AMD lanserar Radeon Software Crimson

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Var tvungen att backa till gamla Catalyst. Efter några dagar började fläktreglaget att flippra av/på och upp ner i hastighet som det ville. Vaknade med 75% fläkt trots idle. Obra AMD!

PS. Det krävs total avinstallation. Catalyst skriver inte över Crimson (men inga felmeddelande alls, slutförs normalt så ytterligare en bugg), men Crimson skriver över Catalyst.

Jag behövde inte göra en total avinstallation men det var ju några dagar sedan och troligen så stod planeterna rätt då

Visa signatur

Ett flertal datorer (typ 5-6).
Himla nöjd med min BeadaPanel med Aida64.
Om det alltid var bättre förr så kommer det aldrig att bli lika bra igen som det är just nu.

Permalänk
Medlem

Den bugg-fixade versionen har förvisso inga problem med att sätta fläkten i auto när den ska, men inga inställningar sparas genom en reboot (överklockning, super-upplösning etc). Undrar om deras lösning var att "nollställa" allt varje gång dator startar.

Får nog säga att AMD går från klarhet till klarhet här...

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Avstängd

Tråkigt att dom inte fixade radarbuggen i Fallout 4 när det gäller 290. Lägger nog det spelet på hyllan ett tag på grund av alla buggar. Får vänta på lite patchar och drivrutinsuppdateringar.

Spelat 27 timmar men sist jag spelade stängde jag av skiten efter att ha fastnat i en terminal för hundrafemtioelfte gången.

Visa signatur

http://iogt.se/
du blir ful och dum av sprit
flow är lek