MSI går om Asus och blir världens största tillverkare av bärbara speldatorer

Permalänk
Melding Plague

MSI går om Asus och blir världens största tillverkare av bärbara speldatorer

Datormakaren Asus har länge varit marknadsledande inom bärbara speldatorer, men i en ny rapport framgår det att aktören blivit omsprungen av den inhemska rivalen MSI.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Skulle jag köpa en bärbar speldator hade jag lagt mina pengar på en Razer Blade, dvs den dagen den kommer med nordisk layout.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Jag trodde ASUS var mycket mer framgångsrika i.o.m att jag trodde de sågs som ett premiummärke precis som Apple o Nvidia medan MSI var bra men inte premium.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Campaigner:

Jag trodde ASUS var mycket mer framgångsrika i.o.m att jag trodde de sågs som ett premiummärke precis som Apple o Nvidia medan MSI var bra men inte premium.

Vet inte om man kan kalla Asus för "premium" på grund av deras usla kvalitetskontroll.

Visa signatur

Jobbdator: Macbook Pro 16" | M1 Pro | 32GB RAM | 1TB Lagring

Permalänk
Skrivet av Campaigner:

Jag trodde ASUS var mycket mer framgångsrika i.o.m att jag trodde de sågs som ett premiummärke precis som Apple o Nvidia medan MSI var bra men inte premium.

Detta gäller bara speldatorer så tror inte Zenbooks från Asus inkluderas i denna statistiken.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Moderator
Moderator

Behöver tydligen återigen påminna om att forumreglerna gäller även här.

*Tråd rensad.*

Citat:

§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje. Andra exempel är länkar utan beskrivning eller sammanhang samt inlägg som enbart innehåller citat. Memebilder och andra roliga bilder för nästan aldrig diskussionen framåt.

http://www.sweclockers.com/forum/regler

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Gillar verkligen MSIs nya design på sina gaming laptops, Förut såg dom ut som ett plastigt diskotek medans Asus laptops såg mer sofistikerad ut, Nu är det nästan tvärt om, Asus nyare gaming laptops ser inte ut som ett diskotek men dom är definitivt inte lika fina som för några år sedan, Designen på min Asus G75VX gillar jag, Nackdelen är att den är stor som ett hus.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

MSI's moderkort i Gaming aspekten tycker jag ser mycket bättre ut än Asus.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Avstängd

Vet inte hur det är med MSI men senaste Asus gaming laptop jag köpte var jag riktigt besviken på.

Grafikkortet är tvunget att köra som sekundär till processorns GPU, vilket skapar en hel del problem med vissa program som inte går att lägga till i NVIDIA.
Kan inte välja att avaktivera den integrerade gpu:n utan denna MÅSTE vara igång för att kunna se något på skärmen.
En mycket dålig lösning och hoppas MSI inte har samma skit.

+ Att man måste lägga till vartenda spel i NVIDIA kontrollpanelen att de ska köras med NVIDIA GPU och inte genom CPUn

Permalänk
Medlem

"Detta till följd av ökad försäljning, där efterfrågan på VR-produkter bidrar till att öka efterfrågan på kraftfulla speldatorer."

Är verkligen efterfrågan på VR kompatibla bärbara så stort att det syns i försäljningen? Eller köper en massa folk VR kompatibla datorer men inga VR headset? Tvivlar på att headseten kommit upp i sådana volymer så det säljs miljontals fler bärbara datorer pga detta just nu.

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk

Kör med en MSI GS30mlaptop. Är 100% nöjd. Mitt intryck är att historiskt sett så har ASUS byggt de mest stabila gaminglaptoparna medan MSI har satsat på att vara innovativa. Detta har inneburit att ASUS har haft välkylda men tunga och stora laptops - MSI har varit små och smidiga men med nackdel att de låtit som en hårtork.

Idag då alla komponenter blir mer och m,er strömsnåla så är det MSIs strategi som dragit vinstlotten. Deras laptoppar känns smidiga och användarvänliga medan ASUS förefaller otympliga.

Visa signatur

Main/Laptop: MSI GS30; CPU i7 4870HQ, RAM 1600 Mhz a 16Gb, GPU Radeon AMD RX 470 Sapphire/Intel Iris Pro Graphics 5200, Storage Primary; Intel 256 Gb x 2 Raid 0, Secondary: Samsung 512 Gb