Visste inte att Autodesk gjorde mellanmjukvara. Räknas Maya som det? Trodde det bara var modellering.
Ljög och ljög, han där Fumito Ueda verkar lite egensinnig och fick någon slags konstnärlig blackout och var påväg att ge upp alltihopa, men återkom till sist.
Hade föredragit Wii U Pro, tycker den layoutmässigt är den bästa kontrollen som någonsin gjorts.
http://sickr.files.wordpress.com/2013/07/white_wii_u_pro_controller.jpg
Har jättelänge önskat mig en sådan, där spakarna är i samma höjd överst. att det skulle dröja så länge innan någon gjorde en.
AMD-delen var väl främst baserad på historik och att AMD gick ut med att de hade 3 chip på gång. Uppenbarligen var det Xbone S, PS4pro och Scorpio. Har ju i princip varit AMD sedan Nintendo 64.
Bah, inget fel på vattentemplet. Det var den enda grottan i hela jäkla spelet jag klarade utan guide, var urusel på fria 3D-spel back in the day
Jag som tänkte rejält fel, men du såg @Petterk inlägg som tydligare beskrev vad Autodesk har för produkter. Själv är jag mer erfaren bland deras CAD-sortiment.
Sony marknadsförde dessa titlar mycket redan 2008. Gran Turismo 5 gick som demo i många TV-butiker. Men bra att de båda inom kort har lanserats i och med Last Guardian iallafall.
Pro-kontrollern är trevlig. Var min favorit fram tills jag lade händerna på en Xbox One-kontroller. Enda direkta misstaget i Nintendos kontroll var att de skippade analoga triggers. Hoppas den blir Switch-kompatibel med dessutom.
Jag föredrar också den placeringen av tumspakarna. Sonys lösning som är en ren utbyggnad av PS1-kontrollern är inte bekväm. PS4-kontrollern löste tillslut de flesta av dessa problem och känns för mina händer bekväm lite längre spelstunder. Gamecube och Xbox kör ju den andra lösningen, vilket i mitt tycke också fungerar bra. Förutom i just Katamari-spel då en del av spelets inputs kräver synkroniserade spakrörelser. Underbara spel för övrigt, hoppas vi får se något mer. Var längesedan senaste större spelet släpptes nu. Personligen räknar jag inte handhållna eller mobilvarianter av spelet, på tok för avskalade och speciellt då den där smartphone runnern. :/
Sant, AMD och Nintendo har haft lång historik även om de företag Nintendo samarbetat med för hårdvarudesign inte varit AMD-ägda vid tidpunkten utan blivit uppköpta av AMD. ArtX köptes av ATi som sedan köptes av AMD. Och håller med dig här, när vi nu vet om alla One S, PS4 Pro och Scorpio så måste det ha varit detta som åsyftats. Hade varit fint med AMD dock, de har ju en nylanserad lösning för inbyggda system som kanske hade kunnat fungera.
Haha nice, det var tydligen inte många som klarade det utan.