Intel Kaby Lake för bärbara datorer i december

Permalänk
Melding Plague

Intel Kaby Lake för bärbara datorer i december

Den som är ute efter en bärbar dator med kommande Intel Kaby Lake får hålla ut ett tag till. Enligt läckt information når de första modellerna marknaden lagom till julhandeln.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Jahapp. Så laptop till jul, men stationär vid midsommar när både stationär Kaby + Zen är ute
Aja... väntar på Vega och ev NVidias nya ändå så... kan vänta till efter jul.

Jag gillar dock finslip-versioner av CPUer mer än första gen. För all teknik idag har problem, och rev 2 så att säga, brukar blir bättre på många sätt.

Permalänk
Medlem

Tråkigt. Hade velat köpa ny dator nu runt skolstarten. Kanske får satsa på en Yoga 710 istället då, lär inte vara någon märkbar skillnad i prestanda.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Jahapp. Så laptop till jul, men stationär vid midsommar när både stationär Kaby + Zen är ute
Aja... väntar på Vega och ev NVidias nya ändå så... kan vänta till efter jul.

Jag gillar dock finslip-versioner av CPUer mer än första gen. För all teknik idag har problem, och rev 2 så att säga, brukar blir bättre på många sätt.

All teknik genom historien har alltid haft problem...därför det kommer ny teknik som oftast är baserad på den äldre..

Idag kommer ny teknik snabbare tack vare bättre industrier och smartare ingenjörer m.m..

Så, jepp...jag blev ''triggad'' av ''För all teknik idag har problem'' när all teknik genom tiderna har haft problem..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fisken1986:

All teknik genom historien har alltid haft problem...därför det kommer ny teknik som oftast är baserad på den äldre..

Idag kommer ny teknik snabbare tack vare bättre industrier och smartare ingenjörer m.m..

Så, jepp...jag blev ''triggad'' av ''För all teknik idag har problem'' när all teknik genom tiderna har haft problem..

Jo visst är det så, men det är märkbart värre idag. "Det var bättre förr"

Varför jag sa "teknik idag" är för att "idag" hinner saker sällan testas ens hyfsat bra innan de ska lanseras, bla pga exakt det du sa ovan. Något som verkar bli värre och värre för varje år som går, då vi närmar oss fysikaliska gränser på många ställen.

Permalänk
Medlem

Jag ser mer fram emot de nya batterierna som förväntas komma nästa år med dubbla energitätheten mot de nuvarande.
Detta har man ju hört ett antal gånger genom åren, men det har rapporterats om detta i flera medier, så denna gång kanske det stämmer

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Medlem
Skrivet av smkr:

Jag ser mer fram emot de nya batterierna som förväntas komma nästa år med dubbla energitätheten mot de nuvarande.
Detta har man ju hört ett antal gånger genom åren, men det har rapporterats om detta i flera medier, så denna gång kanske det stämmer

Haha tänkte faktiskt precis på samma sak. Som du säger ska man dock ta det med en rejäl skopa salt (även om de i teorin stämmer, så spelar saker som tillverkningskostnad en hyggligt skitstor roll också). Utöver det, så sätter jag mitt liv på att OM de nu skulle vara som så att de lyckas klämma in 2x batteritiden i ett batteri för hyggligt pris, så kommer de bara samtidigt halvera storleken på batteriet och köra på "VI HAR NU DEN TUNNASTE JÄVLA BÄRBARA NÅGONSIN!!" och alla konsumenter och testare kommer bara "men men men, va va, men neeej? varför? ååh nej".

Permalänk
Medlem

@SamuelSvensson:

Hehe Ja, tyvär så har du nog helt rätt i det.

Visa signatur

There is always a price to pay for convenient

Permalänk
Inaktiv

Först december zen kommer Zen!

Ny strömsnålare igpu är i.o.f.s. inte fel på en lappop, där datorn kan växla mellan den inbyggda och externa gpun. Men det är inget stort som har någon större betydelse för mitt val. Förrutomningsvis får nog fler latops usb 3.1 med kaby lake och det är minst 2år för sent. (då apple hade det 2år innan)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Paddanx:

Jo visst är det så, men det är märkbart värre idag. "Det var bättre förr"

Varför jag sa "teknik idag" är för att "idag" hinner saker sällan testas ens hyfsat bra innan de ska lanseras, bla pga exakt det du sa ovan. Något som verkar bli värre och värre för varje år som går, då vi närmar oss fysikaliska gränser på många ställen.

Förr gjorde man väl 10000st ''walkman'' månaden, idag gör man 1000000st Iphones i veckan...klart att felmarginalen ökar med antalet produkter..

Visa signatur

||i5-4690K@4,7GHZ||Z97-A||GTX970@1,5/2GHZ||CM V700||8GB RAM@2,6GHZ||H440||NH-D15s||G10+H55|||Win10||
Unique valley score, ExtremeHD >3047

Permalänk
Medlem

Sugen på att byta ut i7 3770k men men..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Jag ser mer fram emot Intel Optane 3D XPoint.

Läs mer här:

Intel Optane

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.