Besök SweClockers på Dustin Expo 2016

Permalänk
Melding Plague

Besök SweClockers på Dustin Expo 2016

Snart är det dags för Sveriges största IT-mässa. SweClockers deltar på Dustin Expo 2016 och bjuder alla besökare på mängder av aktiviteter och upplevelser.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Stora frågan är hur det blir med "Hemma hos" när ni inte bor på hotell?

Mycket roligt kommer lätt att komma förbi er

Visa signatur

Fractal Design Define 7 Compact | AMD Ryzen 5 7600X +
Noctua NH-D15S | Corsair 32GB | Corsair RM750X V2 | ASUS RTX 4070 Ti | ASUS Rog Strix B550-E Gaming | Corsair Force MP510 960GB

Permalänk
Snusfri

Skall bli roligt att se
De som besöker eran monter borde ha en nametag med nicket man har på forumet

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Hmm undrar om det kommer finnas någon HTC Vive där. Is fär det fan värt att åka upp.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk

Inte under företagsdagarna då?!

Visa signatur

http://www.solliefoto.se - En hobbyfotografs hem - Datorsystem:
Många, har tappat räkningen....

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Hymer:

Hmm undrar om det kommer finnas någon HTC Vive där. Is fär det fan värt att åka upp.

Vi hoppas på det!

Skrivet av SollieFoto:

Inte under företagsdagarna då?!

Vi är enbart på plats under lördagen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Blor nog att besöka expot för första fången och definitivt glida in i eran monter och ta i hand

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Avstängd

Varför skulle man vilja gå på Dustin Expo för?

"Oj här har vi en dator, oj här var vi en skärn, oj men titta där, där har vi ett tangenbord, oj ser man på, där är en mus"

Permalänk
Medlem

@rektor: Om man har intresset för ny teknologi och självklart det sociala.

Visa signatur

Stationära: Chassi: Fractal Design Define R4 Svart Moderkort: ASUS Z170 PRO GAMING CPU: Intel Core i7 6700K Kylning: Thermalright true spirit140 power Ram: HyperX 16GB 2133MHz GPU: Asus GTX 1070 FE Lagring1: 120GB Sanddisk Extreme Lagring2: WD Black 1TB PSU: Fractal Design Integra 750W Kringutrustning: Corsair H2100 Corsair K70 RGB Razer Deathadder Logitech Z Cinema Benq 24" XL2411 Bärbar: Lenovo Y50-70 Konsol: Playstation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi hoppas på det!

Vi är enbart på plats under lördagen.

Är ni där hela lördagen eller bara under delar av lördagen?

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Kul! Dustin expo blev nyss mycket mer intressant.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Damadre:

@rektor: Om man har intresset för ny teknologi och självklart det sociala.

Men all den där ny teknik kan jag ju redan läsa om i förväg här på SweClockers och på andra sidor.
Så finns det ju ingen mening med att gå dit.
Sen har väl Dustin Expo inte något nytt, sånt är ju MWC. Inget nytt har väl någonsin visats upp på Dustin Expo?

Sociala är och springa runt bland montrar och prata med marknadsföringspersonal.
Låter ju inte så jättelockande.

Permalänk

@rektor: Tala för dig själv Mr.Introvert

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av rektor:

Varför skulle man vilja gå på Dustin Expo för?

"Oj här har vi en dator, oj här var vi en skärn, oj men titta där, där har vi ett tangenbord, oj ser man på, där är en mus"

vem ställer en sådan fråga på en tekniksida?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Men all den där ny teknik kan jag ju redan läsa om i förväg här på SweClockers och på andra sidor.
Så finns det ju ingen mening med att gå dit.
Sen har väl Dustin Expo inte något nytt, sånt är ju MWC. Inget nytt har väl någonsin visats upp på Dustin Expo?

Sociala är och springa runt bland montrar och prata med marknadsföringspersonal.
Låter ju inte så jättelockande.

Ja du kan läsa om tekniken på hemsidor som sweclockers etc. men på mässan så kan du faktiskt se den med egna ögon och kanske rentutav klämma på några produkter också.

Permalänk
Medlem

Attans, skall dit med jobbet på fredagen den 18de.. im a saaaad panda...

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av jnsson:

Är ni där hela lördagen eller bara under delar av lördagen?

Vi är där under hela lördagen, från kl 10 till 17.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Varför skulle man vilja gå på Dustin Expo för?

"Oj här har vi en dator, oj här var vi en skärn, oj men titta där, där har vi ett tangenbord, oj ser man på, där är en mus"

Ja, tyvärr så är det ju lite åt det hållet.
Om det var lite nya prylar som inte redan finns i vilken butik som helst så hade det kanske varit lite mer intressant.
Dock bor jag bara någon kilometer därifrån och det är ju ändå gratis entre', så det blir väl en liten utflykt dit ändå.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Proffsmoddare

Kul! Typiskt att jag kommer vara där på fredagen dock.

Visa signatur

CRATER | VISION | TILT | CORE X | IRIS | TORQUE | AVOID | BLACKOUT | ISO
Instagram: timpelay Facebook: timpelay

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi hoppas på det!

Vi är enbart på plats under lördagen.

Kommer det finnas en Vive? Klart svar tack!

Visa signatur

RTX 3060m, i5-11300H 3,1 GHz, 16 GB RAM

Permalänk
Medlem

@affero: mhm jag vill med testa den så jag vet om jag ska köpa Rift eller Vive

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av affero:

Kommer det finnas en Vive? Klart svar tack!

Om vi hinner få tag på en kommer den finnas i montern. Vi har kontakt med HTC och de jobbar på att skaffa fram ett exemplar.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Vi är där under hela lördagen, från kl 10 till 17.

Kommer ni vara närvarande på fredagen för reportage från övriga montrar osv?

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Hedersmedlem

Trevligt, en till anledning att åka till dustin expo, dags att kolla på kalendern

Visa signatur

Kom in och häng med oss på Discord!

Permalänk
Medlem

Av alla vårens helger ska jag vara borta just den helgen... :'(

Visa signatur

En gammal cpu från AMD. Ett par äldre grafikkort i Cross-Fire. En del minne. Gamla slö-diskar. Antik nätdel. En ok kylare. Ett nedsuttet chassi. En del fungerande tillbehör.
Ett moderkort som brann upp. Ytterligare CPU och GPU från AMD. Mer minne. En SSD och ett par hårddiskar. En nyare PSU.

Permalänk

Det låter riktigt grymt! Om jag inte är helt utslagen efter arbetsveckan tittar jag nog förbi.
Sjukt kul faktiskt att SweC går på turne. Fortsätter ni så här kan ni nog snart starta ett riksdagsparti.
Sist jag var på Dustin Expo spenderade jag 45 min bara i Intels monter för att känna på NUCar och dom demade även Gigabyte Brix Pro, samt en massa annat.
Hoppas innerligt få se Intel Skull Canyon detta år, men räknar inte med det, då releasen antagligen kommer skjutas upp. Kan även vara kul att testa prestandan på dom senaste iterationerna av "PC on stick". Utöver det kommer jag även testa lite kameraobjektiv med mina 2 systemkameror, samt spana runt lite på gaming events/turneringar, professionella bildskärmar, roliga tangentbord, gamingmöss och andra pekdon ...samt allt det andra.

Eventuella skeptiker bör vara medvetna om att det brukar vara mer än bara produktuppvisning, även om det är huvudtemat.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem

Är det klart än om det blir en HTC Vive som visas?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
SpelClockers

Vad roligt!
Ses på Lördag

Visa signatur

Admin på Geeks Gaming