Fallout 4 hade också basbyggande. Och det räddade ju verkligen det spelet... *host, host*.
Nä - lägg ner skiten.
Haha. Det var nog det jag tyckte minst om i det spelet.
Nu var ju basbyggandet i detta spelet inte kritisk för din spelning, och det lades in pga det var från populära mods från tidigare spel. Så jag tycker det var helt rätt av dem att göra det, då det har blivit en del av spelet. Saknar dock att vapen och armor tar skada, vilket hade gjort mer nytta av att man var tvungen att ha en bas (typ som man hade en säkert hotellrum eller håla i 3/NV där du satt o pillade med allt)
Personligen tyckte jag det var lite intressant att igår när jag spelare, bära hem lik från människor, ghouls och synths och mala ner dem till deras beståndsdelar och få mat till kannibalen, bendelar till olja, samt massor med elektriska komponenter från robotarna. Får mig att tänka på Judge Dredd drioden som säger något likt: Eat recycled food, good for the enviroment and okay for you.
Man kan mao.. leka lite sims i spelet och göra heltokiga saker, något som jag tycker är kul, när man väl spenderat 500+ timmar i spelet och har slut på Quests.
Behöver dock inte betyda att du "måste" göra det.
Men det jag älskar med Fallout 4 vs både 3an och NV är... VATS... eller rättare sagt, att jag inte behöver den. Tidigare spel var det VATS eller så träffade du inget. I FO4 kan du faktiskt "spela" karaktären, vare sig han är byggare bob eller Arnold... och inte bara vara någon sabla maskin som siktar och pang där dog monstret. Utan när en radscorpion flyger upp framför en, så hoppar man nästan av stolen. Älskar den realism.
Jag ser dock ingen poäng med byggande i No Man's Sky, men det kanske är deras sätt att ge folk något att göra när de väl tröttnat på att utforska. Vi alla spelar olika. Jag har dock bara sett det lite snabbt, då jag valde att vänta med köp... något jag är glad att jag gjorde.