Testpilot: Cooler Master Xornet II

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Testpilot: Cooler Master Xornet II

Kan en mus för bara några enstaka hundralappar vara ett alternativ även för spelfantaster? SweClockers testpilot Huttala klämmer och känner på nya Cooler Master Xornet II.

Läs hela artikeln här

Permalänk
Medlem

Kör med denna mus, ser nu när du nämnde det att de har uppdaterat firmware:n igen för jag hade alltid problem när jag boota upp att musen var helt skum tills jag tryckte på "Apply" i mjukvaran. Då vet jag vad problemet var. Ska hem och uppdatera asap.

Reviewn var nog också jätte bra, jag skumma bara igenom den lite snabbt, haha. gj, keep it up etc.

Permalänk
Medlem

Personligen ser musen väldigt liten ut, min mus är som qpaden i bilderna. Skulle nog få kramp i hela handen av den. Och att lift-off distance är på låg är ett plus för mig, hatar när man lyfter musen och perkaren följer med.

Visa signatur

En dator

Permalänk
Medlem

Verkar vara en mycket prisvärd mus. Bra recension. Har du varit och boxats?

Visa signatur

cpu. 1x 4790k @ 4.9ghz
ram. 4x 8gb @ 2.666ghz
gfx. 2x gtx980 @ 1.5ghz
hdd. 4x evo850 @ raid0
mon. 1x odyssey g7 @ 240hz

Permalänk
Medlem

Liknar väldigt mycket min CM Storm Sapwn mus som har urusel sensor. Första exemplaret dog plötsligt och fick ny på garanti som inte är något bättre.. Håller mig undan CM möss i framtiden.

Permalänk
Medlem

Bra recension. Bilder, relativt kortfattad text och ord som ''broscience'' gjorde den bara bättre.

Permalänk
Medlem

Sicken liten mus. Gjord för flickhänder eller tonåringar, lol. Men varför lyckas dom alltid göra designen så halvdan? Stöd på högra sidan men inget tumstöd, suck. Skulle dock inte säga att den ser ut som qpad i formen. Snarare en tanig liten G600 utan knappar.

Permalänk

hade första generationens Xornet och tycker att greppet och trackingen va mycket bra. Dock så önskar jag att dom gjorde den nästan dubbelt så stor Har inte speciellt stora händer men den är så pass liten att greppet alltid kändes på gränsen till krampaktigt tyvärr.

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av Daark:

Personligen ser musen väldigt liten ut, min mus är som qpaden i bilderna. Skulle nog få kramp i hela handen av den. Och att lift-off distance är på låg är ett plus för mig, hatar när man lyfter musen och perkaren följer med.

Musen är liten, den är riktad mot folk som kör claw/fingertipgrip.
Lift off distansen var såpass låg att sensorn inte klarade av att läsa mot min musmatta. Såpass låg lift off distance antar jag att du inte vill ha?

Skrivet av chris420:

Verkar vara en mycket prisvärd mus. Bra recension. Har du varit och boxats?

Tack!
Jag boxades med grästrimmern när jag skulle dra liv i den, haha.

Skrivet av Loleo:

Bra recension. Bilder, relativt kortfattad text och ord som ''broscience'' gjorde den bara bättre.

Tack!

Skrivet av murklor:

Sicken liten mus. Gjord för flickhänder eller tonåringar, lol. Men varför lyckas dom alltid göra designen så halvdan? Stöd på högra sidan men inget tumstöd, suck. Skulle dock inte säga att den ser ut som qpad i formen. Snarare en tanig liten G600 utan knappar.

Musen är inte gjort för att köra palmgrip med, vill man köra palmgrip så är detta bland de sista mössen du ska kolla efter.

Skrivet av Agustavsson:

hade första generationens Xornet och tycker att greppet och trackingen va mycket bra. Dock så önskar jag att dom gjorde den nästan dubbelt så stor Har inte speciellt stora händer men den är så pass liten att greppet alltid kändes på gränsen till krampaktigt tyvärr.

Ah, det är inte alla som gillar claw/fingertipgrip. Och gör man inte det är inte detta musen för dig, då den som du säger är väldigt liten.

Permalänk
Medlem

Precis den är gjord för superior fingertip-grip och där fungerar den perfekt! Jag kom från en Zowie Mico så jag tyckte den till och med var för stor i början, lol.

Permalänk
Medlem

Funderade på att köpa den, klämde lite på min xornet 1 och kom fram till att jag inte är förälskad i formen. Fin recensioner Huttala!

Visa signatur

Jag är värdelös på att stava.

Permalänk

Körde på CM Storm Spawn väldigt länge, den fungerade i 5 år utan att gå sönder.
Till slut så slutade Mouse 1 att fungera, efter 5 års hårt spelande..

Så, kanske blir det en Xornet II..
Hade inga problem alls med Storm Spawn och den tjänade mig väl xD

Visa signatur

Mitt kärnkraftverk
|Asus PRIME-B350-PLUS|PH-TC14PE_OR|Ryzen 5 1400@3890MHz|Vega 56@Vega64bios |Corsair 2x4GB 3200MHz|Corsair TX 650w Bronze|CM Storm Enforcer|AOC G2460PF / 24"144Hz FreeSync|

Permalänk
Medlem

Inga bilder på programvaran?
Ser ut som ännu en mus utvecklad av Laview precis som Mionix och Roccat.

Vad har usb-enheten för vendorid?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem

Köpte direkt och fick hem den idag. Skön mus. Tack för tips och recension.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Sjukt bra recension!

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av johan450:

Funderade på att köpa den, klämde lite på min xornet 1 och kom fram till att jag inte är förälskad i formen. Fin recensioner Huttala!

Tack så mycket!

Skrivet av sniglom:

Inga bilder på programvaran?
Ser ut som ännu en mus utvecklad av Laview precis som Mionix och Roccat.

Vad har usb-enheten för vendorid?

Tyckte inte mjukvaran gav speciellt mycket. Man kan göra samma saker som med alla andra mjukvaror, inte i mina ögon något speciellt.
Men kanske skulle tagit med det ändå.

Skrivet av Valonen:

Köpte direkt och fick hem den idag. Skön mus. Tack för tips och recension.

Tack!

Skrivet av DozeN:

Sjukt bra recension!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Tyckte inte mjukvaran gav speciellt mycket. Man kan göra samma saker som med alla andra mjukvaror, inte i mina ögon något speciellt.
Men kanske skulle tagit med det ändå.

Är egentligen mest nyfiken på om det är ännu en laview-mus med annorlunda design.
Om så är programvaran samma som hos andra tillverkare.

Skulle du kunna kolla vilket vendorid som musen använder?

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB