Får man tipsa om egen annons på Swec Marknad i forumen?

Permalänk

Får man tipsa om egen annons på Swec Marknad i forumen?

Eller räknas det som en korspostning?

Hittade inget meta-forum så bara att flytta tråden om den inte hamnat rätt.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HolyFather:

Eller räknas det som en korspostning?

Hittade inget meta-forum så bara att flytta tråden om den inte hamnat rätt.

Om det är relevant och ett genuint bra tips (inte bara ren reklam eller lurendrejerier), varför inte? Inte medveten om någon regel emot det iaf.

Permalänk
Moderator
Moderator

Det är generellt extremt sällan någons tråd efterfrågar något tillräckligt specifikt för att det ska platsa att länka i forumet och inte trampa över § 9.

*Tråd flyttad till Feedback.*

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Det är generellt extremt sällan någons tråd efterfrågar något tillräckligt specifikt för att det ska platsa att länka i forumet och inte trampa över § 9.

*Tråd flyttad till Feedback.*

Haha, rolig sign

Keycaps till Tenkeyless med ÅÄÖ efterfrågas och jag har ett till salu i Marknad. Matchar det tillräckligt specifikt?

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av HolyFather:

Haha, rolig sign

Keycaps till Tenkeyless med ÅÄÖ efterfrågas och jag har ett till salu i Marknad. Matchar det tillräckligt specifikt?

Det kan möjligen vara tillåtet, men det är svårt att bedöma eftersom det beror på sammanhanget. För att man ska få tipsa om sin egen annons på det här sättet är kraven på att tipset är relevant mycket höga. Framgår det exempelvis tydligt att den berörda användaren kan tänka sig att köpa begagnat? Stämmer det med användarens budget? Är det verkligen en sådan produkt användaren vill ha? (Dessutom måste man naturligtvis vara öppen och tydlig med att det är ens egen annons det handlar om samt inte formulera inlägget på ett reklamaktigt sätt.)

Feedbackforumet är inte till för diskussioner om enskilda fall (se § 11 i reglerna), men om du kontaktar oss via http://www.sweclockers.com/kontakt med de närmare detaljerna om var du vill skriva ditt inlägg och mer specifikt hur du vill formulera dig, kan vi lämna ett klarare besked.

Permalänk
Skrivet av Albert:

Det kan möjligen vara tillåtet, men det är svårt att bedöma eftersom det beror på sammanhanget. För att man ska få tipsa om sin egen annons på det här sättet är kraven på att tipset är relevant mycket höga. Framgår det exempelvis tydligt att den berörda användaren kan tänka sig att köpa begagnat? (Dessutom måste man naturligtvis vara öppen och tydlig med att det är ens egen annons det handlar om.)

Feedbackforumet är inte till för diskussioner om enskilda fall (se § 11 i reglerna), men om du kontaktar oss via http://www.sweclockers.com/kontakt med de närmare detaljerna om var du vill skriva ditt inlägg och mer specifikt hur du vill formulera dig, kan vi lämna ett klarare besked.

Sorry, de såldes medan jag skrev det där så jag märkte det inte förrän jag besökte forumet igen.

Visa signatur

[4790k@4.6]+[RTX 3070 OC]+[16GB]+[4x SSD]+[NZXT+700W Gold]+[Win7]+[2x Samsung SA27950D <3]+[Topre TKL]+[G403 Hero wired]+[HyperX Cloud Alpha S]+[KingKong 2 Pro]. ZBook 17 G5, Quadro P3200, Win11.