Oneplus 3 uppdateras till 3T – får Qualcomm Snapdragon 821 och större batteri

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dem8n:

Vad står T för?

Skickades från m.sweclockers.com

TURBOOOO

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte Z490M Gaming X CPU: i5 10600k @ 4,9ghz CPU kylare: Corsair H60v3 GPU: MSI GeForce RTX 3080 GAMING Z TRIO RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 2933 mhz Nätagg: Antec HCG Gold 750W Lagring: Samsung 250gb SSD + M.2 Samsung 970 EVO 1TB Chassi: Fractal Design Focus G Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av nikwid:

Känns som ett lätt val. Ta kostnaden för trasiga telefonen på hemförsäkring och köp en OnePlus 3T. Med värdet för en S7 edge minus avdrag för värdeminskning och självrisk, så bör du ju ändå kunna landa på att det nästan täcker en ny OnePlus 3T.

Skickades från m.sweclockers.com

Det var iofs en lösning jag ej tänkt på.

Visa signatur

Star Citizen ❤

Permalänk
Medlem
Skrivet av Camridge:

Känns ännu mer drygt att mobilen lanseras cirka 1,vecka senare för den svenska marknaden.

Det är i hela europa den släpps en vecka senare, och det är ju den europa-anpassade modellen så det är inte så att vi konkurerar med USA och Asien om lurarna

Permalänk

@mrbrix: Oneplus One thumbs up. Sen när den går sönder så kostar ny originalskärm inklusive ram, lcd, touch och frakt 2-300 spänn på ebay. Bytt en gång, det var riktigt lätt.

Permalänk
Medlem

Hur gör Oneplus med uppdateringar (särskilt säkerhetsuppdateringar) - släpps de ofta/snabbt? Och hur långt bak i tiden, dvs kommer det t.ex. fortfarande uppdateringar till Oneplus One?

Vad är egentligen Oxygen OS? Android + 1?

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

"...och avslutningsvis har telefonen stöd för dubbla SIM-kortplatser."
O LORD, I HAVE FOUND MY NEW PHONE!
Extra stort batteri, AMOLED, bra kamera, energieffektiv CPU och dubbla simkort. Som jag har letat...

Svåra verkar vara att hitta och få tag i den...

Permalänk
Medlem

@backfeed:

De är ju gjorda för att lätt kunna Rootas så min OneplusOne får regelbundet nya uppdateringar, kör Exodus för tillfället men det är fritt att byta till annat OS. I vilket fall kommer uppdateringarna i god takt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumbledock:

@backfeed:

De är ju gjorda för att lätt kunna Rootas så min OneplusOne får regelbundet nya uppdateringar, kör Exodus för tillfället men det är fritt att byta till annat OS. I vilket fall kommer uppdateringarna i god takt

Roota vill jag inte göra, dels för att jag inte ids (en telefon ska "bara funka") och dels för de potentiella säkerhetsriskerna, så om jag skaffar en sån här lur så skulle jag köra stock vanilla - det är därför jag undrar hur stock vanilla är.

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem

Någon som har erfarenhet av returer till Oneplus? Beställde en OP3 i slutet av oktober och PRECIS nu när den ska levereras (imorrn) så lanserar de OP3T. Om det hade varit ett företag med svensk representation så hade jag tveklöst skickat tillbaka enligt distansköplagen och beställt en OP3T. Men returer till Hong Kong känns lite skakigt, även om Oneplus verkar himla uppstyrda och hederliga.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrDuke:

Någon som har erfarenhet av returer till Oneplus? Beställde en OP3 i slutet av oktober och PRECIS nu när den ska levereras (imorrn) så lanserar de OP3T. Om det hade varit ett företag med svensk representation så hade jag tveklöst skickat tillbaka enligt distansköplagen och beställt en OP3T. Men returer till Hong Kong känns lite skakigt, även om Oneplus verkar himla uppstyrda och hederliga.

jag tror dom har en 14 dagars returrätt no questions asked

edit: https://forums.oneplus.net/threads/experience-returning-my-on...

Permalänk
Medlem
Skrivet av t3ddyyy:

jag tror dom har en 14 dagars returrätt no questions asked

edit: https://forums.oneplus.net/threads/experience-returning-my-on...

Det stämmer. Jag undrade väl mer om någon här använt sig av den.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800