Nvidia släpper drivrutin för No Man's Sky och Deus Ex: Mankind Divided

Permalänk

AMD var före nvidia med drivrutin till spelet, men ingen reklam för AMD?

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

AMD var före nvidia med drivrutin till spelet, men ingen reklam för AMD?

Anledningen att det blev en nyhet var nog för att det är en drivrutin till grafikkort som släpptes idag.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gambit_2K:

Absolut FPS går det att få men de frametimes är det värsta jag nånsin sett. Helt oacceptabelt, det är inte ens kul att se folk spela på stream. 500+ kr för det, tack men nej tack. Jag tror jag lägger tiden på att spela Deux Ex när det kommer istället.

Ett av exemplen jag letat fram.

https://www.youtube.com/watch?v=K2Ta4Evq2BQ

Jo, men det är ju alltid tråkigt att titta på andra som spelar (förstår inte nöjet)

Jag tänker inte försöka övertala dig men dessa 500kr känns väl investerade med 20h+ underhållning på bara några dagar. Fast det är klart, om några månader när det har fått lite finjusteringar och prissänkning är det ännu mer värt.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem

Nu fattas bara latencyfixen för mgpu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

Nu fattas bara latencyfixen för mgpu...

Menar du det som blev fixat på vanliga 1000-serien finns på korten för bärbara?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Menar du det som blev fixat på vanliga 1000-serien finns på korten för bärbara?

mgpu brukar också användas som förkortning av multi-gpu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalton Sleeper:

mgpu brukar också användas som förkortning av multi-gpu

Då är jag med. Trodde den där buggen fanns i dom nya korten.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ClintBeastwood:

Då är jag med. Trodde den där buggen fanns i dom nya korten.

Pascalkorten är de som lider, eller snarare led så länge man kör singelkort.

Permalänk
Moderator
Testpilot
Skrivet av Ratatosk:

Från Steams hemsida.
"Förköp Deus Ex: Mankind Divided - Digital Deluxe Edition SAMLING (?)
Köp denna samling för att spara 0% på alla 2 artiklar!"

Wow 0%! man kanske skall slå till?

Varför tvekar du! Sådana erbjudanden ligger sällan uppe länge!

Visa signatur

ASrock x470 Taichi Ultimate - AMD Ryzen R9 3900x - G.Skill Ripjaws@3.6GHz 16GB RAM - RTX 3080 Ti - Super Flower Leadex Gold 1000W - Phanteks Enthoo Pro - AOC AG35UCG 34" 3440x1440p@100Hz - kalaset vattenkylt

Permalänk
Medlem

Nä blir till att gå tillbaks till föregående (368.81 Win10 64bit) som flöt mjukt, den här gjorde att spelet hackade till då och då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonas182:

Japp o No Man's Sky laggar ännu mer nu med dom nya drivrutinerna . Fick intallera dom gamla igen

Ja jävlar ja, mitt spel flöt på utmärkt förut, eller ja, det körde på i mellan 40 och 60 FPS men då lirar jag i 4k så det är inget jag förväntar mig något annat av. Men nu med de nya drivrutinerna så får jag direkt olika frysningar, FPS drops, och annat skit när jag åker in till planeter eller hoppar in och ut ur skeppet. Bra gjort Nvidia, visst fan är de alltid så mycket bättre än AMD osv... inte alls som att de släpper skit ibland.

Skrivet av ClintBeastwood:

Anledningen att det blev en nyhet var nog för att det är en drivrutin till grafikkort som släpptes idag.

Har du missat någon av de andra nyheterna om drivrutiner?

http://www.sweclockers.com/arkiv/sok?searchid=c4bd92ce-fc4e-4...

Edit, med det sagt så skriver SweC även ofta om AMDs drivrutiner och när de släpps.

http://www.sweclockers.com/arkiv/sok?searchid=2b8701c8-c46b-4...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Går att få bra flyt och frametimes i No Man's Sky, om man bara pillar lite. Jag stängde av Gsync i config-filen för spelet, stängde av Vsync och satte Max FPS till 90 i spelet, slog på adaptive vsync och triple buffering i nvidias drivrutin, ändra max pre rendered frames till 4 och ställde energisparläget till "Prefer maximum performance". Flyter då på nästan perfekt på ett GTX 970 i 1920x1080 allt på max.

Beträffande de nya drivrutinerna, så gör de så att spelet inte längre upsamplar från 720p utan det kör nu native i den upplösning man valt. Så det är klart det blir sämre prestanda om man spelar i 4K med 4x FSAA, eftersom spelet bara renderades i 1280x720 tidigare.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Nä blir till att gå tillbaks till föregående (368.81 Win10 64bit) som flöt mjukt, den här gjorde att spelet hackade till då och då.

Får ändra mig här. Körde vidare lite på den nya drivern (372.54) och efter ett litet tag jämnades det ut och hackandet försvann, men den riktigt stora skillnaden är på processoranvändandet. Med den förra drivern låg alla kärnorna (kör Intel i7 3770k och Asus Strix 980ti) på runt 50-60% med frekventa spikar upp till 100%, med den nya drivern ligger en kärna på 70-80% och alla de andra på 25-40% och helt utan spikar.
Så stannar kvar på den nya drivern och håller koll på om processorn håller värdena.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tysonayt:

Ja jävlar ja, mitt spel flöt på utmärkt förut, eller ja, det körde på i mellan 40 och 60 FPS men då lirar jag i 4k så det är inget jag förväntar mig något annat av. Men nu med de nya drivrutinerna så får jag direkt olika frysningar, FPS drops, och annat skit när jag åker in till planeter eller hoppar in och ut ur skeppet. Bra gjort Nvidia, visst fan är de alltid så mycket bättre än AMD osv... inte alls som att de släpper skit ibland.

Har du missat någon av de andra nyheterna om drivrutiner?

http://www.sweclockers.com/arkiv/sok?searchid=c4bd92ce-fc4e-4...

Edit, med det sagt så skriver SweC även ofta om AMDs drivrutiner och när de släpps.

http://www.sweclockers.com/arkiv/sok?searchid=2b8701c8-c46b-4...

Japp, samma här. Kom precis hem och testade de nya drivrutinerna fast jag kom inte över 60fps innan då sli inte fungerade

Får göra som Pepsin säger och trixa lite med inställningarna och se om man lyckas få till det. Annars backar jag nog och kör på singelkort tills det är fixat.

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk

Så sjukt peppad på Deus Ex Mankind Divided så det är helt galet! Över 4 års väntan snart äntligen över!
3 veckors semester på det också! Fy helvete va det kommer liras! Kommer lira på alla tänkbara sätt!

Visa signatur

Intel Core i7 6700K, 32 GB DDR4 RAM, Asus GeForce GTX 1080 OC Strix, Samsung 950 Pro M.2 NVMe 512 GB, LG 65" C8 Oled TV