Rykte: Microsoft Surface Pro 5 utrustas med Kaby Lake-processor

Permalänk
Melding Plague

Rykte: Microsoft Surface Pro 5 utrustas med Kaby Lake-processor

Rykteskarusellen kring Microsoft Surface Pro 5 är igång. Förutom övergången till Intel Kaby Lake talas det om högre skärmupplösning, men även en dedikerad grafikdel från Nvidia eller AMD.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Har alltid tyck dessa varit intressanta men på tok för dyra.. Men snart kan jag inte hålla mig längre

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Har alltid tyck dessa varit intressanta men på tok för dyra.. Men snart kan jag inte hålla mig längre

Ja de är rätt dyra men jag måste säga att jag fullkomligt älskar min SP3.
Har man en stationär hemma så är den verkligen världens bästa resekompis.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Jo, det är dyra. Men jag tycker min SP4 är riktigt najsig.

Permalänk
Master of Overkill

HP X2 1012 10 gånger bättre tbh /har SP4 och haft SP3 / 2

Har USB-C och inbyggt 4G

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

När ska de trycka in 4G i dem så att de kan ersätta ipaden...

Permalänk
Skrivet av Svantesson666:

Ja de är rätt dyra men jag måste säga att jag fullkomligt älskar min SP3.
Har man en stationär hemma så är den verkligen världens bästa resekompis.

Skickades från m.sweclockers.com

Har en SP4. De är också utmärkta om man studerar. Jag har helt slutat använda anteckningsblock sen jag skaffade den.

Skrivet av fiffy:

När ska de trycka in 4G i dem så att de kan ersätta ipaden...

Ja, de borde stoppa i 4G istället för dedikerad GPU.

Permalänk
Avstängd

Onödigt med dedikerat grafik från AMD eller Nvidia.
Den inbyggda grafiken i Kaby Lake lär vara trevlig.

Permalänk
Medlem

Har en SP2 och den är fortfarande grym, behöver varken en padda eller laptop nu, riktigt nöjd, femman verkar bli perfekt tillfälle å uppdatera för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av B3liskner:

Har en SP4.

Inget problem med att väcka den ur vila? Hört att de har problem med det.

Edit:
Aha, kanske löst sen april?
http://www.zdnet.com/article/microsoft-finally-puts-surface-b...

Edit 2:
Inte enligt kommentarerna till länken ovan i alla fall… :-|

”Sleep not "fixed" on Surface Book. I have installed the April 2016 updates and still experience wake from sleep issues when using it in tablet mode.”

”This issue is not resolved, the april 19th update completed after crashing at least once which from my reading happens to many people that installed it. In any event after finally having it successfully install I am still left with the inability of the device to wake from sleep. It leaves me wondering how they actually test these updates to see if they do anything constructive prior to sending them out?”

”I installed the April 19th update 2 hours ago on my Surface Book hoping it would fix the "No wake from sleep" issue that I was having since the February 17th update. Not only it didn't fix it, it made it worse! I had 4 no wakes in the past 2 hours.”

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av star-affinity:

Inget problem med att väcka den ur vila? Hört att de har problem med det.

Edit:
Aha, kanske löst sen april?
http://www.zdnet.com/article/microsoft-finally-puts-surface-b...

Edit 2:
Inte enligt kommentarerna till länken ovan i alla fall… :-|

”Sleep not "fixed" on Surface Book. I have installed the April 2016 updates and still experience wake from sleep issues when using it in tablet mode.”

”This issue is not resolved, the april 19th update completed after crashing at least once which from my reading happens to many people that installed it. In any event after finally having it successfully install I am still left with the inability of the device to wake from sleep. It leaves me wondering how they actually test these updates to see if they do anything constructive prior to sending them out?”

”I installed the April 19th update 2 hours ago on my Surface Book hoping it would fix the "No wake from sleep" issue that I was having since the February 17th update. Not only it didn't fix it, it made it worse! I had 4 no wakes in the past 2 hours.”

Surface book, inte Surface pro 4

Visa signatur

CASE Caselabs SMA8-A + TH10+PED + Louqe Ghost S1 CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 9800X @4.8GHz GPUs RTX 3090 FE RAM 4x16GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x16GB Corsair Dominator Platinum RGB 3000MHz PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD 905p 480GB, 4x Samsung 970 Pro M.2 Headphones Audeze Maxwell + FOSTEX TR-X00 + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Chord Mojo, Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard X299 EVGA DARK + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Medlem

Skulle sitta fint med en iskall Poalris under huven

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

4G och en GPS-lösning och jag hade slagit till. dGPU är inte riktigt nödvändigt, gör det både dyrare, varmare och sämre batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Skrotnisse92:

4G och en GPS-lösning och jag hade slagit till. dGPU är inte riktigt nödvändigt, gör det både dyrare, varmare och sämre batteritid.

Håller med, 4G hade verkligen varit najs om dom kunde klämma in.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Skrivet av star-affinity:

Inget problem med att väcka den ur vila? Hört att de har problem med det.

Edit:
Aha, kanske löst sen april?
http://www.zdnet.com/article/microsoft-finally-puts-surface-b...

Edit 2:
Inte enligt kommentarerna till länken ovan i alla fall… :-|

”Sleep not "fixed" on Surface Book. I have installed the April 2016 updates and still experience wake from sleep issues when using it in tablet mode.”

”This issue is not resolved, the april 19th update completed after crashing at least once which from my reading happens to many people that installed it. In any event after finally having it successfully install I am still left with the inability of the device to wake from sleep. It leaves me wondering how they actually test these updates to see if they do anything constructive prior to sending them out?”

”I installed the April 19th update 2 hours ago on my Surface Book hoping it would fix the "No wake from sleep" issue that I was having since the February 17th update. Not only it didn't fix it, it made it worse! I had 4 no wakes in the past 2 hours.”

Nej, jag har inte något problem med det. Det verkar vara Surface Book som har problem.

Permalänk
Inaktiv

Jag väntade och väntade, tillslut kunde jag ej hålla mig längre och köpte en av de bättre androidplattorna som jag fjärrstyr min pc ifrån.. Det fungerar rätt så bra, undra dock om jag kan skippa Surface 5?
Nackdelen med Surface har varit att det är väldigt mycket pengar för medioker hårdvara. Men när 5an släpps kanske även Surface 4 blir billigare.
Så jag väntar mycket, men det blir då ingen köp vid releasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svantesson666:

Ja de är rätt dyra men jag måste säga att jag fullkomligt älskar min SP3.
Har man en stationär hemma så är den verkligen världens bästa resekompis.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja, det blir nog ett köp här nu så småning om. Dock inte den dyraste modellen då jag varken har behov av 4k eller dedikerat grafikkort.

Måste bara fråga.. Hur gör din stationära hemma så att surfplattan blir din bästa resekompis? Låter du burken hemma stå på och strömmar över media eller hur menar du?

Visa signatur

En ny signatur

Permalänk
Medlem

Det låter ju fint. Men med andra ord är de gravt försenade.

.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk

Helt ointressant med dGPU eller vilken processor det är sålänge de inte ger den ett gediget mekaniskt fäste så att man kan skippa stödet bakom om man vill.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Som nämnts tidigare, 4G och inte extra kraftig grafik. Batteritid och tysthet ska det vara. Skulle dock kunnat ha en till USB port då jag använder USB->Seriel port addapter och USB minnen rätt ofta!

Permalänk
Medlem

Jag köpte min Surface Pro 2 med i5-processor, 8 gigabyte ram och 256 gigabyte SSD för lite mer än ett år sedan för runt 5000. Riktigt prisvärt!

Visa signatur

3570K @ 4.181 GHz | Asus GTX 670 Directcu II | Asus P8Z77-V | Corsair 16GB CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Samsung SSD Basic 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Frågan är om dom släpper en surface 4 innan? Hoppas på det!

Visa signatur

||Ryzen 5800X3D, Asus TUF X570 Plus, 32GB RAM, Intel ARC a750|| Surface Pro 2017 || Samsung Flip 4|| Saab 9-3 Aero Cab|| BMW f750 GS 2023

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marsupilami:

Helt ointressant med dGPU eller vilken processor det är sålänge de inte ger den ett gediget mekaniskt fäste så att man kan skippa stödet bakom om man vill.

Varför inte köpa Surface Book då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Feeku:

Varför inte köpa Surface Book då?

Skulle gissa pga att den inte finns i Sverige och således inte med nordisk layout.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grumie:

Ja, det blir nog ett köp här nu så småning om. Dock inte den dyraste modellen då jag varken har behov av 4k eller dedikerat grafikkort.

Måste bara fråga.. Hur gör din stationära hemma så att surfplattan blir din bästa resekompis? Låter du burken hemma stå på och strömmar över media eller hur menar du?

Nej jag menar att en SP knappast gör sig som primär dator (om man är tekniknörd). Men som komplement och som resesällskap är den fantastisk. Tar inte direkt mer plats än en iPad men användningsområdet går ju inte ens att jämföra.

Permalänk
Medlem

I kombination med http://www.sweclockers.com/nyhet/22209-samsung-gor-ssd-enhet-... blir det riktigt trevligt! Samt dyrt. ^^

Visa signatur

:CPU: 13900KF | Arctic LF II 360 | 6x Silentwings 3 :Mobo: ROG Strix Z690-A Gaming WiFi D4 :RAM: 32GB Corsair Vengeance RGB RT :GPU: KFA2 SG 4090 :Monitor: Acer Predator XB323UGP :Chassi: Lian Li O11D | 6x Silentwings 3 :PSU: Seasonic Prime TX-1000 :HDD: Kingston KC3000 2TB | Seagate Barracuda PRO 8TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Surface book, inte Surface pro 4

Skrivet av B3liskner:

Nej, jag har inte något problem med det. Det verkar vara Surface Book som har problem.

Aha, fel av mig. Men vad bra om det inte gäller Surface Pro 4 då!

Edit:
Fast i artikeln står det att fixen även gäller Surface Pro 4: ”Microsoft has addressed a glitch that caused the Surface Book and Surface Pro 4 not to wake up after being in sleep mode.” Men kanske att problemen då blev fixade för den med patcharna som släpptes i augusti, men för (vissa i alla fall) kvarstår för Surface Book. Hursomhelst bra om det inte är så att alla upplever problemen.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem

Sp5 med ett GTX 1080 i extern låda så behövs ingen mer dator Drömma går iaf.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Onödigt med dedikerat grafik från AMD eller Nvidia.
Den inbyggda grafiken i Kaby Lake lär vara trevlig.

Exakt. Vad röker de på MS egentligen? Dedikerad grafik är det sista man behöver i en 2 i 1.
Målgruppen lirar ju knappast spel på sina SP. Jag själv har inte spelat ett enda spel på min SP2 som varit min trotjänare länge nu.

Har även använt den som primärdator inkopplad till 1440p skärm. Inga problem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

HP X2 1012 10 gånger bättre tbh /har SP4 och haft SP3 / 2

Har USB-C och inbyggt 4G

Håller med, X2 1012 är riktigt bra hårdvara. Har certat båda för kunder på jobbet och HPn är mycket lättare att arbeta med, både som användare och ur manageringsperspektiv.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x