Permalänk
Medlem

NAS Köpes

Hej
Letar efter en NAS som klarar Plex Media Server (behöver ej transcoda) samt torrent-client
T.ex Synology. Gärna med hårddiskar dock ej under 2TB st.

Ovan funktioner måste stödjas öppet dvs orkar inte mecka med moddade grejer.
Kan hämta i Stockholmsområdet.
Plex NAS Compability list
Har ni något intressant är det bara o ropa.

Tänk på att det är Jul! glöm priser marginellt under nypris, går bort då kan jag lika gärna köpa nytt

Go jul på er!

Läs hela annonsen här

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Har en Synology 206 eller 207
Inte dagsfärsk men fungerande

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej tack men det var en riktig gammel det från 2007:). Tyvärr stöds den inte av plex
Har förtydligat att det ska klara att driva en Plex server.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk
Medlem

Har en ReadyNas Ultra 2 som jag tidigare använt som backup och Plex-server, men som stått i över ett år efter en flytt. Skulle kunna tänka mig att släppa den + en 2 tb disk för ca 1000:- + frakt. Tyvärr är jag bortrest just nu men kan troligen skicka i mellandagarna.

PM:a vid intresse!

Mvh
Alex

Permalänk
Medlem

Har en DS213 till salu om det är intressant

Visa signatur

1. Jonsbo W1 M-Itx, I5 4670k, Asus z-87I PRO, Corsair Vengance PRO 2133mhz 16 Gb, EVGA GTx 750Ti, Be Quiet Straightpower 580w Gold, Corsair H80, Silverstone SOD02 slimslot DVD, Seagate Desktop SSHD ST4000DX001 64MB 4TB , Samsung 840 256GB, Benq 2410T

2. Sapphire Radeon R9 280X Vapor-X OC HDMI DP 2xDVI 3GB, AMD 8350, Asus Sabertooth 990FX, Fractal Design R5, Be-Quiet Pure Power L8 CM 630W, Noctua NH-U9B SE2, 2x8 GB Hyper X fury 1600 C10

Permalänk
Medlem

Har en nästan oanvänd Synology DS214play kanske till salu, köpt 140628 hos Dustin.
Om det vore nå, så lägg ett bud på den.

Skickar givetvis.

Permalänk

Får man fråga vad du tänkt göra med maskinen? NAS och mediasamlande/tankning ligger på min bakgård, om det nu är det du har i sikte. Öppna grejjer tjänar mest på att leva i öppna system, d.v.s. distar likt debian och dess likar.

Permalänk
Medlem

Hej. Menade att slippa modda och trix med FW för att få in PMS.
Egentligen vill jag kunna köra PMS till Tvn o slippa ha igång monstret till datorn. Sen är det trevligt om det är bra mjukvara, snöat in mig på Synology då jag läser bra om de.
Kommer inte att köra Raid då det är bara filmer, bakup komemr jag att göra på det viktiga separat

Sen vill jag inte lägga en förmögenhet. utan en enkel NAS med ovan funktioner funkar.

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.

Permalänk

Hej!

Jag har en Synology DiskStation 411:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=942445

I den sitter 4 st Seagate Barracuda Green ST2000DL003 64MB 2TB:
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=763489

Det är min första NAS och jag tror den har rullat i drygt 2 år nu. Är ruskigt nöjd. NAS:en är ett av mina bästa köp av teknikprylar någonsin.

Jag tänker mig 2000 för NAS:en och 500 kr per disk. Totalt 4000 kr alltså.

Om du är intresserad så hade jag helst sett att vi gör affär live i Stockholm. Om det blir affär så blir det först om tidigast en vecka. Som du kanske förstår så vill jag blåsa samtliga diskar med Active@ Killdisk (eller motsvarande). Totalt sett så tar det minst en vecka.

Skicka PM om du är intresserad!

/Sean

Permalänk
Medlem

Hej! Tack för alla erbjudanden. Nas är nu köpt!

Visa signatur

Intel Core i5 2500k @ 4.3 GHz| Asus Geforce GTX580 DUII OC 930MHz | Asus P8P67 LE | 4GB RAM | Win 8.