Permalänk
Medlem

2.0 system 3500kr

Hej!

Tänkte köpa ett par nya högtalare till datorn som mest kommer användas till musik och lite film. Jag har kikat runt lite och Audioengine 5+ är ju ett vanligt alternativ verkar det som men är inte helt övertygad. Jag har en gammal förstärkare(Sony str-de245) stående som jag kan använda till ett par passiva högtalare. I musikväg lyssnar jag på allt så det är svårt att använda det som guide, allt från Dylan till Metallica och hip hop.
Har ett Asus STX i datorn om det går att använda till något, finns ju RCA ingång.

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mormis:

Hej!

Tänkte köpa ett par nya högtalare till datorn som mest kommer användas till musik och lite film. Jag har kikat runt lite och Audioengine 5+ är ju ett vanligt alternativ verkar det som men är inte helt övertygad. Jag har en gammal förstärkare(Sony str-de245) stående som jag kan använda till ett par passiva högtalare. I musikväg lyssnar jag på allt så det är svårt att använda det som guide, allt från Dylan till Metallica och hip hop.
Har ett Asus STX i datorn om det går att använda till något, finns ju RCA ingång.

Jag tror inte du kommer att bli besviken på dom högtalarna.
och förstärkaren kan du ju strunta i helt. Det är bara att koppla in ljudkortet rätt i högtalarna.

Permalänk
Medlem

Jag hittade https://www.hifiklubben.se/hogtalare/aktiva-hogtalare-till-t.... kanske är ett alternativ? Finns tyvärr inte i lager i min stad så kan ej provlyssna

Visa signatur

MSI B650 Gaming Plus WIFI - Ryzen 7 7800X3D - XFX 7900 XT - Corsair 32GB DDR5 6000MHz CL36 - Fractal Design Meshify 2 Compact - Gigabyte Ultra Durable 850W

Permalänk
Rekordmedlem

http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=15123...
Jättebra för priset och med skapligt bra djupbas också om du vill använda din förstärkare.
Och ett par småttingar om du föredrar det.
http://www.hifimagasinet.com/annonsDetalj.aspx?annonsID=15510...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

@Mormis: Har precis dom högtalare som du länkade till på hifiklubben och jag är sjukt nöjd med dom. Tror faktiskt det var @mrqaffe som rekommenderade den modellen för nästan exakt 1 år sen nu Det högre och mellan registret är väldigt klart, även rätt bra tryck i bas för att vara ett par frontar. Har dessvärre aldrig haft någonting "bättre" tidigare så jag kan inte säga hur dom står sig mot andra modeller.

Det enda negativa jag har att påpeka är den automatiska strömsparande standbyfunktionen, något som inte går att inaktivera öht. Det tar 2-3 sekunder för högtalarna att väckas upp då de inte använts på 20min eller mer. Hade önskat att det fanns någon strömbrytare för att kunna slå av/på den funktionen.

Permalänk
Medlem

I den här tråden har du ett antal modellförslag utöver (och inklusive) de modeller som redan har nämnts här.