Deus Ex: Mankind Divided playthrough med SpelClockers!

Permalänk
Moderator
Moderator

Deus Ex: Mankind Divided playthrough med SpelClockers!

Arkivet – tisdag, episod 1

https://www.twitch.tv/swectv/v/85270750

Arkivet – onsdag, episod 2

https://www.twitch.tv/swectv/v/85453542

Arkivet – torsdag, episod 3

https://www.twitch.tv/swectv/v/85634996

Arkivet – fredag, episod 4

https://www.twitch.tv/swectv/v/85814375

Arkivet – lördag, episod 5

https://www.twitch.tv/swectv/v/86016110

Arkivet – söndag, episod 6

https://www.twitch.tv/swectv/v/86192746

Spelet körs varje kväll kl 19:00 vardagar, längre pass till helgen!

Dags för dystopiskt cyberpunk sci-fi lirande, smyga eller skjuta sig genom spelet? Det är frågan! SpelClockers kör igenom hela spelet varje kväll denna veckan och i helgen tills det är klart! Kanalen som gäller är givetvis SweCTV.

Hinner vi inte innan BF1-betan startar så tar vi upp det igen mellan varven på BF.

Läs recensionen av Deus Ex: Mankind Divided hos FZ

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Får se om AI:n tar över eller vad som händer

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Avstängd

Nej tack! Jag spelar hellre spelet själv. Med min nya intel prolle! Med flera tusen på megahärtz

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Kort observation är att det är mycket trevlig musik i spelet.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Trevligt

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Avstängd

Jeg har sett annen video av spillet og jeg synes at dette frister ikke. For dårlig i min mening.

Musikk og rytmer synes å bare ha blitt slengt på spillet uten mål og mening, og så å blande inn en monoton forteller stemme bare dreper nysgjerrighet og spenning.

Permalänk
Medlem

Jag kommer hämta ut spelet imorgon. Någon som har provat med en i5a och ifall det funkar bra för er isf? Jag har en 4670 alltså oklockad. Ska även hämta ut nya minnen dock 16gb 1600mhz

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI 4090 Suprim Liquid X | Gigabyte Aorus X570 XTREME | 64GB Vengeance RGB Pro 3600MHz | Corsair MP600 M.2 - 500GB | Corsair MP600 M.2 - 2TB | Samsung 970 EVO 1TB M.2 | EVGA Supernova G2 1300W | Phanteks Eclipse P500A DRGB | Alienware 34" QD-OLED – AW3423DW

Permalänk
Medlem

Tycker faktiskt lite synd om utvecklarna när folk väljer att titta på twitch istället för att köpa och spela.

Tveksam om detta är något som sweclockers borde hålla på med.

Permalänk
Medlem

Själv är jag ganska irriterad på spelet. Det laggar brutalt på vissa ställen, fiendernas AI är stundtals så dålig att det nästan blir komiskt och det kraschar sporadiskt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om bytet av motor heller. Vissa saker ser bättre ut än Human Revolution, medan andra ser sämre ut. Än så länge har jag väldigt blandade känslor om spelet.

Visa signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165 Hz
3700X • 3070 • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz

Permalänk
Medlem
Permalänk
Skrivet av Varg:

Själv är jag ganska irriterad på spelet. Det laggar brutalt på vissa ställen, fiendernas AI är stundtals så dålig att det nästan blir komiskt och det kraschar sporadiskt. Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka om bytet av motor heller. Vissa saker ser bättre ut än Human Revolution, medan andra ser sämre ut. Än så länge har jag väldigt blandade känslor om spelet.

Kan verkligen bara hålla med. Känns som man Bör tycka om spelet då det är Deus vi snackar. Men jag tycker också spelet känns utdaterad och på det låg bilduppdatering. Trots att jag kör 1080p med ett 1080. Hoppas på dx12-patch som stilar till lite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Tycker faktiskt lite synd om utvecklarna när folk väljer att titta på twitch istället för att köpa och spela.

Tveksam om detta är något som sweclockers borde hålla på med.

Åh nej, är det här det nästa? Streaming piraterna --- They took 'er jebs!

Det är i princip gratis reklam för speltillverkaren när lite större streamers sitter och nöter med tusentals folk som tittar på.

Fast om en utav tittarna tänkt tanken att köpa spelet, men inte kommer fram till något i deras velande och ser det på stream istället, så betyder det inte att någon har blivit rånad och någon blir utan jobb i andra änden.
Finns ju en större chans att de plockar upp spelet under en Steam rea eller liknande när valet och kvalet blir betydligt lättare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CFSsss:

Tycker faktiskt lite synd om utvecklarna när folk väljer att titta på twitch istället för att köpa och spela.

Tveksam om detta är något som sweclockers borde hålla på med.

Jag håller verkligen med, vi konsumenter borde bara få läsa företagets beskrivning av en produkt. Inga demon, recensioner eller dylikt ska lämnas och det här med öppet köp ska helt förbjudas. Dessa saker kostar säkert en hel del företag miljoner, kanske miljarder dollar, på så vis förlorar staten skatteintäkter som kunnat finansiera massa saker för alla barn som behöver det.

TL:DR För barnens skull så borde vi ge mer pengar till alla företag på deras villkor!

Permalänk
Avstängd

Jeg er glad for å kunne se en demo av spill i forkant.

Da Skyrim kom, så gjorde jeg den antakelse at spillet måtte være bedre enn Elder Scrolls IV Oblivion, men etter å ha kjøpt Skyrim, så var det pinlig klart at selve spillmekanikken var like simpel som før.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av GooGeL:

Åh nej, är det här det nästa? Streaming piraterna --- They took 'er jebs!

Det är i princip gratis reklam för speltillverkaren när lite större streamers sitter och nöter med tusentals folk som tittar på.

Fast om en utav tittarna tänkt tanken att köpa spelet, men inte kommer fram till något i deras velande och ser det på stream istället, så betyder det inte att någon har blivit rånad och någon blir utan jobb i andra änden.
Finns ju en större chans att de plockar upp spelet under en Steam rea eller liknande när valet och kvalet blir betydligt lättare.

Nu har South Park-folket även tagit upp streaming-problematiken där främst unga tittar på när andra spelar istället för att själva spelar.

Finns en viss problematik här men spelbranschen är en gigantisk bransch, om jag inte minns fel är det den största inom underhållning och iallafall större än filmbranschen.

Jag har själv struntat i att köpa spel och sett en lets play istället. Främst spel som gameplaymässigt varit undermåliga men haft en intressant story. Skönt att bara kunna hoppa fram till intressantare punkter med. Nu köper jag samtidigt mycket spel, mer än jag hinner och orkar med. Tanken är att minska ner köp och se lets plays istället men inte alltid lätt att avgöra vilka som bör skippas.

Utgivare och utvecklare får mest för sina spel vid lansering och det är också då de helst vill att vi kunder köper spelen. Köper man spelen senare när priserna gått ner så får de inte ut lika mycket. Spel försäljning och lönsamhet behövs för att nya spel ska komma. Argument om gratis marknadsföring görs också vid piratkopiering men om det även där leder till fler köp är tveksamt.

Komplicerad fråga förstås. Och finns väldigt varierad syn på det hela med.

Detta spel har jag valt att inte se något av förutom trailers från förra året. Vill ha en helt icke-spoilad upplevelse när jag väl köpt och börjat spela spelet. Väntar dock på DX12-patch men också att prestandan allmänt förbättras, verkar rätt dåligt i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Nu har South Park-folket även tagit upp streaming-problematiken där främst unga tittar på när andra spelar istället för att själva spelar.

Finns en viss problematik här men spelbranschen är en gigantisk bransch, om jag inte minns fel är det den största inom underhållning och iallafall större än filmbranschen.

Jag har själv struntat i att köpa spel och sett en lets play istället. Främst spel som gameplaymässigt varit undermåliga men haft en intressant story. Skönt att bara kunna hoppa fram till intressantare punkter med. Nu köper jag samtidigt mycket spel, mer än jag hinner och orkar med. Tanken är att minska ner köp och se lets plays istället men inte alltid lätt att avgöra vilka som bör skippas.

Utgivare och utvecklare får mest för sina spel vid lansering och det är också då de helst vill att vi kunder köper spelen. Köper man spelen senare när priserna gått ner så får de inte ut lika mycket. Spel försäljning och lönsamhet behövs för att nya spel ska komma. Argument om gratis marknadsföring görs också vid piratkopiering men om det även där leder till fler köp är tveksamt.

Komplicerad fråga förstås. Och finns väldigt varierad syn på det hela med.

Detta spel har jag valt att inte se något av förutom trailers från förra året. Vill ha en helt icke-spoilad upplevelse när jag väl köpt och börjat spela spelet. Väntar dock på DX12-patch men också att prestandan allmänt förbättras, verkar rätt dåligt i dagsläget.

Skickades från m.sweclockers.com

Det finns en hel del titlar, stora och små, som har blivit marknadsförda (nya Deux ex är en utav dom(?!)) över Twitch utav en känd eller flera kända streamers. Det finns också fall där ett indie spel m.m. har fått sig en flådig uppsving i försäljningen efter att en större streamer har haft sina handskar på det.

F.ö. så känns piratkopiering stendött. Hade fler utvecklare varit lika duktiga som CD Projekt RED (Witcher-skaparna) att vara goda mot sina konsumenter, så hade säkerligen fler spel blivit köpta dag ett eller veckan därefter släppet. Men det finns få utvecklare likt deras karaktär.

Permalänk
Medlem

Holy shit vad jag läste rubriken fel. Tyckte det stod "Sweclockers stämmer Deus Ex"

Permalänk
Medlem

Stäng av MSAA. Får 90+ fps med mitt 1070 med allt på ultra utan MSAA på. Utvecklarna själva rekommenderar inte att ha det på.

Riktigt bra port förövrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kungjaevel:

Stäng av MSAA. Får 90+ fps med mitt 1070 med allt på ultra utan MSAA på. Utvecklarna själva rekommenderar inte att ha det på.

Riktigt bra port förövrigt

Måste testas, tackar för tipset!

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk

Jag brukar lösa mina pcproblem själv för det mesta men här går jag på pumpen.

Efter ett tag i spelet kommer man till Outskirts of Prague där en viss terrorist ska inhämtas. Här fryser min maskin fullständigt, ljudet går i bakgrunden men bilden uppdaterar extremt långsamt. Stilla, renderar ett par frames och stilla igen. Det går såpass illa att jag knappt kan få upp menyn när jag trycker ESC.

Jag har provat att sänka inställningarna till absolut minimum men ingen skillnad på resultat.
Spelet är helt ospelbart och jag ser ingen lösning på hur jag ska komma vidare.

HW Specs: Win10x64 , 16GB RAM, CoreI7-6950K, AMD Fury, OS och Steam på separat SSD. Ingen överklockning.

Någon som har lösningen på detta så blir jag glad, annars får man väl vänta på en sur patch eller nya drivers.

Permalänk
Medlem

@elcapitan: Jag får stundvis ungefär samma grej, det är som att saker behöver läsas in i grafikminnet eller liknande. Dock tar det kanske fem sekunder, sedan är det som vanligt igen. Min gissning är att detta behöver/kommer lösas via patch.

Visa signatur

Rigg: Intel Core i7-8700K @ 3,7 GHz, 32GB RAM (3200 MHz), ASUS TUF RTX 3080, Corsair TX850M
Tillbehör: Iiyama ProLite X4372UHSU (43", 4K), Razer Naga Hex MOBA, Func KB-460 (Cherry MX Red)
NAS: Synology Diskstation 413j + 4 * 3TB WD RED

Permalänk
Moderator
Moderator

Lite highlights - mindre spoilers.

Lite komiska klipp.

En lång diskussion med en mördare som avslutas mycket underligt (SPOILER)

https://www.twitch.tv/swectv/v/86071977

Crossover med #Portal?

http://clips.twitch.tv/swectv/PleasantGullOptimizePrime

#blicken - hur man koncentrerat lyssnar på konversation...

http://clips.twitch.tv/swectv/AdventurousWeaselRuleFive

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers