Nvidia Geforce GTX 1050 för bärbara datorer lanseras på CES 2017

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Geforce GTX 1050 för bärbara datorer lanseras på CES 2017

Det blir bärbara speldatorer runt 10 000-kronorsstrecket i samband med CES 2017, som markerar startskottet för den mobila varianten av Geforce GTX 1050.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Tråkigt att det inte kom tidigare. Behövde en bärbar och kunde inte vänta i 3 månader så fick bli en med förra gen gpu

Permalänk

Bra! Det kan bli ett köp om prestandan är ok, men jag tar hellre ett 1050ti för det priset. Vi får se vad amd kan tänkas kontra med. Finns 470 i bärbar variant? Vill kunna freesynca till stora skärmen...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Inaktiv

Tyst/sval och väger lite så blir detta intressant. Sen vill jag se mer laptops med externt grafikkort, 1050 när man är på språng och sen kunna spela tyngre spel när man kommer hem. Thunderbolt borde bli standard snart.

Permalänk

Smaskigt! Precis vad jag väntat på.
De andra i 10xx serien är alldeles för dyra.
Behöver dock uppdatera mig lite om AMDs motsvarigheter.

Permalänk
Medlem

Är inte 1050 lite överprisad om man jämför med andra i samma prestandaklass?

Visa signatur

i5 4690k @4,3GHz || GTX 780ti || Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 || Fractal Design Define R2 XL || Noctua NH-U12P SE2 || Crucial Ballistix Sport 16GB || 128GB + 240GB SSD || 700GB + 3TB HDD

Permalänk

@NRG jag tänkte samma sak, men antar att det endast gäller fram till att priserna satt sig rätt. Hoppas dock på att 1050ti inte följer de höga priserna, om det nu även är silikon baserat.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Kom igen, ge mig en Lenovo yoga eller liknande med 360 graders gångjärn med 14" IPS, belyst tangentbord och ett 1050 samt vikt under 2 kilo. Blir köp direkt.

Skickades från m.sweclockers.com