Be Quiet introducerar Dark Base 900 – modulärt flaggskeppschassi

Permalänk
Melding Plague

Be Quiet introducerar Dark Base 900 – modulärt flaggskeppschassi

Tyska Be Quiet fläskar på rejält med sitt nya flaggskeppschassi Dark Base 900, där exklusiva materialval som aluminium och härdat glas samsas med en modulär uppbyggnad.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Entusiast

Det där såg mycket intressant ut, hoppas på en tidig recension.

Visa signatur

PC: AMD Ryzen 9 3900X - Asus STRIX B550-F - G.Skill 3200MHz 4x8GB - AMD RX 5700 XT 8GB - Intel 730 240GB - Intel 530 480GB - AX760 Platinum
Kringutrustning: Dell S2721DGFA - Dell U2515H - Logitech G603 - Ducky Shine3 MX Brown - Sennheiser HD558/Game One

- Feedback - Kontakt - Regler -

Permalänk
Medlem

Äntligen en värdig ersättare till mitt Enthoo Pro, blir fantastiskt detta.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem

Måste säga att det var mkt stiliga chassin, blir speciellt sugen på PRO med sin inbyggda Qi-laddare.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

Ser fram emot en detaljerad recension.

Permalänk
Medlem

Ska bli kul att se vad Jonas tycker om detta chassi

Permalänk
Medlem

Hoppas fler tillverkare nappar på detta

Permalänk
Medlem

Spännande chassi - speciellt normala versionen där jag slipper betala extra för belysning och gadgets.
Skönt också med nytt chassi som har 5,25"-platser och många HDD-platser för såna reliker som jag som varken kör NAS eller har ett oförklarligt agg mot "omoderna" saker som optiska enheter.

Permalänk

Gillar att dom går all in med sina fläktar också, Silentwings 3 är väl deras topmodell? Deras tidigare chassin har väl kommit med Purewings som är deras instegsmodell?

Visa signatur

i5 8400 / Gigabyte B360N Wifi / GTX 1080 / CoolerMaster NR200P / EVGA SuperNova GM 650 / Corsair Vengance LPX 16 GB DDR4 @ 2666mhz / Sandisk A110 & OCZ Trion 150 / Noctua NH-L12S

Permalänk
Medlem

Såld! Jag har väntat på ett bra chassi av aluminium och härdat glass i still med In Win-chassin men som fortfarande har minst en 5,25" plats för en Blu-Ray Detta ser bra ut och har massa bra funktioner 10 of 10 would buy

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Coolt chassi.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-12600KF | Noctua NH-D15S Chromax Black | MSI MAG B660M | 64 GB G.Skill Trident Z | 3 * WD Black SN750 | Asus TUF OC RTX 3080 | Fractal Design Torrent | Corsair RM750W | Samsung Odyssey G9 49" |

Permalänk
Inaktiv

Första nya chassit jag sett på evigheter i Sweclockers som jag skulle kunna tänka mig att köpa, bäst är att moderkortsplåten kan monteras på ett antal olika sätt.

Permalänk
Snusfri

Pro modellen ser riktigt intressant ut.
Skulle dock gärna velat ha sett andra accentfärger än orange (fast det kanske kommer).
Annars får man lacka om dom själv kanske.

Skulle bli riktigt snyggt med rosa (som matchar mitt tangentbord)

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Mehh.... Designen känns så påklistrad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

toppmodellen med ändelsen "Pro" kommer med en sidopanel av härdat glas

Skrivet av Nyhet:

Även grundmodellen av Dark Base 900 kommer med en PWM-hubb

Jag har lagt märke till att "kommer med" använts konsekvent i era artiklar på sistone, så jag citerar min kommentar på artikeln http://www.sweclockers.com/nyhet/19710-hp-elitebook-folio-102..., som vid tillfället mottogs väl:

Skrivet av Dafydd:

Jag tycker att det är tråkigt att ni använder er av anglicismen (direktöversättningen) "kommer" i "kommer med militärklassningen" och "kommer i ett fläktlöst utförande", och på samma sätt i flera andra artiklar. Det får det att låta som om modellen följer med på köpet när man skaffar militärklassningen, och som om den redan finns att köpa i ett icke fläktlöst utförande men att den snart kommer att finnas i ett fläktlöst sådant. En bättre formulering vore att den har militärklassningen och att den (kommer) levereras/tillverkas/finn(a)s (till exempel) i ett fläktlöst utförande.

I mina ögon ser översättningen "comes with" -> "kommer med" lika illa ut som "you are grounded" -> "du är grundad" istället för "du har utegångsförbud", eller "two birds with one stone" -> "två fåglar med en sten" istället för "två flugor i en smäll", eller "I had pancakes for lunch" -> "jag hade pannkakor till lunch" istället för "jag åt pannkakor till lunch", eller tidningsrubriker med stora initialer: "Corsair Släpper Lapdog och Bulldog - Lösningar för att Spela i Soffan". Man kan säga/göra så på svenska, men man gör inte det.

De två orden "comes" or "kommer" har ett gemensamt ursprung och kan oftast direktöversättas till och från varandra, men inte alltid. Om jag får vara lite elak så misstänker jag att nyheten har översatts från något pressmeddelande eller liknande och att översättaren har varit lite lat.

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Medlem

Vill se mer av Pro versionen då den kanske får ersätta mitt corsair 650d.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Inaktiv

Blev också redigt sugen på denna skönhet. Skulle vara en välkommen uppgradering när man väl köper 1080Ti. Finns det något uppskattat pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaffeMedKotlett:

Blev också redigt sugen på denna skönhet. Skulle vara en välkommen uppgradering när man väl köper 1080Ti. Finns det något uppskattat pris?

Kan tänka mig 1800kr och 2300 kr typ. Om man kollar på dollar-priset på Silent Base 800 och det svenska priset

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Dafydd:

Jag har lagt märke till att "kommer med" använts konsekvent i era artiklar på sistone, så jag citerar min kommentar på artikeln http://www.sweclockers.com/nyhet/19710-hp-elitebook-folio-102..., som vid tillfället mottogs väl:

I mina ögon ser översättningen "comes with" -> "kommer med" lika illa ut som "you are grounded" -> "du är grundad" istället för "du har utegångsförbud", eller "two birds with one stone" -> "två fåglar med en sten" istället för "två flugor i en smäll", eller "I had pancakes for lunch" -> "jag hade pannkakor till lunch" istället för "jag åt pannkakor till lunch", eller tidningsrubriker med stora initialer: "Corsair Släpper Lapdog och Bulldog - Lösningar för att Spela i Soffan". Man kan säga/göra så på svenska, men man gör inte det.

De två orden "comes" or "kommer" har ett gemensamt ursprung och kan oftast direktöversättas till och från varandra, men inte alltid. Om jag får vara lite elak så misstänker jag att nyheten har översatts från något pressmeddelande eller liknande och att översättaren har varit lite lat.

En direktöversättning av "you are grounded" blir väl snarare 'du är jordad'? Känner du att det finns några av de exempel du har sett här på SC som inneburit att du inte förstått vad dom menat pga. deras direktöversättning?

Oordningsam vän av oordning

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon999:

En direktöversättning av "you are grounded" blir väl snarare 'du är jordad'? Känner du att det finns några av de exempel du har sett här på SC som inneburit att du inte förstått vad dom menat pga. deras direktöversättning?

Oordningsam vän av oordning

Ja, eller "grounded" blir väl "markad" i så fall (om vi inte pratar elektronik, men i det sammanhanget är det ju så det ska översättas). Min poäng var att det lätt blir så när man översätter att man tar det ord som ligger närmast till hands snarare än ett uttryck som låter som något någon med målspråket som modersmål skulle säga. Jag har flera gånger varit tvungen att läsa böcker på engelska istället för deras svenska översättningar för att jag inte står ut med att hela tiden ofrivilligt läsa engelskan mellan raderna... Men okej, "grounded" var kanske inte det bästa exemplet. "Väl spottat"

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Fractal Design R2 | BeQuiet Dark Power Pro 550 | Asus Rampage Formula | 2x Corsair XMS2 DDR2-8500 2048MB | Intel E8600 @ 3,72GHz | Noctua NH-U12P | Palit GTX 1080 Super Jetstream | Samsung EVO 840 Series SSD 250 GB | Intel X25-M 80GB | Hitachi Deskstar P7K500 500GB SATA | WD Red 3TB SATA III | WD10EACS 1TB | NEC ND35-40A | Scythe Ultra Kaze | Noctua NF-P12

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av BennyZ:

Kan tänka mig 1800kr och 2300 kr typ. Om man kollar på dollar-priset på Silent Base 800 och det svenska priset

Gottmos Den ser väldigt rymlig ut, och bekväm att bygga i. Köpte en Corsair Carbide AIR 540 som gör det den ska. Lite militär tänk där; Gör det den ska men inte mycket mer. Vore kul att kunna bygga och ta ut svängarna en smula.