Nätverk, NAS eller media spelar problem

Permalänk

Nätverk, NAS eller media spelar problem

Hej, har en H/K BDS 275 som jag oxå kan använda som media spelare via DLNA. Har en NAS som den hittar men får bara visning på delar av mitt film bibliotek!!. Typ fram till mapp där filmer börjar på H totalt 105st fram till dit. Kollar jag på filmer så visas 165st filer. Har ju funkat tidigare. Inga problem via boxee där visas allt. Knepigt, hittar ingen direkt inställning dör just detta. Tips önskas

Samt helt plötsligt.. visas inte NASen under fliken Nätverk i min dator nu mer! Går jag till Den här datorn och väljer Lagrinsenheten så får jag bara upp dessa filer enligt ovan. Men går jag in via Frontview så ser jag alla?!

Om det vore nått med en brandvägg varför ser jag bara vissa då.

Behöver hjälp...DLNA är i kryssad i NASen som är en Netgear NV+

Permalänk
Medlem

@mattias_jo1 det är inte brandväggen, då hade du inte kunnat komma åt den. Plus lokalt nät så borde inte vara så känsligt till att börja med. Har du nyligen uppdaterat eller återställt någon av dem?

Visa signatur

Citera om du vill ha svar, hjälpte jag dig, gilla svaret!
Felkod40

Permalänk
Skrivet av freddyfresh:

@mattias_jo1 det är inte brandväggen, då hade du inte kunnat komma åt den. Plus lokalt nät så borde inte vara så känsligt till att börja med. Har du nyligen uppdaterat eller återställt någon av dem?

Hej,
Det jag kommer på jag gjort är.
Installerat fiber med ny router. Men allt funkar på boxee Box som innan. Den har jag inte gjort några uppdateringar alls på. HKn vet jag inte om den inte gjort en automatisk. På NAS har jag gjort en Fronview uppdatering för ett tag sedan, kom inte riktigt ihåg om det var efter det som det började.

Jag brukar inte uppdatera mediaspelarna.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Hm..under My computer får jag upp som nätverks plats. "Namn":readynas NV+ och öppnar jag den kommer endast de 105 första filerna. Det är denna som dyker upp t ex på min media spelare och telefon om t ex. Ip på denna är tex 182.168.1.47/8200, då får jag massa andra foldrar som inte NASen har oxå. Men när jag mappar upp min nas mot 192.168.1.47 och pekar på rätt folder tex media då är det alla filer som kommer upp och rätt antal foldrar som NASen ger ut.

Skickades från m.sweclockers.com