[Overwatch] Spelkväll Tis 24 Maj- välkommen till TS3 med SpelClockers!

Permalänk
Moderator
Moderator

[Overwatch] Spelkväll Tis 24 Maj- välkommen till TS3 med SpelClockers!

https://www.twitch.tv/swectv/v/68355273

Kvällen sändes live på SweCTV men kan ses ovan.

19:00 24 Maj drar vi gång med lanseringsparty, kom in och hitta spelare!
Teamspeak.sweclockers.com

Nu släpps äntligen Overwatch, en snabb och ändå lättsam lagspelsshooter. Söker du någon att lira med så är du välkommen in och hitta nya medspelare! Är du bara nyfiken på spelet så kika på stream!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

Har ni förslag på upplägget och hur man sorterar kunskapsnivå så är det välkommet! Till att börja med så bildar vi 6 manna lag, första grovsorteringen blir nog bara att vi frågar om du är helt ny eller har lirat betan.

Vi har bra folk som gärna tar sig an att lira med nybörjare med frågor och funderingar.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk

Definitivt intresserad. Får hoppas att servrarna håller där på release-dagen. Inte alltid säkert med Blizzard-spel.

Permalänk
Medlem

Lirar gärna, körde betan och testade alla champs, skulle dock inte påstå att jag är ngt proffs ännu för det.

Permalänk
Medlem

spelat betan och är bra med Soldier 76, phara, Torbjörn, roadhog och Reinhardt.

griid#2616

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av EkorrenHJ:

Definitivt intresserad. Får hoppas att servrarna håller där på release-dagen. Inte alltid säkert med Blizzard-spel.

Instämmer, de har varit sådär tidigare i andra spel men måste säga att under betan så funkade det rätt bra. Sällan jag märkte lagg eller strul med att hitta match. Vi håller tummarna!

Skrivet av MrM3:

Lirar gärna, körde betan och testade alla champs, skulle dock inte påstå att jag är ngt proffs ännu för det.

Proffs är nog inte jag heller, min bästa egenskap är nog att jag gärna väljer karaktär efter lagets sammansättning.

Skrivet av griid:

spelat betan och är bra med Soldier 76, phara, Torbjörn, roadhog och Reinhardt.

griid#2616

Varmt välkomna in på Teamspeak imorgon kväll, ska kolla om man kan göra preload ikväll. Eller ni kanske redan vet?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Hedersmedlem

Hoppas det finns preload, så man hinner få ner spelet i tid

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Är det korrekt att spelet släpps kl 01:00 i natt?

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av headphone.ninja:

Är det korrekt att spelet släpps kl 01:00 i natt?

Ja, det är vad vi har sett också, men det ska gå att preloada redan nu.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Pre load är tillgängligt på battle.net. Bara att installera!

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Moderator
Moderator

Outstanding! Då laddar vi ikväll och är klara att spela efter jobbet imorgon, om serverna håller.

Hade de moddat Bastion ytterligare förresten? Vet att folk hade klagomål på att han var för stark men jag vet inte, Phara brukar vara en bra counter. Antingen lite poptarting eller en Reinhardt sköld att gömma sig bakom och tre skott senare, en skrothög.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Har lirat betan tidigare, föredrar att lira Hanzo som defense eller Pharah som offense.

Tyvärr jobbar jag tidigt imorgon (04:30) så jag missar releasen nu, får lira efter jobbet istället.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Outstanding! Då laddar vi ikväll och är klara att spela efter jobbet imorgon, om serverna håller.

Hade de moddat Bastion ytterligare förresten? Vet att folk hade klagomål på att han var för stark men jag vet inte, Phara brukar vara en bra counter. Antingen lite poptarting eller en Reinhardt sköld att gömma sig bakom och tre skott senare, en skrothög.

De har kanske nerfat Bastion. Vi får se.

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Cooling23:

De har kanske nerfat Bastion. Vi får se.

Nooo!
Får hitta nya favoriter helt enkelt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem

Hade man beta filerna kunde man köra en patch ovanpå dessa. Jag fick ladda ner ca 130 Megabyte.

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Instämmer, de har varit sådär tidigare i andra spel men måste säga att under betan så funkade det rätt bra. Sällan jag märkte lagg eller strul med att hitta match. Vi håller tummarna!

Proffs är nog inte jag heller, min bästa egenskap är nog att jag gärna väljer karaktär efter lagets sammansättning.

Varmt välkomna in på Teamspeak imorgon kväll, ska kolla om man kan göra preload ikväll. Eller ni kanske redan vet?

Mmm det brukar jag faktiskt också försöka göra. Föredrar dock att spela tank eller defense, spelade mest Winston/Reinhardt och Bastion/Torbjorn i betan.

Adda iamsobad#21499

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cooling23:

Pre load är tillgängligt på battle.net. Bara att installera!

Hmm hur funkar det då? Hittar inget när jag loggar in, måste man ta bort betan först kanske?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MrM3:

Hmm hur funkar det då? Hittar inget när jag loggar in, måste man ta bort betan först kanske?

Har du köpt spelet så skall det gå, jag laddade ner när betan var installerad var ca 130 MB att ladda ner

Ser ut såhär för mig

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av MrM3:

Hmm hur funkar det då? Hittar inget när jag loggar in, måste man ta bort betan först kanske?

Enligt @Bl0m1 ska det gå att patcha betan bara.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Outstanding! Då laddar vi ikväll och är klara att spela efter jobbet imorgon, om serverna håller.

Hade de moddat Bastion ytterligare förresten? Vet att folk hade klagomål på att han var för stark men jag vet inte, Phara brukar vara en bra counter. Antingen lite poptarting eller en Reinhardt sköld att gömma sig bakom och tre skott senare, en skrothög.

Genji är en bra counter mot Bastion annars. Deflect ftw

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Körde betan men bara de fem första karaktärerna (från vänster). Rekommenderas det att man testar alla en gång först innan man ger sig in på riktiga matcher? När folk väl börjar välja lag - finns det något snabbt sätt att se vilken karaktär man skall välja som counter till en hos motståndarlaget eller måste man bara lära sig det utantill? Iofs kanske det inte spelar jättestor roll på casualnivå.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av Mocka:

Körde betan men bara de fem första karaktärerna (från vänster). Rekommenderas det att man testar alla en gång först innan man ger sig in på riktiga matcher? När folk väl börjar välja lag - finns det något snabbt sätt att se vilken karaktär man skall välja som counter till en hos motståndarlaget eller måste man bara lära sig det utantill? Iofs kanske det inte spelar jättestor roll på casualnivå.

Längst till vänster är ren attack, sen kommer offensive, tank, support. Jag tycker man ska testa runt i casual handlar det mest om att ha kul tillsammans och inte så mycket att köra metat.

Vi fick till 6v6 låg som custom mot varandra på ts. blev stört kul! Ska försöka göra samma sak imorgon!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sifear:

Genji är en bra counter mot Bastion annars. Deflect ftw

Genji var skoj men en av de mer svårspelade, för mig. Allt handlar om timing med honom tycker jag.

En klar favorit är Tracer om vi ska prata rörlighet och timing, jösses vilken terror man kan bli!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Genji var skoj men en av de mer svårspelade, för mig. Allt handlar om timing med honom tycker jag.

En klar favorit är Tracer om vi ska prata rörlighet och timing, jösses vilken terror man kan bli!

Själv gillade jag Diva mest. "Nerf this!"

Visa signatur

Corsair Crystal 280X Chassi// AMD Ryzen 5800X3D// PowerColor RX 6900 XT// Corsair 3200Mhz 64GB// Asus X570-I // Corsair AX 760W // Samsung 960 EVO 250GB Nvme SSD // Samsung 980 PRO 2TB Nvme SSD // Samsung 850 EVO 1TB SSD //Samsung Odyssey Neo G9 // Windows 11 Pro X64

Permalänk
Medlem

Härligt intiativ! Självklart är man med.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sifear:

Själv gillade jag Diva mest. "Nerf this!"

Jo, den garvar man ju gott åt. Härlig karaktär.

Skrivet av Dekkan:

Härligt intiativ! Självklart är man med.

Varmt välkommen

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Är folk inne och lirar redan nu? Är snart klar på jobbet för dagen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Lyx. Vissa måste jobba till 16.

Permalänk
Medlem

Jobbar till 14:00 så är hemma vid 15:00, då blir det att dra igång och köra.

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk
Medlem

Det är ju noll kommunikation på de matcherna jag har kört hittills. Så man kanske skulle hoppa in på TS ikväll.