Samsung Galaxy S7 går under kodnamnet "Project Lucky"

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

2. Fysisk home knapp samt 2 kapacativa för back osv, jag HATAR onscreen knappar, och kommer ALDRIG tycka om det.

Amen! microSD-slot kan jag vara utan så länge det kommer en 128gb-modell, och utbytbart batteri klarar jag mig utan (köpte min S4'a delvis för denna funktion, men har använt den exakt 0 gånger), men hem/bak/meny-knappar på skärmen kommer jag aldrig kunna leva med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Hoppas det fixar de horribla Touchwiz, det som avskräcker mig från att köpa en telefon från Samsung. Deras S6 har brutalt dålig multitasking/ram-leakage, så fix på det hoppas jag sitter högt på deras prioriteringslista. Att detta inte fixats i en update än är för mig vansinnigt.

Bara ett litet tips, till nästa gång du ska välja mobil, så du kan fokusera på viktigare faktorer än enkelt utbytbar mjukvara.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw...

Otroligt smidigt varje gång man installerar om också, eller byter mobil, att man snabbt kan återskapa sina backupade hemskärmar in i minsta detalj!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av JimmieSan:

2. Fysisk home knapp samt 2 kapacativa för back osv, jag HATAR onscreen knappar, och kommer ALDRIG tycka om det.

Exakt!
Förstår inte varför så många föredrar att inte utnyttja tomma ytan i botten av (99% av) mobilerna (annat än till en ful logga då).
Är väl bättre med knappar där än att inkräkta på skärmen. Tar ju ingen extra plats!

Ingen vill väl ha ett mjukvarutangentbord i botten av sin datormonitor, som i vissa program inte ens går att dölja, men ändå vara tvungna att ha ett tomt fysiskt tangentbordsskal framför sig på skrivbordet.
Jupp, jag tycker den liknelsen är helt relevant!

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASBR:

Bara ett litet tips, till nästa gång du ska välja mobil, så du kan fokusera på viktigare faktorer än enkelt utbytbar mjukvara.

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.teslacoilsw...

Otroligt smidigt varje gång man installerar om också, eller byter mobil, att man snabbt kan återskapa sina backupade hemskärmar in i minsta detalj!

Fast nu syftade jag inte på att deras launcher är problemet, utan det är deras Touchwiz som fortfarande har ram-leakage, vilket resulterar i att appar stänger från höger till vänster och måste hela tiden laddas om när du ska öppna apparna igen. Är ett känt problem, bara googla på det får du se, finns både på Reddit, Youtube osv.

Visa signatur

FD Arc | ASRock Z68 Extreme3 Gen3 | I5 2500k | EVGA GTX 780Ti SC | Corsair TX 650W V2 80+ Bronze | Corsair 8GB CL9 1600Mhz | Samsung 830 | QNIX QX2710LED Matte 2560x1440 | Beyer DT770 Pro 80 Ohm + Fiio E10 | Vortex KBC Poker II | Logitech G400 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ostbiten:

Fast nu syftade jag inte på att deras launcher är problemet, utan det är deras Touchwiz som fortfarande har ram-leakage, vilket resulterar i att appar stänger från höger till vänster och måste hela tiden laddas om när du ska öppna apparna igen. Är ett känt problem, bara googla på det får du se, finns både på Reddit, Youtube osv.

Aha ok, måste vara ett nytt problem då, specifikt för nyaste modellerna.
Annars när folk gnäller på Touchwiz så brukar det ju vara att det laggar eller har fula ikoner så de måste köpa ett annat märke istället :$

Visa signatur

MCP - MCTS - CCNA (expired)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Det tvivlar jag starkt på. Så jävla enkelt är det inte att "råka" flytta något till SD-kortet. Det är ett medvetet val, en frivillig handling. Att man får lite sämre hastighet är inte något som man bryr sig om ifall man gör det alls. Sen att "skydda" användare från att ha kontroll över sina enheter känns i sig väldigt bakvänt. Nej, då är det bättre att se till att appen inte går att flytta alls, istället för att möjliggöra en flytt, men hårdkoda sökvägar så att appen beter sig knasig. Jag tror inte det är ett medveted val utan det handlar om lata/korkade utvecklare som inte läst in sig på API:erna till det de kodar, som dessutom lever kvar på 90-talet när det var OK att hårdkoda saker.

Dock finns det en ännu värre sak. Att inte kunna radera alla dom appar man vill ha bort.
Nej då skall man behöva roota telefonen först och därmed utplåna garantin.
Annars förblir apparna kvar.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifooz:

Dock finns det en ännu värre sak. Att inte kunna radera alla dom appar man vill ha bort.
Nej då skall man behöva roota telefonen först och därmed utplåna garantin.
Annars förblir apparna kvar.
/Lifooz

Ja, det är värre, dock har det blivit lite bättre med Loliopo tycker jag, för man kan stänga av saker som inte gick att stänga av innan. Men det ligger säkert kvar någonstans, tycker dock det är mer irriterande med massa skit som äter minne och andra resurser när man inte ens använder det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Ja, det är värre, dock har det blivit lite bättre med Loliopo tycker jag, för man kan stänga av saker som inte gick att stänga av innan. Men det ligger säkert kvar någonstans, tycker dock det är mer irriterande med massa skit som äter minne och andra resurser när man inte ens använder det.

Ah, i see. Jag vet dock inte vilket Android operativsystem jag har.
Jag har Sony Xperia Z1, den har den döfeta uppdateringen som kom till blandannat Z1 och gjorde om fruktansvärt mycket saker.
Den uppdateringen är väldigt uppskattad av mig, då den förenklade en hel del i telefonen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen dem tar tillbaka vattentätheten som slopades med S6, tycker det var konstigt att den togs bort med tanke på att dem hade de på S5an.