Dell lanserar XPS 15 och uppdaterar XPS 13 med Intel Skylake

Permalänk
Medlem

Bara skit

Tyvärr är kvalitén på bade XPS13 och 15 urusel. Av 5st XPS15 och 6st XPS13 har vi haft problem med samtliga. Allt från att man missat sätta I TPM chip, moderkort som lägger av efter 4 veckor, defekter I skärmarna, hibernation som strular på XPS13 mm.
Köpte till 3år Next Business Day Support, då skall Dell vara på plats dagen efter och reparera datorn. På samtliga 5 XPS15 misslyckades man med detta, det tog 2 veckor att få fram nya moderkort.

Aldrig mera Dell, säger jag bara....

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Daniel W:

Tyvärr är kvalitén på bade XPS13 och 15 urusel. Av 5st XPS15 och 6st XPS13 har vi haft problem med samtliga. Allt från att man missat sätta I TPM chip, moderkort som lägger av efter 4 veckor, defekter I skärmarna, hibernation som strular på XPS13 mm.
Köpte till 3år Next Business Day Support, då skall Dell vara på plats dagen efter och reparera datorn. På samtliga 5 XPS15 misslyckades man med detta, det tog 2 veckor att få fram nya moderkort.

Aldrig mera Dell, säger jag bara....

låter som du har haft otroligt otur. XPS serien har varit populär och gillad av många. Och hoppas skylake versionerna kommer bli bra.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

@tyvar1: Det cementerade bara bilden av hur dålig Dells support är.
Det var tredje och sista gången dom gjorde bort sig totalt. Förra gången höll man på att felsöka en Alienware-maskin under 6 månader och byte I princip allt utom själva chassit, trots det kvarstod problemet. När vi till slut krävde att få datorn utbytt, så ville man först inte ge oss den utökade 3års garantin på den nya, som vi dessutom betalt extra för, med motiveringen att det nu gått nästan ett år. När vi påpekade att den var felanmäld från dag 1, så ville dom först ge oiss 2år. Fick hota med rättsliga efterspel för att dom skulle ge med sig.

Så, nä, aldrig mera Dell på vår arbetsplats, vilket är synd, för det kunde vara en riktigt bra utmanare till HP, eftersom HP inte har något liknande I varken prestanda eller prisklass.

Permalänk
Medlem

Lansering i Sverige är alltså försenad till mitten på november http://www.sweclockers.com/forum/post/15722815

/Knight

Visa signatur

Idag kom Athlon64

Permalänk
Medlem

Som en liten återkoppling på våra "måndagsexemplar"

I tisdags brann chefens XPS15 upp. Det började lukta bränt och sen dog den.
Eftersom jag hade en vit fläck på min display (ej död pixel då det var typ 5x5mm) tänkte jag att vi felanmäler den samtidigt, när dom ändå skall ut.

På onsdagen ringer dom från Unisys och undrar hur akutr det är, om dom måste komma ut och fixa det under onsdagen. Vi kräver att dom skall komma ut, då ena datorn star stilla helt.

Då visar det sig att Dell´s Prosupport skickar ut 2 olika företag för att fixa dessa två fel, trots att det är samma kund, på samma plats och som felanmälts samtidigt.
Unisys kommer ut och byter min skärm och det går bra.
Infocare kommer ut och byter moderkort på chefens dator. Drar igång den, den piper 5ggr, sen börjar det ryka från den. Efter att teknikern från Infocare pratat med Prosupporten så vill dom byta batteri, moderkort och SSD, då detta verkar trasigt. Chefen pratar med Prosupporten och kräver att dom byter datorn, då man för 2 veckor sedan bytt skärmen och nu vill byta batteri, moderkort och SSD. Dom sager först ja, sen när Infocare-teknikern pratar med dom igen, så vill dom att han bokar upp dagen efter och byter prylarna ändå. Dom ljuger alltså chefen rätt upp I ansiktet.
Efter att ha talat med Service Managern på Prosupporten, som vägrar byta ut datorn, så får Dell en chans till att reparera datorn.
I går morse ringer dom från Prosupporten och undrar om vi kan tänka oss byta ut datorn, då reservdelarna är restade. Dock tar det dom 2 veckor innan dom kan få fram en ny dator.

Aldrig mera Dell.....

Permalänk
Skrivet av Daniel W:

Som en liten återkoppling på våra "måndagsexemplar"

I tisdags brann chefens XPS15 upp. Det började lukta bränt och sen dog den.
Eftersom jag hade en vit fläck på min display (ej död pixel då det var typ 5x5mm) tänkte jag att vi felanmäler den samtidigt, när dom ändå skall ut.

På onsdagen ringer dom från Unisys och undrar hur akutr det är, om dom måste komma ut och fixa det under onsdagen. Vi kräver att dom skall komma ut, då ena datorn star stilla helt.

Då visar det sig att Dell´s Prosupport skickar ut 2 olika företag för att fixa dessa två fel, trots att det är samma kund, på samma plats och som felanmälts samtidigt.
Unisys kommer ut och byter min skärm och det går bra.
Infocare kommer ut och byter moderkort på chefens dator. Drar igång den, den piper 5ggr, sen börjar det ryka från den. Efter att teknikern från Infocare pratat med Prosupporten så vill dom byta batteri, moderkort och SSD, då detta verkar trasigt. Chefen pratar med Prosupporten och kräver att dom byter datorn, då man för 2 veckor sedan bytt skärmen och nu vill byta batteri, moderkort och SSD. Dom sager först ja, sen när Infocare-teknikern pratar med dom igen, så vill dom att han bokar upp dagen efter och byter prylarna ändå. Dom ljuger alltså chefen rätt upp I ansiktet.
Efter att ha talat med Service Managern på Prosupporten, som vägrar byta ut datorn, så får Dell en chans till att reparera datorn.
I går morse ringer dom från Prosupporten och undrar om vi kan tänka oss byta ut datorn, då reservdelarna är restade. Dock tar det dom 2 veckor innan dom kan få fram en ny dator.

Aldrig mera Dell.....

Tack så mycket för att du delar med dig av dina erfarenheter.
Jag satt och vänta på de nya XPS datorerna fram tills att jag läste dina poster.
Nu kommer jag ALDRIG att köpa en Dell. Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swehurricane:

Tack så mycket för att du delar med dig av dina erfarenheter.
Jag satt och vänta på de nya XPS datorerna fram tills att jag läste dina poster.
Nu kommer jag ALDRIG att köpa en Dell. Tack!

Vet inte om de nya faktiskt är bättre?
Chefen skulle iallafall få den nya 9550 som ersättning för hans 9530, så jag lär ju få reda på det

Peppar, peppar, förrutom det missade TPM-chippet från fabric, så har våra XPS13 fungerat bra. Det ända som strular där är Hibernation. Blev tvugna att stänga av det helt, annars klagade datorerna varje gang vid upstart. Tror det har att göra med Windows 7 och att det inte supportar Secure Boot.

Permalänk
Medlem

Signa här för att visa att du vill ha fler valmöjligheter till XPS 15 i Europa!
https://www.change.org/p/dell-dell-xps-give-us-more-customiza...