No Man's Sky uppdateras med basbyggande

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Fallout 4 hade också basbyggande. Och det räddade ju verkligen det spelet... *host, host*.

Nä - lägg ner skiten.

Skrivet av Dreijer:

Haha. Det var nog det jag tyckte minst om i det spelet.

Nu var ju basbyggandet i detta spelet inte kritisk för din spelning, och det lades in pga det var från populära mods från tidigare spel. Så jag tycker det var helt rätt av dem att göra det, då det har blivit en del av spelet. Saknar dock att vapen och armor tar skada, vilket hade gjort mer nytta av att man var tvungen att ha en bas (typ som man hade en säkert hotellrum eller håla i 3/NV där du satt o pillade med allt)

Personligen tyckte jag det var lite intressant att igår när jag spelare, bära hem lik från människor, ghouls och synths och mala ner dem till deras beståndsdelar och få mat till kannibalen, bendelar till olja, samt massor med elektriska komponenter från robotarna. Får mig att tänka på Judge Dredd drioden som säger något likt: Eat recycled food, good for the enviroment and okay for you.

Man kan mao.. leka lite sims i spelet och göra heltokiga saker, något som jag tycker är kul, när man väl spenderat 500+ timmar i spelet och har slut på Quests.
Behöver dock inte betyda att du "måste" göra det.

Men det jag älskar med Fallout 4 vs både 3an och NV är... VATS... eller rättare sagt, att jag inte behöver den. Tidigare spel var det VATS eller så träffade du inget. I FO4 kan du faktiskt "spela" karaktären, vare sig han är byggare bob eller Arnold... och inte bara vara någon sabla maskin som siktar och pang där dog monstret. Utan när en radscorpion flyger upp framför en, så hoppar man nästan av stolen. Älskar den realism.

Jag ser dock ingen poäng med byggande i No Man's Sky, men det kanske är deras sätt att ge folk något att göra när de väl tröttnat på att utforska. Vi alla spelar olika. Jag har dock bara sett det lite snabbt, då jag valde att vänta med köp... något jag är glad att jag gjorde.

Permalänk
Medlem

Tippar på att basbyggandet kommer bli uppbyggt (liksom outposts) av en handfull olika delar utan någon direkt poäng. Helt ointressant och utan variation. Och som nämnts, basbyggande i ett spel som bara går ut på att åka runt? Vore det inte bättre med att få designa sitt skepp (större modell) och kunna gå runt i det? Men, men, så blir det när någon som inte spelar spel försöker utveckla ett spel.

Permalänk
Medlem

Basbyggande i ett spel som går ut på utforskning? Hur tänkte dom egentligen?
Jag skulle gissa på att det kommer att funka ung i stil med, du hittar blueprints, du startar bygget, och sen gräver du upp halva planeten för att mata bygget med material. och får en standard bas model 1A.

Det dom verkligen skulle behöva är ett fungerande multiplayer. Det är nog det enda som möjligtvis skulle kunna locka spelare att spela igen.

Permalänk
Hjälpsam

Ni som är missnöjda får väl satsa på Star Citizen i stället.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lordsqueak:

Basbyggande i ett spel som går ut på utforskning? Hur tänkte dom egentligen?

Vad är det för fel på fallout 4?

Visa signatur

Stationär: RTX 4090 OC ASUS | Ryzen 9 5950X | G.Skill Trident Z NEO 3600mhz 32GB | Arctic Liquid Freezer III 360 | Corsair HX1000i | Asus Rog Strix X570-F Gaming | Samsung 990 PRO 2TB | Samsung 980 PRO 2TB | Fractal Design North XL

Jobbdator: MacBook Pro 16" i7 6C, 16GB ram DDR4, AMD Radeon Pro 5300M 4GB

Permalänk

Först av allt. Lägg märke till hur kvinnorösten uttalar ord precis som Sean. För det andra:
Vad är meningen med allt detta, när man kommer till mitten av "galaxen" är allt borta. Vad är meningen med att förbättra min gear? Varför vill jag ha resurser? Man kan inte göra någonting med sina resurser. Vilket jävla skämt. Baser till vad? Fraktskepp till vad? Det finns ingen anledning att frakta något! Av vilken anledning skulle jag vilja sätta en bas på en skithög, i en virtuell skithög? Automatiserad brytning? Helt jävla meningslöst. Det finns ju ingenting man kan göra med resurserna som man får. Inget! Även om jag hade alla mineraler och resurser och pengar i spelet finns det INGET man kan göra med det. Jaaa!!! Weee!!! Nu kan jag frakta resurser för ingen anledning och bryta mineraler för en ännu större upplevelse av förbluffning!

Permalänk

Uppdateringarna såg riktigt kapabla ut. Bra att de svarat på kritik utan att säga nåt. Hålla käft och få grejer gjort. Sånt gillas Mest är det ju för ev. nytillkomna och inte för de som har plöjt ner hundratals timmar och ändå säger att det är skandal hur dåligt det är.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.