AMD "Summit Ridge" med arkitekturen Zen heter Ryzen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ratatosk:

Ja det är det, min åttakärniga FX-8350, klarar att köra blender på 249s, en åttakärnig Ryzen klarar detta på 36s 25s.

Är den verkligen så långsam?

Inlägg 19 i den här tråden får 169 sekunder med 200 samples och 85 sekunder med 100 samples med en stock FX-8350.
https://forums.anandtech.com/threads/post-your-ryzen-blender-...

Visa signatur

De köper en bil. Säljaren säljer bilen till dem. Var är du? Vart ska du? Varifrån kom du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ArcticFire:

Är den verkligen så långsam?

Inlägg 19 i den här tråden får 169 sekunder med 200 samples och 85 sekunder med 100 samples med en stock FX-8350.
https://forums.anandtech.com/threads/post-your-ryzen-blender-...

Jag tror Ratatosk har räknat totalt fel där. Min FX-8350 gör det på ca 2.48 minuter = 168 sekunder med Sample:200. Ratatosk måste gjort en blunder när han räknade om till sekunder

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av AMD-FX:

Jag tror Ratatosk har räknat totalt fel där. Min FX-8350 gör det på ca 2.48 minuter = 168 sekunder med Sample:200. Ratatosk måste gjort en blunder när han räknade om till sekunder

Om jag gjorde!

130s skall det vara för FX-8350.
Min A10-7850 behöver 250s.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem

När kan vi räkna med att få mer info om alla dessa RYZEN cpuer blir det något mer i år?

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av sesese:

När kan vi räkna med att få mer info om alla dessa RYZEN cpuer blir det något mer i år?

När de senaste nyheterna lagt sig och AMD sätter ut någon för att "läcka". Hoppas på lite mer det här året. Nästa år låter så långt bort även om det bara är 12 dagar kvar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av -=Mr_B=-:

Massor av CPU'er har haft "buggar" i form av räknefel. Det har aldrig varit ett problem. Man tar helt enkelt hänsyn till den typen av "fel" när man skapar mjukvaran. Så därför visste du inget om det. "Mest" känd är nog Fdiv buggen i P5 / P54C som hade FDIV buggen. (4195835/3145727=1,333739068902037589 (Rätt resultat är 1,333820449136241002))

Jepp, men Pentium MMX (åtminstone 166) verkar faktiskt ha varit buggfri, så jag hade rätt i att inte ha känt till något problem med just den.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Det är ju inget som varken Intel eller AMD kan göra något åt, Microsoft har valt att inte göra uppdateringar och optimeringar för nya processorer på sina gamla operativsystem, något jag egentligen inte tycker är jättekonstigt med tanke på att W7 snart är 10 år gammalt.

Hur länge hade Windows XP fullt stöd för processorer? Fram till i5 750/Phenom II X4 tiden?

Som jag sa tidigare... Win 7 må vara 7 år gammalt, men Win 8 är inte ens 5 än och fortfarande i huvud support. Win 10 är mer än 1 år i jämförelse.

Att Microsoft har valt att göra detta, förstår jag. Dock förstår jag inte folk som inte bara accepterar det, utan dessutom är dumma nog att försvara sånt beteende när de inte vinner något på det. Win 8 går ffs fortfarande att köpa... Och nu tycker "du" att det är gammalt?

Och XP kunde du använda fullt ut tom iaf 7 serien och 3770k. Det som hände sen var att man slutade göra drivare till OSet. Men XP stöder HT vilket är det mest kritiska för dagens CPUer. Om den sen inte stöder alla energisparlägen är lite skit samma.

Och jag säger det samma här. Så länge Win 7/8 inte medvetet motverkas, utan tillåts installeras och fungera om så användarna vill, men utan aktiv support, så är jag nöjd. Det är när företag medvetet försöker blocka saker som jag blir förbannad, inte för att det inte stöds. Så länge AMDs CPU är en grundläggande X86-64 CPU och fungerar som den ska på Win 8, så är jag nöjd. Och jag står på att vill AMD ha en marknad, då ta denna...

Med tanke på att Win 8 stöder för mig, alla nödvändiga funktioner jag behöver från ett OS så räcker det bra för mig, då jag slipper problemen med det ofärdiga företags OSet, Windows 10.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Paddanx:

Som jag sa tidigare... Win 7 må vara 7 år gammalt, men Win 8 är inte ens 5 än och fortfarande i huvud support. Win 10 är mer än 1 år i jämförelse.

Att Microsoft har valt att göra detta, förstår jag. Dock förstår jag inte folk som inte bara accepterar det, utan dessutom är dumma nog att försvara sånt beteende när de inte vinner något på det. Win 8 går ffs fortfarande att köpa... Och nu tycker "du" att det är gammalt?

Och XP kunde du använda fullt ut tom iaf 7 serien och 3770k. Det som hände sen var att man slutade göra drivare till OSet. Men XP stöder HT vilket är det mest kritiska för dagens CPUer. Om den sen inte stöder alla energisparlägen är lite skit samma.

Och jag säger det samma här. Så länge Win 7/8 inte medvetet motverkas, utan tillåts installeras och fungera om så användarna vill, men utan aktiv support, så är jag nöjd. Det är när företag medvetet försöker blocka saker som jag blir förbannad, inte för att det inte stöds. Så länge AMDs CPU är en grundläggande X86-64 CPU och fungerar som den ska på Win 8, så är jag nöjd. Och jag står på att vill AMD ha en marknad, då ta denna...

Med tanke på att Win 8 stöder för mig, alla nödvändiga funktioner jag behöver från ett OS så räcker det bra för mig, då jag slipper problemen med det ofärdiga företags OSet, Windows 10.

Det är det jag också stör mig på, den medvetna delen dvs.

Visa signatur

SpelDator: | Asus ROG Strix XG438Q 4K 120hz| AMD Ryzen 5 5600X 3.7 GHz 35MB| B450 I AORUS PRO WIFI| MSI Radeon RX 6800 16GB | Corsair Force MP510 1920GB M.2 NVMe | Samsung EVO 860 2TB | Seagate Guardian BarraCuda 2.5 5TB| Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL18 Vengeance LPX Svart| Ghost S1 MK2| Corsair SF750 750W 80+ Platinum| Logitech MX Sound| WD My Passport V2 USB 3.0 4TB| Buffalo Mediastation Ultra-Thin Portable Blu-Ray writer| Logitech Logitech G604 Lightspeed