Gears of War 4 byggs från grunden för DirectX 12 och 4K-upplösning

Permalänk
Melding Plague

Gears of War 4 byggs från grunden för DirectX 12 och 4K-upplösning

Inför höstens lansering av Gears of War 4 berättar utvecklaren The Coalition i en intervju om erfarenheterna kring att utveckla för Xbox One, DirectX 12 och PC-specifika finesser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Ett steg i rätt riktning, gärna detsamma med Halo.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Antar att PC verren inte kommer vara låst till 60fps heller eftersom benchmark läge finns?

Permalänk

Skulle verkligen vara rolig att lira detta på PC! Däremot så får Microsoft fixa till Windows Store till det släpps.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Inaktiv

En av de mest överhypade skit konsolspel någonsin. I samma liga som Halo.

Permalänk
Medlem

Jag hade hellre sett att de fokuserade på att få över Halo-serien till PC. Jag "drog" mig igenom första GOW när jag hade en XBOX 360. GOW har tveklöst tronen som de över-hypade spelens konung. För att inte nämna gråskalans.

Visa signatur

Desktop: MSI MPG X570 GAMING PLUS, AMD Ryzen 9 5950X, Be Quiet Dark Rock Pro 4, 32GB G.Skill Trident Z RGB 3200,
ASUS ROG STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING, Samsung 970 EVO Plus 500GB
Notebook: Macbook Pro 14" M1 Pro

Permalänk
Medlem

It's all abou the graphics! .....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Antar att PC verren inte kommer vara låst till 60fps heller eftersom benchmark läge finns?

Stämmer bra det. Och intressantast av allt enligt mig är att spelet ska ha möjlighet att köra med Dynamisk Upplösning även på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Hör detta lite då och då. Nästan alla gånger så har de ändrat sig under utvecklingens gång.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Gött!!

Permalänk
Medlem

Förstår inte heller hypen över detta spel. Aldrig spelat det och det jag sett av det på senaste E3 och motsvarande så verkar det fruktansvärt ointressant(ast).

Halo känns mer lockande och flera ggr om. Testar det när det kommer till PC eller kan liras med mus och tangentbord på Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Äntligen! Nu borde alla spelutvecklare följa efter så vi får native 4K texturer i spel och det blir värt att investera i en 4K-skärm!

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN | Z790 Gaming X AX | SF750 | O11 Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Stämmer bra det. Och intressantast av allt enligt mig är att spelet ska ha möjlighet att köra med Dynamisk Upplösning även på PC.

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra, men tvivlar på att det går att genomföra sömlöst. Ser gärna mig själv överbevisad. ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Låter bra, men tvivlar på att det går att genomföra sömlöst. Ser gärna mig själv överbevisad. ☺️

Är det svårt på PC jämfört med på konsol menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Squallie:

Är det svårt på PC jämfört med på konsol menar du?

Skickades från m.sweclockers.com

Nej inte så. Känns bara som det kommer hacka till när upplösningen ska upp. Oavsett plattform.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

Nej inte så. Känns bara som det kommer hacka till när upplösningen ska upp. Oavsett plattform.

Tekniken används redan i flera spel på konsolerna så det är bara nytt för PC. Det funkar utan problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Låter bra.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem
Skrivet av holmberg:

Förstår inte heller hypen över detta spel. Aldrig spelat det och det jag sett av det på senaste E3 och motsvarande så verkar det fruktansvärt ointressant(ast).

Halo känns mer lockande och flera ggr om. Testar det när det kommer till PC eller kan liras med mus och tangentbord på Xbox.

Skickades från m.sweclockers.com

Det roliga med GoW är att det fungerar bra i co-op, och som alla vet så blir även ett dåligt spel ganska kul när man spelar med en kompis.

Nu tycker jag inte att GoW-spelen är dåliga även om dom är långt från toppklass, men eftersom jag har spelat igenom alla spel med en kompis så har jag bara goda minnen från denna spelserie.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

En av de mest överhypade skit konsolspel någonsin. I samma liga som Halo.

Bästa kommentaren idag!
Vill minnas att när jag testade Gears of War för första (och enda) gången var jag nästan tvungen att kräkas lite.
Inte nödvändigtvis för att det var ett konsolspel, utan mest för att Epic games hade låtit skutan sjunka så djupt att jag råkade ut för en mental kallsup.

Edit: Unreal motorn är dock tvär-najs.

Visa signatur

Tower: ace Battle IV | CPU AMD Phenom II X2 BE unlocked 4cores@3,2GHz | RAM 8GB DDR2@800MHz | MB ASUS M4A785-M | GFK AMD Radeon HD 6850 1GB | HDD Kingston SSD Now 60GB (/) Seagate 2TB(/home) | OS Ubuntu 20.04 LTS
-Numera titulerad: "dator-hipster" då jag har en AMD GPU och dessutom kör Linux.

Permalänk
Medlem

@Squallie: Åfan. Trevligt. Kan du ge exempel på spel så man kan se det "in action".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frisell:

@Squallie: Åfan. Trevligt. Kan du ge exempel på spel så man kan se det "in action".

Det första spelet jag fick prova på det i var WipEout HD till Ps3. Kan vara första spelet som använde det öht?

Halo 5 till Xbone är ett nyare exempel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Det roliga med GoW är att det fungerar bra i co-op, och som alla vet så blir även ett dåligt spel ganska kul när man spelar med en kompis.

Nu tycker jag inte att GoW-spelen är dåliga även om dom är långt från toppklass, men eftersom jag har spelat igenom alla spel med en kompis så har jag bara goda minnen från denna spelserie.

Jag håller med, hade fruktansvärt roligt både i Coop Story Mode och Online när första spelet kom ut.
Så tråkigt att split-screen blir mer och mer sällsynt bland nyare spel

Permalänk
Medlem

@Frisell: Här är ett exempel från The Division på Xbone https://www.youtube.com/watch?v=0cukClU246w

Permalänk
Medlem

Trevligt, det börjar hända mer och mer för senaste tekniken.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Så inget vulkan stöd?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Skrivet av RekiN:

Äntligen! Nu borde alla spelutvecklare följa efter så vi får native 4K texturer i spel och det blir värt att investera i en 4K-skärm!

Varför begränsa till en fix storlek? Beräknade texturer borde vara det naturliga valet i en asynkron era.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon114264:

En av de mest överhypade skit konsolspel någonsin. I samma liga som Halo.

Men det är ju inte skräp, båda de spelen du nämner är ju bättre än de flesta PC spelen som av att dömma av steam verkar bestå av mest Early Access/Indie -skräp:P

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Det roliga med GoW är att det fungerar bra i co-op, och som alla vet så blir även ett dåligt spel ganska kul när man spelar med en kompis.

Nu tycker jag inte att GoW-spelen är dåliga även om dom är långt från toppklass, men eftersom jag har spelat igenom alla spel med en kompis så har jag bara goda minnen från denna spelserie.

Köper det argumentet fullt ut Att lira co-op tillför absolut en dimension och är liksom kul i sig

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Livsnjutare 😎

Me like

Visa signatur

Citera eller Svara för respons! •
• Life is a playground {|;^) •

Permalänk
Medlem

Två saker oroar mig:

UWP: Denna extremt hårt inrutade och styrda trädgård, behöver öppnas upp. Dags för MS att inse att PC och XBox inte är jämförbara, så sluta försämra spelupplevelser på PC

Konsolport: Tja, det förklarar sig självt...