Visar genvägar segt..?

Permalänk
Medlem

Visar genvägar segt..?

Detta problem irriterar mig. Har en mapp på skrivbordet som heter "Spel", däri är såklart genvägar till spel som är på D:\spel.

Det störiga är att när jag öppnar mappen efter en reboot så tar det ett par sekunder innan den visar ikonerna. När det är gjort första gången så går det ju ögonblickligen.

Aldrig haft detta problem på något annat Windows. Så frågan är, vad gör Win10 som jag inte vet om?

Dator enligt sign, så är föga troligt att den är seg, då det är efter reboot så äre ju inte att hårddisken skulle stannat p.g.a. energitema (som för övrigt är hög prestanda i vilket fall)

problem #2.

Har lite tweaking program, också en i en mapp på skrivbordet, ligger dom direkt på skrivbordet så har dom rätt ikon, drar jag dom i mappen så visar den bara tom vit ruta.. (?) ... Dom är på C:\ dom programmen , så inte det heller..

Kan ju nästan ana buggar eller dylikt i win10..

Dagens I-Lands problem

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Det är väl så enkelt som att hårddisken är i viloläge och därav tar någon sekund att ladda. Du kan ändra så att alla hårddisken inte får gå i viloläge under energialternativ. Testa och se om det löser problemet.

Visa signatur

Citera för svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alteam:

Det är väl så enkelt som att hårddisken är i viloläge och därav tar någon sekund att ladda. Du kan ändra så att alla hårddisken inte får gå i viloläge under energialternativ. Testa och se om det löser problemet.

Nix.. första jag kollat. Går bra så länge dom inte är i en egen mapp, då finns inte problemet. Brutalt störande, lite av ett i-landsproblem iofs..

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Update efter 100 år.

Detta problem försvan direkt efter den nyligen släpta Win10 uppdateringen.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd