Annonsblockering PÅSLAGEN för SweClockers tills ni plockat bort reklamen i era videor

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vanlighalsning:

Vem har sagt att vi inte vill stå ut med lite reklam?

I mindre kraftfulla ordalag, du i ditt första inlägg.

Citat:

Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Biberu:

Vill bara inflika att det ena inte utesluter det andra; vi driver i grund och botten siten därför att vi personligen tycker det är roligt och är intresserade av ämnet, men rent praktiskt så måste det finansieras för att vi ska kunna överleva. Som Andreas nämnde så arbetar vi dessutom för att reklamen ska vara relevant för oss(!) som besöker sidan och irritera så lite som möjligt. Kul att så många här i tråden är villiga att låta annonserna synas!

Nu filosoferar jag lite, men jag tror en stor anledning till att reklamen inte stör så mycket är att den är väldigt väl integrerad in i sidorna. Hade det varit irriterande popups, skrikiga bannerer mellan forum inlägg och dylikt så hade iaf för min del ublock åkt igång rätt omgående.

Så det är bara att ge en eloge till bra arbete

Permalänk
Skrivet av linsjb:

Swec är en av dom enda sidorna man slår av ADB helt på, just av den anledningen andra redan har skrivit.
Kostar att driva denna sida, vilket alla tyvärr inte verkar förstå...

Exakt. Jag vill slå av blockern.
Som vanligt verkar endast 50% av medlemmarna här läsa hela inläggen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WillBjorG:

Jag kan tycka dom 10-20sek reklam som är i början av ett klipp är helt ok då det är delvis det som betalar Swec. Vi ska nog vara glada att det inte förkommer mer reklam än vad det redan gör i filmerna. (Tänk om det skulle bli som i TV4, usch.)

Alla har naturligtvis rätt till sin åsikt, och här är min

Skulle dom bryta för 22.00 nyheter i ett 5 min klipp...?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Dockland:

Är en premiumversion anståendes? Typ betala en hundring eller två i månaden och på så sätt slippa behöva ad-blockers?
Det finns sidor, bland annat en del nyhetssidor som blockerar sidor helt om man har någon ad-blocker, men med en premiumversion, eller undantag i adblocker låter man besökarna passera "gå".

Hur det ska gå till att finansiera innehåll på internet när allt fler blockerar annonser är en jätteutmaning. Att ta betalt av läsarna med olika former av prenumerationstjänster är en möjlighet. Erfarenheterna i branschen visar dock att den faktiska betalningsviljan är låg. Många uppger att de är beredda att betala för innehåll, men tyvärr är det långt från ord till handling.

Som det ser ut just nu har vi inga särskilda planer på att införa en prenumerationstjänst. Däremot följer vi givetvis utvecklingen och kan mycket väl komma att testa olika typer av lösningar framöver.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Skrivet av KaffeMedKotlett:

I mindre kraftfulla ordalag, du i ditt första inlägg.

Mitt inlägg börjar med:
"Jag har inget emot annonser på er sajt" ...

Suck

Permalänk
Skrivet av zfrigg:

Måste haft en dålig dag och nu full som ett ägg

Om du syftar på mig, så: Nej.

Jag gissar att du inte är van vid sakliga diskussioner och argument...

Permalänk
Medlem

Betalmurar fungerar inte, de stänger läsarna ute och de tvingas vända sig någon annan stans. Hela grejen med mikrobetalningar fallerar, det säger sig själv att man inte kan prenumerera på 20 sidor och hålla på med krångliga betallösningar för alla dessa, förutom massor kontouppgifter för inloggning krävs det att man lämnar ut kortnummer till en stor skara siter, ska man bara läsa enstaka artiklar blir det för stort steg, dessutom blir det så dyrt att ingen skulle fortsätta läsa de där 20 sidorna.

Lokaltidningarna (alla har köpts upp av samma bolag) här i länet har betalmur för en stor del av artiklarna nuförtiden, det blir helt enkelt att folk inte läser dessa och att artiklar (folk fotar pappersupplagan) delas på facebook istället. Istället för att folk t.ex. delar länkar. Trafiken och annonsintäkterna som försvinner är stor. Rena premiummodeller där gratis och premiumanvändare har tillgång till samma material är svåra att driva och kräver något extra från både förlag och läsare. När det gäller sånt som vardagsnyheter, lokalnyheter osv så har vi public service som folk betalar via tv-avgiften som självklart måste fortsätta få publicera avgiftsfritt på nätet, eller vi kanske ska börja blockera utländska public-servicebolag från internet också? Självklart finns det också andra affärsmodeller där materialet inte kan stängas in bakom betalmurar. Ser man inte bakom murarna så är det svårt att locka läsarna också. Vad det gäller annonsmarknaden dödar den nog sig själv lite, det är bara vissa branscher som köper upp alla annonsplatser numera och de betalar inte okej summor för den heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Vet inte vad du syftar på med "lillgammal fjortis". Haft en dålig dag som vanligt?

Jag syftar på dig.

Det kostar pengar att driva denna sajt. Ett av de säkraste (och mer konstnadseffektiva) sätten att dra in pengar är annonser. Men det tror jag ändå att du fattar. Visst, Sweclockers skulle så klart kunna köra med någon slags betalningslösning. Men att implementera en lösning som tar betalt, som på ett snyggt sätt plockar bort all annonsering, hanterar dessa mikrointäkter samt att förvalta denna lösning över tid är nog inte speciellt lönsamt med tanke på att det stora flertalet användare kommer att välja att "tolerera" reklamen. Titta exempelvis på Youtube och hur lång tid det tagit dom att ens börja jobba med en liknande lösning.

Visst, vissa personer väljer då att blocka reklamen. Det är väl vad det är. MEN, att på allvar dra igång en tråd och indignerat skriva saker som "Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp." ter sig som något en lillgammal fjortis skulle kunna slänga ur sig. Du hade kunnat välja en helt annan attityd och sätt att uttrycka dig, för det är absolut en intressant diskussion det här med reklam på Internet.

Tackar som frågar om min dag. Den har varit kanon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Exakt. Jag vill slå av blockern.
Som vanligt verkar endast 50% av medlemmarna här läsa hela inläggen.

Then do it?
Ser inte problemet tyvärr..

Först skriver du att du inte har något emot reklam, sen kör du ändå med adb.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av stimy09:

Jag syftar på dig.

Det kostar pengar att driva denna sajt. Ett av de säkraste (och mer konstnadseffektiva) sätten att dra in pengar är annonser. Men det tror jag ändå att du fattar. Visst, Sweclockers skulle så klart kunna köra med någon slags betalningslösning. Men att implementera en lösning som tar betalt, som på ett snyggt sätt plockar bort all annonsering, hanterar dessa mikrointäkter samt att förvalta denna lösning över tid är nog inte speciellt lönsamt med tanke på att det stora flertalet användare kommer att välja att "tolerera" reklamen. Titta exempelvis på Youtube och hur lång tid det tagit dom att ens börja jobba med en liknande lösning.

Visst, vissa personer väljer då att blocka reklamen. Det är väl vad det är. MEN, att på allvar dra igång en tråd och indignerat skriva saker som "Det jag inte tolererar är att jag ska behöva invänta en video för att en reklam-snutt först ska spelas upp." ter sig som något en lillgammal fjortis skulle kunna slänga ur sig. Du hade kunnat välja en helt annan attityd och sätt att uttrycka dig, för det är absolut en intressant diskussion det här med reklam på Internet.

Tackar som frågar om min dag. Den har varit kanon!

Captain Obvious, du upprepar vad vi redan sagt.

Och hur menar du att inte tolerera en viss typ av reklam i ett givet sammanhang är ett ställningstagande som skulle vara åldersrelaterat ...?

Jag kan bara upprepa hur jag ställer mig till detta:
Reklam innan video: uBlock PÅ
Ingen reklam innan video: uBlock AV

Skrivet av linsjb:

Then do it?
Ser inte problemet tyvärr..

Först skriver du att du inte har något emot reklam, sen kör du ändå med adb.

Meh...

Permalänk
Medlem

Måste säga att jag för det mesta ser Sweclockers videos på YT, då jag upplever spelaren som bättre där. Har Sweclockers ens slagit på annonser där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av vanlighalsning:

Och hur menar du att inte tolerera en viss typ av reklam i ett givet sammanhang är ett ställningstagande som skulle vara åldersrelaterat ...?

Det menar jag inte. Du får tolerera / inte tolerera vad du vill. Jag menar att du beter dig som en gnällig liten fjortis som på fullaste allvar whinar om det i en forumpost. Snacka om dagens I-landsproblem..

Permalänk
Skrivet av stimy09:

Det menar jag inte. Du får tolerera / inte tolerera vad du vill. Jag menar att du beter dig som en gnällig liten fjortis som på fullaste allvar whinar om det i en forumpost. Snacka om dagens I-landsproblem..

Så det du menar är att om man har feedback till redaktionen som hjälper dem att öka sina intäkter, så ska man istället hålla käft (och fortsätta blockera alla annonser) eftersom du annars tycker det är jobbigt när du då tvingas skriva nedsättande kommentarer om folk?

Du tycker inte att det är du som är den gnälliga fånen här?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av stimy09:

Det menar jag inte. Du får tolerera / inte tolerera vad du vill. Jag menar att du beter dig som en gnällig liten fjortis som på fullaste allvar whinar om det i en forumpost. Snacka om dagens I-landsproblem..

Skrivet av vanlighalsning:

Så det du menar är att om man har feedback till redaktionen som hjälper dem att öka sina intäkter, så ska man istället hålla käft (och fortsätta blockera alla annonser) eftersom du annars tycker det är jobbigt när du då tvingas skriva nedsättande kommentarer om folk?

Du tycker inte att det är du som är den gnälliga fånen här?

Äh, lugna ner er. Alla har åsikter om reklam och marknadsföring, bara bra att få fram olika perspektiv i diskussionen.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk

@Dimestam:
Jag har stängt av Adblock, men då rörligt reklam är så distraherande (gör sitt jobb) har jag NoScript som tar bort allt ändå... Skulle inte statiska banners kunna visas om de rörliga blockeras, eller något liknande?

Har inget emot videoreklamen.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av Accipiter46:

@Dimestam:
Jag har stängt av Adblock, men då rörligt reklam är så distraherande (gör sitt jobb) har jag NoScript som tar bort allt ändå... Skulle inte statiska banners kunna visas om de rörliga blockeras, eller något liknande?

Har inget emot videoreklamen.

Vi försöker så långt det är möjligt avråda annonsörerna från att använda röriga animerade annonser. Den överväldigande majoriteten av annonserna som snurrar på SweClockers är statiska bilder eller innehåller bara några få blygsamma animationer.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Petterk:

Betalmurar fungerar inte, de stänger läsarna ute och de tvingas vända sig någon annan stans. Hela grejen med mikrobetalningar fallerar, det säger sig själv att man inte kan prenumerera på 20 sidor och hålla på med krångliga betallösningar för alla dessa, förutom massor kontouppgifter för inloggning krävs det att man lämnar ut kortnummer till en stor skara siter, ska man bara läsa enstaka artiklar blir det för stort steg, dessutom blir det så dyrt att ingen skulle fortsätta läsa de där 20 sidorna.

Lokaltidningarna (alla har köpts upp av samma bolag) här i länet har betalmur för en stor del av artiklarna nuförtiden, det blir helt enkelt att folk inte läser dessa och att artiklar (folk fotar pappersupplagan) delas på facebook istället. Istället för att folk t.ex. delar länkar. Trafiken och annonsintäkterna som försvinner är stor. Rena premiummodeller där gratis och premiumanvändare har tillgång till samma material är svåra att driva och kräver något extra från både förlag och läsare. När det gäller sånt som vardagsnyheter, lokalnyheter osv så har vi public service som folk betalar via tv-avgiften som självklart måste fortsätta få publicera avgiftsfritt på nätet, eller vi kanske ska börja blockera utländska public-servicebolag från internet också? Självklart finns det också andra affärsmodeller där materialet inte kan stängas in bakom betalmurar. Ser man inte bakom murarna så är det svårt att locka läsarna också. Vad det gäller annonsmarknaden dödar den nog sig själv lite, det är bara vissa branscher som köper upp alla annonsplatser numera och de betalar inte okej summor för den heller.

Det är väl delvis därför som Patreon har blivit stort. Det samlar alla mikrobetalningar i en portal så du kan stödja en mängd olika personer med lite pengar var på ett enkelt sätt. Det är ju ett alternativ för finansiering men vet inte hur enkelt det är att därifrån sedan plocka bort annonser för personer som betalar en viss summa varje månad. Sen vet jag inte hur enkelt det är med skatter och annan kul juridik eftersom de är belägna i USA.

Skrivet av Petterk:

Måste säga att jag för det mesta ser Sweclockers videos på YT, då jag upplever spelaren som bättre där. Har Sweclockers ens slagit på annonser där?

Nej det är inga annonser på Youtube och jag kollar också på allt den vägen för det är smidigare för mig. Inte för att hoppa över reklamen. Jag kan leva med 5 sekunder. Rent spontant känns det som att reklam är ett ickeproblem när den är kortare än en standard vinjett. På Youtube brukar jag acceptera upp till en minut om inte klippet jag vill se är för kort.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är väl delvis därför som Patreon har blivit stort. Det samlar alla mikrobetalningar i en portal så du kan stödja en mängd olika personer med lite pengar var på ett enkelt sätt. Det är ju ett alternativ för finansiering men vet inte hur enkelt det är att därifrån sedan plocka bort annonser för personer som betalar en viss summa varje månad. Sen vet jag inte hur enkelt det är med skatter och annan kul juridik eftersom de är belägna i USA.

Och Peter Sundes Flattr skulle lösa allt sånt. De tjänster som finns är bara bevis på att det inte fungerar och det måste liksom integreras i alla plattformar som vill använda sig av det, det behöver knytas till konton för att ta sig förbi betalmurarna osv vilket ger upphov till att barriären för det hela blir löjlig. Alla över 16 år kan i alla fall skaffa betalkort här, och även om det går via portal eller inte så måste det betalas från ens konto.

Patreon verkar vara en kopia där de populäraste kan få ett par tusen dollar i månaden. Här i EU måste moms betalas där den omsätts, så det är inte helt okomplicerat. Du kan inte ge företag någon form av monetära gåvor överhuvudtaget så vida de inte är skattebefriade välgörenhetsorganisationer, det ska till moms på det, sen skatt om någon vill ha ut det som vinst eller lön då. Räknas som en inkomst givetvis.

Ta dagstidningarna som exempel, de som täcker mitt område (lokaltidningarna) kostar 148 kr per månad att läsa digitalt per tidning (3 st i samma koncern, men mycket innehåll i dem är samma). Resultatet blir ju bara att de förlorar reklamintäkter och läsare. Det blir som att drömma sig tillbaka till presstödets glansdagar när man kunde ge ut en tidning eller magasin i ett par tusen exemplar varje månad och försörja sig på det. Blir allt material bakom murarna så försvinner det helt enkelt och eventuell betalningsvilja försvinner också, jag kan ju inte betala motsvarande summa för varje publikation man vill läsa när man i dagsläget kanske följer ett tjugotal frekvent och fler infrekvent. Lokaltidningarna tar 15 kr för en dag för att man ska få åtkomst till artiklarna bakom deras betalmur, där kommer också Wywallet eller betallösningen ta en stor del av pengarna. Det fungerar inte för att läsa en artikel som kanske är 20 ord. Det fungerar inte aggregerat om alla andra typer av publikationer skulle låsa in materialet mot att man registrerar konto och kortnr. Inte ens en portallösning skulle kunna hålla koll på allt.

Samtidigt är det smidigare att gå till kommunala biblioteket eller något annat ställe där de har dagstidningen/magasinet i pappersupplaga fritt att läsa när det bara är några enstaka artiklar som är intressant. Jag kan däremot inte tipsa vänner och bekanta att läsa samma sak när det inte finns öppet på nätet.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Petterk:

Och Peter Sundes Flattr skulle lösa allt sånt. De tjänster som finns är bara bevis på att det inte fungerar och det måste liksom integreras i alla plattformar som vill använda sig av det, det behöver knytas till konton för att ta sig förbi betalmurarna osv vilket ger upphov till att barriären för det hela blir löjlig. Alla över 16 år kan i alla fall skaffa betalkort här, och även om det går via portal eller inte så måste det betalas från ens konto.

Patreon verkar vara en kopia där de populäraste kan få ett par tusen dollar i månaden. Här i EU måste moms betalas där den omsätts, så det är inte helt okomplicerat. Du kan inte ge företag någon form av monetära gåvor överhuvudtaget så vida de inte är skattebefriade välgörenhetsorganisationer, det ska till moms på det, sen skatt om någon vill ha ut det som vinst eller lön då. Räknas som en inkomst givetvis.

Ta dagstidningarna som exempel, de som täcker mitt område (lokaltidningarna) kostar 148 kr per månad att läsa digitalt per tidning (3 st i samma koncern, men mycket innehåll i dem är samma). Resultatet blir ju bara att de förlorar reklamintäkter och läsare. Det blir som att drömma sig tillbaka till presstödets glansdagar när man kunde ge ut en tidning eller magasin i ett par tusen exemplar varje månad och försörja sig på det. Blir allt material bakom murarna så försvinner det helt enkelt och eventuell betalningsvilja försvinner också, jag kan ju inte betala motsvarande summa för varje publikation man vill läsa när man i dagsläget kanske följer ett tjugotal frekvent och fler infrekvent. Lokaltidningarna tar 15 kr för en dag för att man ska få åtkomst till artiklarna bakom deras betalmur, där kommer också Wywallet eller betallösningen ta en stor del av pengarna. Det fungerar inte för att läsa en artikel som kanske är 20 ord. Det fungerar inte aggregerat om alla andra typer av publikationer skulle låsa in materialet mot att man registrerar konto och kortnr. Inte ens en portallösning skulle kunna hålla koll på allt.

Samtidigt är det smidigare att gå till kommunala biblioteket eller något annat ställe där de har dagstidningen/magasinet i pappersupplaga fritt att läsa när det bara är några enstaka artiklar som är intressant. Jag kan däremot inte tipsa vänner och bekanta att läsa samma sak när det inte finns öppet på nätet.

På vilket sätt menar du att Patreon inte fungerar? Än så länge fungerar det ju över förväntan. Flattr verkar ha misslyckats på grund av designen snarare än konceptet. Att låsa det till knappar som kräver integrering var nog inte ett alltför smart drag. Flattr verkar även vara med designat för att betala väldigt små summor för individuella inlägg snarare än att ge en fast summa varje månad vilket är ett enklare koncept att sälja. De har ju också system för att dela ut extra saker för folk som ger en viss mängd varje månad. Tror även att Kickstarter och liknande har spridit konceptet med crowd founding så det finns mer kunskap om hur det fungerar. Det räcker inte med att någon slänger ut en plattform för mikrobetalningar, den måste vara bra också och passa det den ska användas för. Att betala pyttelite för enskilda artiklar och videoklipp är ingen intresserad av. Det ligger en del psykologi i det.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

På vilket sätt menar du att Patreon inte fungerar? Än så länge fungerar det ju över förväntan. Flattr verkar ha misslyckats på grund av designen snarare än konceptet. Att låsa det till knappar som kräver integrering var nog inte ett alltför smart drag. Flattr verkar även vara med designat för att betala väldigt små summor för individuella inlägg snarare än att ge en fast summa varje månad vilket är ett enklare koncept att sälja. De har ju också system för att dela ut extra saker för folk som ger en viss mängd varje månad. Tror även att Kickstarter och liknande har spridit konceptet med crowd founding så det finns mer kunskap om hur det fungerar. Det räcker inte med att någon slänger ut en plattform för mikrobetalningar, den måste vara bra också och passa det den ska användas för. Att betala pyttelite för enskilda artiklar och videoklipp är ingen intresserad av. Det ligger en del psykologi i det.

Fast som Patreon fungerar så får du t.ex. pengar varje gång du gör en ny artikel eller en ny video. Det jag inte menar fungerar med deras specifika tjänst är att även väldigt populära "skapare" bara tjänar ett par tusen dollar i månaden och de som verkar tjäna allra mest verkar i princip kunna betala ut en lön, det är alltså inget som ersätter andra intäktskanaler. Det kan ju kosta miljontals varje månad att driva runt mycket av verksamheterna som har eller överväger betalmurar. Även YT-kanaler kan ha flera bakom som producerar så det är något som behöver dra in pengar, och då kommer du inte slippa annonser för att de kör något som Patreon.

Permalänk
Medlem

@Zotamedu

För att förtydliga Patreon har sedan 2013 betalat ut 50 miljoner dollar, till en bransch bestående av skapare som omsätter flera miljarder dollar. De var inte heller särskilt tidiga med att "crowdfunda med prenumeranter". Ser inte hur det skulle vara ett lyckat exempel. Kanske om de hade hunnit omsätta miljarder som andra tjänster.

Permalänk
Medlem

Jag har inget problem med en kort reklamvideo innan själva videon. Det är för att ration mellan reklam och innehåll är ok. Samtidigt kan jag surfa i en annan flik medan reklamen spelar.

När jag däremot går till en sajt och ska kolla ett videoklipp som är t.ex. 20 sekunder och får en 30 sekunder reklamvideo innan innehållet, då stänger jag direkt.

Permalänk

Jag har inga problem med annonser. Dock så är annonser med rörligt material lite jobbigt att ha på webbsidor då det drar åt sig uppmärksamhet, vilket annonser skall göra egentligen för att vara effektiva.
5 sekunder i början på ett videoklipp från sweclockers är inget jag heller stör mig på. Dom måste få in pengar från någonstans för att kunna medla ut till oss alla som hänger här på sweclockers.
Dom reser långa vägar för att gå på olika mässor och events så som Computex, CES, Dreamhack etc.
och lägger ner mycket tid för oss, så att vi enklare kan hänga med om vad som händer inom Dator/IT världen.
Jag uppskattar allt jobb och slit dom gör för oss konsumenter och användare.
Sweclockers forum har hjälpt mig väldigt många gånger med diverse problem jag har haft.

Så ni som blockerar Sweclockers annonser. Tänk en gång till och kolla in allt material som dom har kommit med. Och dom gör det för oss.
Ni kan titta på sweclockers videoklipp via youtube reklamfritt med, som redan har nämnts.
Men jag väljer att stötta Sweclockers så att dom kan fortsätta med sitt underbara jobb dom gör.

Till sweclockers: Hur ser möjligheten ut för att kunna fixa så att medlemmar kan skicka in en ekonomisk donation på valfritt belopp?

Stort tack för allt ni gör för oss.

Visa signatur

CPU: AMD FX-9590 | CPU COOLER: Noctua NH-D15 | MB: Gigabyte 990FXA-UD3 | GPU: Gigabyte GV-RX580AORUS-8GB (Radeon RX580 8G) | RAM: 32 GB HyperX Savage 2400MHz DDR3 | SSD: OS/PROG/SPEL: 2x Kingston A400 480GB (Raid 0) | HDD (Lagring): 500 GB | Chassi: Cooler Master Storm Trooper (Windowed) | PSU: Coolermaster V1200 | Skärmar: 3x24" ACER - G246HLBbid 60hz + 1x24" ACER - GN246HLB 144hz

Permalänk
Legendarisk
Skrivet av Hasseman84:

Till sweclockers: Hur ser möjligheten ut för att kunna fixa så att medlemmar kan skicka in en ekonomisk donation på valfritt belopp?

Det finns en del diskussion om det i den här tråden. Tyvärr den rätt lång men t.ex. #16038928, #16039100, #16041276 med uppföljningar berör det. Sammanfattningsvis så innebär det en del svårigheter, vi är intresserade av att undersöka det närmare, men det kommer dessvärre dröja innan vi kan göra det.

Skrivet av Hasseman84:

Stort tack för allt ni gör för oss.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

@Biberu:
Finns det något sätt att stänga av autoplay i videospelaren? Det står "nästa video startar inom x sekunder", men det verkar inte gå att pausa.

Att kryssar startar samma video, klickar man var som helst annars startar också en video. Låter man tiden gå ut startar en ny reklamsnutt och så vidare. Det hjälper inte att reklamsnuttarna har högre volym än resten av videon.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Copyswede bör förstöras.

Permalänk
Legendarisk

@Accipiter46: Bra fråga, ska kolla upp det.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av Accipiter46:

@Biberu:
Finns det något sätt att stänga av autoplay i videospelaren? Det står "nästa video startar inom x sekunder", men det verkar inte gå att pausa.

Att kryssar startar samma video, klickar man var som helst annars startar också en video. Låter man tiden gå ut startar en ny reklamsnutt och så vidare. Det hjälper inte att reklamsnuttarna har högre volym än resten av videon.

Jag har hört av mig till vår leverantör för att kolla vad som går att göra.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

@emilakered:

Bra!

Det är enligt mig dessutom helt okej att ha reklamsnutt efter videoklippet också, så länge den inte fortsätter autospela videos efter det.

Permalänk
Relik 📜
Skrivet av misiler:

@emilakered:

Bra!

Det är enligt mig dessutom helt okej att ha reklamsnutt efter videoklippet också, så länge den inte fortsätter autospela videos efter det.

Tjena! Leverantören meddelar att de lagt in en temporär fix nu, där ett nytt klipp (eller samma) inte startar om du klickar krysset eller bakgrunden. De ska kika på hur det hela ska fungera framåt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S