Spel/Framtidssäker dator, upp till 11000kr

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mattedatten:

Ok då, dagens lärdomar:
- Prioritera Sapphire-grafikkort (pga bättre kylning?)
- Inte CX-nätagg
- SSHD är inte värt pengarna

Var det något väldigt fel med chassit? Valde det i huvudsak eftersom det hade tre medföljande fläktar.
Annars gillar jag den kundvagnen du länkade nu, stort tack!

Nejdå absolut inget fel på det, tycker personligen det är ohyggligt fult Men det är en smaksak, den kostar ju lika mycket som chassit jag valde så det spelar ingen roll vilken du väljer!
Angående Sapphire har du rätt, de är kända för sina bra kylare. Har själv ett 390x som håller sig väldigt svalt och kan rekommendera det starkt.

Permalänk
Medlem

@anon259415: Ska ringa Inet och höra vad de tror om tillgängligheten på det R9 380-kortet du länkade, bara för att. Men känner att jag har två alternativ nu i alla fall, båda ca 11 500kr (eftersom jag tror jag lägger några hundralappar på Win 10 pro, trots allt), och GTX 960 / r9 380 skulle väl vara rätt lika kort, ur prestandasynpunkt.

Jag gillade det chassit också, så körde på det, hoppas det inte får dig att må allt för dåligt
1.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8781385/msi-gtx-960-4gb-oc

2.
http://www.inet.se/kundvagn/visa/8781379/sapphire-r9-380-4gb-nitro

Förhoppningsvis är inget käpprätt fel denna gång.
Stort tack för all hjälp!

Tar nog och beställer i morgon i så fall, och försöker få en skärm eller två på Black Friday billigt i stället.

Visa signatur

Nostalgi; hittade första PC-spelet jag hade i min ägo, Totalt Mosade Frukter. Någon annan som känner igen detta reklamspel för Yoggi från ~1998?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mattedatten:

Ursäkta om jag är jobbig, har en aning beslutsångest då det är mycket pengar för mig

Ännu en röst att satsa Haswell i stället för Skylake, hm. Tack!

Prestandamässigt blir det ingen större skillnad med skylake. Du kan dock välja denna kundvagn som innehåller ett bättre chassi och cpu-kylare http://www.inet.se/kundvagn/visa/8782632/2015-11-20

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

Har du bestämt dig?

Kan tänka mig att det inte är så himla enkelt att veta utan research.
Mina sista ord är, en dator för ca 10000 utan R9 390 8GB för gaming är ett skämt... om du inte ska jobba med fotoredigering tillsammans med en grym CPU dvs.

4690K/6600K/6700K spelar ingen roll... utan R9 390 8GB är så kommer det att bli fel enl mig om du ska spela.
Du måste ha en saftig GPU även om du måste dra ner på CPU för att FPS ökningen är enorm. Bättre CPU ger dig 5-10 FPS ökning medans bättre GPU kan ge dig 20-30 med samma budget, detta är något som alla kan hålla med om. Allt annat är upp till dig och din budget.

1 sak är säkert, du måste ha R9 390 8GB, end of story. Och se till att köpa en ordentlig PSU, alla komponenters liv hänger på din PSU!!! den är viktig, det är hjärtat!