr i exakt vad denna tråd är...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Efter att ha haft både AMD och nVidia så leder nVidia med hästlängder på typ Allt om man bortser från pris. Sen att jag senaste generationerna har haft EVGA är bara fördelar.
Sedan att jag har G-sync skärm som håller ett par år till så är AMD inte ens ett alternativ även om de skulle lyckas med ett mirakel.

Hästlängder säger du, vilka må de vara om man får fråga?

Jag förstår att du har G-sync som du var tvungen att lägga några tusentals kronor extra att du lär behålla den i några år till men om du inte hade haft en skärm med G-sync och AMD hade utfört detta "mirakel" som du säger, hade du bytt då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Avstängd

Tror jag kan svara på det @Bewise.

Jag gick över till Nvidia i sommar efter att ha haft AMD i nästan 10 år mest på grund av pris/prestandaläget varje gång jag skulle ha nytt.

Spelmässigt så är upplevelsen likadan enligt mig med vissa skillnader. PhysX och Gameworks ger faktiskt mervärde.

Deras varumärke är starkare och dom har bra produkter för tillfället. Ägarupplevelsen är premium i alla fall vid premiumprodukter. Notera tråden. Vad får man om man köper AMDs värsting? En helt värdelös pump och ett skitfult grafikkort?

Nvidias marknadsföring är bättre.

Drivrutinerna är snyggare. Det spelar faktiskt roll. Har inte haft problem med varken Nvidias eller AMDs drivrutiner på åratal men Crimson var verkligen ett bra steg från AMD. Det borde dom ha gjort för flera år sedan.

Skulle också vara bra om AMD satsade på vad som finns här och nu. Tog evigheter för Hawaii att mogna t.ex. Det är ju iofs trevligt att prestandan ökar men den prestandan har ju alltid funnits i kortet. Ska man behöva vänta 2-3 år för att få allt ur sin hårdvara?

AMD har en del att jobba på.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bewise:

Hästlängder säger du, vilka må de vara om man får fråga?

Jag förstår att du har G-sync som du var tvungen att lägga några tusentals kronor extra att du lät behålla den i några år till men om du inte hade haft en skärm med G-sync och AMD hade utfört detta "mirakel" som du säger, hade du bytt då?

Skickades från m.sweclockers.com

Jag har varit generellt mer nöjd med nVidia helt enkelt
Prestanda, drivrutiner, stabilitet osv
Med mirakel menar jag framförallt drivrutinerna

Permalänk
Skrivet av chipw00t:

Tror jag kan svara på det @Bewise.

Jag gick över till Nvidia i sommar efter att ha haft AMD i nästan 10 år mest på grund av pris/prestandaläget varje gång jag skulle ha nytt.

Spelmässigt så är upplevelsen likadan enligt mig med vissa skillnader. PhysX och Gameworks ger faktiskt mervärde.

Deras varumärke är starkare och dom har bra produkter för tillfället. Ägarupplevelsen är premium i alla fall vid premiumprodukter. Notera tråden. Vad får man om man köper AMDs värsting? En helt värdelös pump och ett skitfult grafikkort?

Nvidias marknadsföring är bättre.

Drivrutinerna är snyggare. Det spelar faktiskt roll. Har inte haft problem med varken Nvidias eller AMDs drivrutiner på åratal men Crimson var verkligen ett bra steg från AMD. Det borde dom ha gjort för flera år sedan.

Skulle också vara bra om AMD satsade på vad som finns här och nu. Tog evigheter för Hawaii att mogna t.ex. Det är ju iofs trevligt att prestandan ökar men den prestandan har ju alltid funnits i kortet. Ska man behöva vänta 2-3 år för att få allt ur sin hårdvara?

AMD har en del att jobba på.

Snarare nivida som ska skärpa sig, drivers har sett lika ut som när jag körde 8800 kortet.

AMD har förändrat sitt två gånger under tiden.

Men just prestandan kan jag hålla med.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av Pathway:

Jag har varit generellt mer nöjd med nVidia helt enkelt
Prestanda, drivrutiner, stabilitet osv
Med mirakel menar jag framförallt drivrutinerna

Nivida har inte haft bra år i år. Flertalet drivers strulat till det, så skulle inte säga att någon av tillverkare har perfekta drivers.

Adaptive-sync behöver lite mer filning, men enligt mig bättre genom man inte är begränsad till en tillverkare och kostar inte massa i onödan. del av problemet är att skärmtillverkare inte vågar satsa fullt ut på adaptive-sync, men finns större mängd skärmar jämfört med g-sync, behöver dock mer utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nivida har inte haft bra år i år. Flertalet drivers strulat till det, så skulle inte säga att någon av tillverkare har perfekta drivers.

Adaptive-sync behöver lite mer filning, men enligt mig bättre genom man inte är begränsad till en tillverkare och kostar inte massa i onödan. del av problemet är att skärmtillverkare inte vågar satsa fullt ut på adaptive-sync, men finns större mängd skärmar jämfört med g-sync, behöver dock mer utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrev jag att nVidia har perfekta drivrutiner?
De är betydligt bättre än AMDs helt enkelt.
NVidia har fått en del kritik över att de t ex inte stödjer 3 och 4-vägs sli osv längre vilket självklart är synd för de som vill ha det. Jag kommer sannolikt inte att ha mer än en gpu åt gånger för att minska strul. Jag lägger hellre t ex 10k på en gpu(ex 1080ti) än 10k för två (ex 1070)

Permalänk
Medlem
Skrivet av chipw00t:

Tror jag kan svara på det @Bewise.

Jag gick över till Nvidia i sommar efter att ha haft AMD i nästan 10 år mest på grund av pris/prestandaläget varje gång jag skulle ha nytt.

Spelmässigt så är upplevelsen likadan enligt mig med vissa skillnader. PhysX och Gameworks ger faktiskt mervärde.

Deras varumärke är starkare och dom har bra produkter för tillfället. Ägarupplevelsen är premium i alla fall vid premiumprodukter. Notera tråden. Vad får man om man köper AMDs värsting? En helt värdelös pump och ett skitfult grafikkort?

Nvidias marknadsföring är bättre.

Drivrutinerna är snyggare. Det spelar faktiskt roll. Har inte haft problem med varken Nvidias eller AMDs drivrutiner på åratal men Crimson var verkligen ett bra steg från AMD. Det borde dom ha gjort för flera år sedan.

Skulle också vara bra om AMD satsade på vad som finns här och nu. Tog evigheter för Hawaii att mogna t.ex. Det är ju iofs trevligt att prestandan ökar men den prestandan har ju alltid funnits i kortet. Ska man behöva vänta 2-3 år för att få allt ur sin hårdvara?

AMD har en del att jobba på.

Eftersom jag inte har någon erfarenhet och inte så stor kunskap av PhysX och Gameworks så kan jag inte säga nånting om det, det kan vara riktigt bra och ha sina fördelar, det kan även va meh. Men om du och många andra är nöjd med det så är det bra!

Varumärket är starkare, om det är helt och hållet rättfärdigat är diskutabelt. Premium känns ju väldigt subjektivt. Första versionen av pumpen var så där men förbättrades med versionen därefter. Skitfult grafikkort? Inte för att jag tycker att något grafikkort är det vackraste som finns på denna jord och inte heller bryr jag mig, bryr mig mer om prestandan och kortets funktioner. Sen så är kortet undangömt om man inte har ett öppet chassi eller fönster.

Marknadsföringen är dom helt klart bättre på! AMD har börjat bättra sig men behöver utöka mer av det.

Tycker absolut att med Crimson så ser AMDs drivrutiner betydligt snyggare ut. Innan dess så tyckte jag att det var rätt lika.

Håller med om att AMD måste utnyttja prestandan direkt istället för att köra på "finewine" eftersom folk verkar ändå inte bry sig om det, det har ju visat när Nvidia säljer så pass bra för varje ny generation och där man ser att dom äldre korten gör mindre bra ifrån sig eller "glöms" bort så att korten åldras dåligt. Så AMD, börja sälj kort med bra prestanda direkt ur kartongen istället och sen satsa med på nästa generation ordentligt och sen lägg mindre tid på att optimera dom gamla korten, slöseri med tid och pengar.

Men absolut, AMD har en hel del arbete framför sig! Dom är på rätt väg nu.

Skrivet av Pathway:

Jag har varit generellt mer nöjd med nVidia helt enkelt
Prestanda, drivrutiner, stabilitet osv
Med mirakel menar jag framförallt drivrutinerna

Det har jag inget att invända emot, folk från både Nvidia, Intel och AMD har liknande erfarenheter och det är ju som det ska vara.

Drivrutinerna har definitivt höjt upp sig rejält, som det låter nu så är dom bättre än Nvidias.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Va fan spelar det för roll om man inte litar på ett bolag? så automatiskt litar jag på Nvidia?

Jag litar fan inte på ett enda bolag jag litar på fakta rakt igenom skiter fullständigt va för löften företag gör.

Men AMD är långt ner på trust listan kan jag säga.

"Det är klart det implicerar det, eftersom det bara finns två aktörer på marknaden. Är den ena absolut inget att lita på betyder det implicit att det är den andre man får ge sin tilltro till om man är intresserad av ett grafikkort."

Sämsta jävla argument jag sett på länge.

Skrivet av tEan:

Tack,nu slipper jag svara honom.Instämmer speciellt i det sista du skrev.

Skrivet av ClintBeastwood:

Om jag inte litar på Intel så måste det per automatik innebära att jag litar på AMD? Om jag inte litar på Donald Trump så litade jag på Hillary Clinton?

Jag förstår argumentet om falsk dikotomi, men jag tycker inte det är applicerbart i det här fallet. Det blir en oerhört hypotetisk diskussion i så fall om man ska beakta en massa icke-existerande grafikkortstillverkare eller föreställa sig andra chipmakare som grafikkortstillverkare (i nivå med Nvidia och AMD).

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem
Skrivet av Broken-arrow:

Nivida har inte haft bra år i år. Flertalet drivers strulat till det, så skulle inte säga att någon av tillverkare har perfekta drivers.

Adaptive-sync behöver lite mer filning, men enligt mig bättre genom man inte är begränsad till en tillverkare och kostar inte massa i onödan. del av problemet är att skärmtillverkare inte vågar satsa fullt ut på adaptive-sync, men finns större mängd skärmar jämfört med g-sync, behöver dock mer utveckling.

Skickades från m.sweclockers.com

Va ska du med det till? Testa fast sync.

Visa signatur

Abit Ic7-G MAXIII, Pentium 4 HT 3200Mhz, Kingston ValueRam PC3200C3 2x1GB,ATI Radeon 9800XT, Maxtor Diamondmax 80GB 7200, Antec Super Lanboy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

980 Ti släpptes väl 8,5 månader efter 980?

Skrivet av ClintBeastwood:

Varför hittar du på?
980 släpptes i September och 980Ti i Juni.

Skrivet av MinscS2:

Sweclockers recension för GTX 980 kom den 19 September 2014, och för GTX 980 Ti den 1 Juni 2015, och Sweclockers släpper recensionerna så fort NDA:n tillåter. Det var alltså nästan 8,5 månad emellan, så om du köpte GTX 980 på release-dagen så han du nyttja ditt kort i mer än "nån månad" innan GTX 980 Ti släpptes.
Eller så ljuger du om att du köpte det vid release.

Att GTX X80-korten släpps i Ti-version var dessutom inte nytt för 900-serien (GTX 780 Ti), så ser inte hur du kan påstå att du blev "lurad".
Det kommer alltid något nytt om man är villig att vänta tillräckligt länge i hårdvarubranschen.

Ursäkta mig då, men i min uppfattning så kändes det som att det knappt gick nån tid alls emellan.
Jesus, god jul på er också..

Visa signatur

Fractal Design Define C | NH-D15 AMD | R5 5600X | TUF Gaming B550-Plus | 2x16GB Corsair DDR4@3200mhz | RTX 3060Ti | 2TB 980 Pro m.2 + 500gb 970 EVO m.2 | Steelseries APEX, Logitech G603 | Razer Blackshark Pro v2 | Dell 28" 1440p165 + Swedx 28" 2160p60 + Benq 24" 1080p60 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av lap87:

Ursäkta mig då, men i min uppfattning så kändes det som att det knappt gick nån tid alls emellan.
Jesus, god jul på er också..

God jul!

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av GilbertG:

Jag förstår argumentet om falsk dikotomi, men jag tycker inte det är applicerbart i det här fallet. Det blir en oerhört hypotetisk diskussion i så fall om man ska beakta en massa icke-existerande grafikkortstillverkare eller föreställa sig andra chipmakare som grafikkortstillverkare (i nivå med Nvidia och AMD).

Spelar ju INGEN roll om det inte finns andra tillverkare.

JAG LITAR INTE PÅ ETT enda företag, fakta litar jag på TESTER och rktiga personer som sitter testar.

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Avstängd

Undra om det går att låsa upp CUDA-kärnor?

Visa signatur

Man är inte dum för att man har stavproblem.
Läs mer om min synfel Visual Snow
Om mig ----> #16970666

Permalänk
Moderator
Testpilot

Någon annan som delar känslan med mig om att detta kommer bli R9 290x/GTX 780 Ti all over again?

Alltså att AMD kommer med ett grymt kort, liiite före sent och Nvidia bara väntar ut lanseringen för att sedan pissa på hela lanseringen med att skicka ut ett "ännu" fetare kort?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Inga fler rykten om när 1080Ti ska släppas?

Permalänk
Medlem

Jo, ryktena jag har sett är ju i början på mars på PAX, men hur troligt det är vet man ju aldrig. Det hela beror väl också på när Vega släpps http://wccftech.com/gtx-1080-ti-coming-pax-east-nvidia-aib/

Ett annat rykte sa att det inte skulle bli 1080ti utan 2080ti, i huvudsak lik denna generations kort men lite ytterligare optimerad "Pascal refresh" och med lite högre klockfrekevenser. http://wccftech.com/nvidia-volta-12nm-finfet/

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pathway:

Skrev jag att nVidia har perfekta drivrutiner?
De är betydligt bättre än AMDs helt enkelt.
NVidia har fått en del kritik över att de t ex inte stödjer 3 och 4-vägs sli osv längre vilket självklart är synd för de som vill ha det. Jag kommer sannolikt inte att ha mer än en gpu åt gånger för att minska strul. Jag lägger hellre t ex 10k på en gpu(ex 1080ti) än 10k för två (ex 1070)

Kan säga att du nog får läsa på. AMD har verkligen gjort vad de ska på senaste tiden, och drivarna är minst lika bra som Nvidias, förutom att de faktiskt fungerar nu, något man inte kan säga om många av Nvidias senaste. AMD har jobbat på både CF prestanda och profiler, samt Dx11 prestanda i single kort. De har lärt sig läxan och satsar rätt nu och har gjort i snart 1 år sakta men säkert.

Sen om du vill köpa Nvidia, gör det, helt upp till dig. Men saker o ting förändras på 1 år, och är du villig att "hålla dig" till en tillverkare som gjort bort sig gång på gång med drivare i 1 år som Nvidia gjort nu, varför gnäller du på AMDs drivare för? Om det inte spelar roll på Nvidia, varför spelar det roll på AMD?

Att trycka ner en tillverkare baserad på 1+ år gamla problem, och sen skita i att ens egen tillverkare gör bort sig är väldigt konstigt imho.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Kan säga att du nog får läsa på. AMD har verkligen gjort vad de ska på senaste tiden, och drivarna är minst lika bra som Nvidias, förutom att de faktiskt fungerar nu, något man inte kan säga om många av Nvidias senaste. AMD har jobbat på både CF prestanda och profiler, samt Dx11 prestanda i single kort. De har lärt sig läxan och satsar rätt nu och har gjort i snart 1 år sakta men säkert.

Sen om du vill köpa Nvidia, gör det, helt upp till dig. Men saker o ting förändras på 1 år, och är du villig att "hålla dig" till en tillverkare som gjort bort sig gång på gång med drivare i 1 år som Nvidia gjort nu, varför gnäller du på AMDs drivare för? Om det inte spelar roll på Nvidia, varför spelar det roll på AMD?

Att trycka ner en tillverkare baserad på 1+ år gamla problem, och sen skita i att ens egen tillverkare gör bort sig är väldigt konstigt imho.

En av anledningarna till att jag stannar med nVidia är att jag använder G-Sync (X34)
Att jag förr har haft bekymmer med AMD både på gpu, moderkort OCH cpu är en annan sak.
Jag förespråkar det Jag tycker är Bra och jag rekommenderar det Jag tycker är Bra. Tråkigt om du tar illa upp för det. Det är jättebra med konkurrens men det spelar ingen roll för mig vilken prestanda AMD's senaste prylar har för jag kommer inte att köpa det än om det så är 400% bättre prestanda/krona.
Ska också tillägga att jag inte haft några som helst bekymmer med drivrutiner från nvidia
Dessutom så tillverkar inte EVGA några Kort med AMD-kretsar alls

Permalänk
Medlem

Jaha. Det här stämde ju inte alls.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Storage Jar:

Jaha. Det här stämde ju inte alls.

Vet vi det med säkerhet?

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinoman:

Vet vi det med säkerhet?

Japp. Alla kort som fanns för preorder är bokade och kortet släpps den här veckan.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |