Asus ROG GX700 är bärbar speldator med vattenkylningsdocka

Permalänk
Melding Plague

Asus ROG GX700 är bärbar speldator med vattenkylningsdocka

Hög prestanda är bara förnamnet när Asus introducerar en ny bärbar gamingdator med överklockad och dessutom vattenkyld processor i Skylake K-serien.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga prisuppgifter..... Tror inte jag vågar höra den..... Men presterar gör den väll då;-)

Permalänk
Medlem

Det är väl ändå inte CPU'n som håller tillbaka prestandan i laptops eller? brukar ju vara GPU'n som är klen.

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Foxmaner:

Inga prisuppgifter..... Tror inte jag vågar höra den..... Men presterar gör den väll då;-)

Det är bara att slänga upp båda njurarna på eBay redan nu.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Visst, en stor och tung laptop kan man ändå flytta relativt enkelt då det är ett sammanhängande stycke med centrerad tyngdpunkt. Denna koloss har dock tagit steget förbi mobilt enligt mig så man troligen måste montera isär laptop - docka vid flytt. Resultatet känns som en handikappad stationär dator. Men visst ser den 1337 ut?

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem

Hmmm... njae... känns som det är något som för eller senare kommer gå sönder framför allt om man kopplar loss och kopplar på dagligen för att använda laptopen på t.ex jobb. (Även jag aldrig hade valt en 17-tummare som jobbdator alls!) Men känns som det är ett ställe där saker kan få förödande effekt om det går sönder...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Idén är i min mening inte dum! Man har en gaminlaptop med minder kylflänsar och lika stissiga fläktar. Man kan ta med den och surfa och spela mindre kvävande spel.
När man kommer hem kopplar man in bättre kylning och kan gamea på allvar.
Produkten är nischad minst sagt, men det passar säkert någon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Idén är i min mening inte dum! Man har en gaminlaptop med minder kylflänsar och lika stissiga fläktar. Man kan ta med den och surfa och spela mindre kvävande spel.
När man kommer hem kopplar man in bättre kylning och kan gamea på allvar.
Produkten är nischad minst sagt, men det passar säkert någon.

Precis!

Det här börjar likna något; mina krav för att någonsin skaffa en bärbar att användas till annat än lättviktsuppgifter (webbläsare, e-boksläsning etc) är en kylande dockningsstation och externt högpresterande grafikkort via pci-express. Den här kombon löser iaf 1 av 2 (även om jag är skeptisk till vattenkylningslösningen - hur ska det där fungera till vardags, helt utan spill?).

Visa signatur

5950X, 3090

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Idén är i min mening inte dum! Man har en gaminlaptop med minder kylflänsar och lika stissiga fläktar. Man kan ta med den och surfa och spela mindre kvävande spel.
När man kommer hem kopplar man in bättre kylning och kan gamea på allvar.
Produkten är nischad minst sagt, men det passar säkert någon.

Jag tar hellre en tunnare och lättare dator med en kraftfull intelprolle med Intel hd någonting och har en docka med ett titan x hemma. Totalt sett mer prestanda när man behöver det och mer laptop när man behöver den annars

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk

Finns det inte alternativ redan att koppla in ett externt grafikkort till en laptop? Säkerligen bättre i slutändan. Då kan man köpa en mer business/arbetslaptop med stark cpu och ssd för en billigare peng först sen köpa till den extrakraft man behöver vid ett senare skede.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Ett sätt att komma runt det hela är att streama spel från sin stationära dator. Det gör jag till min laptop som jag har linux på, så kan jag köra alla Windows spel oxo men det fungerar inte helt smärtfritt tyvärr.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av waspen123:

Finns det inte alternativ redan att koppla in ett externt grafikkort till en laptop? Säkerligen bättre i slutändan. Då kan man köpa en mer business/arbetslaptop med stark cpu och ssd för en billigare peng först sen köpa till den extrakraft man behöver vid ett senare skede.

Skickades från m.sweclockers.com

Har funnits ett par proprietära lösningar genom tiderna. AMD och Fijutsu hade en för länge sedan och Dell lanserade nyligen en egen lösning som finns till nyare Alienware. Sen ska Thunderbolt 3 äntligen ha stöd för externa grafikkort. Får se vilket genomslag det får. Intel verkar ha fått lite bättre ordning på Thunderbolt nu när de använder sig av USB 3.1. Deras senaste kontroller ska tydligen vara relativt billig och kosta ungefär lika mycket som en styrkrets för USB 3.1 från Realtek. Annars ska det komma PCIe som alternate mode till USB 3.1 men det blir inte riktigt samma hastighet om inte de också kör med aktiva kablar som Thunderbolt. Verkar som att PCI-SIG äntligen fått tummen ur och börjar titta på en ny standard för extern PCIe, OCuLink. Som det ser ut nu blir det upp till 4 banor. Det ska tydligen släppas nu i höst någon gång men återstår att se om det får någon spridning på konsumentmarknaden. Risken är att det bara blir servrar och datacenter som använder den.

Sen har det länge gått att fulhacka externa grafikkort. Först genom ExpressCard och nu senare genom Thunderbolt. Det fungerar men kräver modifierad mjukvara och allmänt bråk.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Fulare design får man leta länge efter.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ny signatur!

Permalänk
Medlem

Usch vilken ful design... Och varför 4K på en bärbar??

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Medlem

Asus, kom igen nu. Var är er 1080/1440p med 120Hz+, IPS och Gsync (eller Freesync om ni kör med AMDs grafikkort). Det hade ju varit en gaming(lap)top värt namnet.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

För en FPS-spelare är det meningslöst med ett monstergrafikkort när skärmen är begränsad till 60Hz. Om man kan välja 4K som tillval, varför inte en 120Hz-panel med 1080p? Man behöver inte 4K på 17".

Visa signatur

ETT @ CPU: i7-10700K - RAM: 32GB - GPU: RTX 3080 - MON: 32" 1440p 144Hz
TVÅ @ CPU: i9-9900K - RAM: 64GB - GPU: GTX 1660 Ti - MON: 49" 1440p 120Hz
TRE @ CPU: i7-6700K - RAM: 16GB - GPU: GTX 1080 - MON: 27" 1080p 144Hz
FYRA @ CPU: i7-11700 - RAM: 128GB - GPU: RTX 3060 - MON 49" 1440p 120Hz
FEM @ CPU: i7-11800H - RAM: 16GB - GPU: RTX 3070 - MON 15,6" 1440p 165Hz

Permalänk

Osäkert

Jag undrar lite om de pumpas in vätska genom de lilla röret på baksidan av laptopen, rinner de inte ut sen eller suger den ur vätskan när den ska urdockas? Eller om någon sliter ur datorn ur dockan o kylvätskan sprutar ut D:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Det är bara att slänga upp båda njurarna på eBay redan nu.

Tänkte du koppla på dialysen på vattenkylningen också? Använd kroppen som reservoar och håll vattnet på 37° så behövs inga njurar och inga kisspauser

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Tänkte du koppla på dialysen på vattenkylningen också? Använd kroppen som reservoar och håll vattnet på 37° så behövs inga njurar och inga kisspauser

Kan bli svettigt om man överklockar. BA-DUM-TSSS

Permalänk
Medlem

Finns det något live demo att det fungerar?

Permalänk
Medlem

Perfekt lösning.
Men hade de slängt in ett externt grafikkort i kyldockan o skippat det interna hade saken vart biff.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

enkligen har letat efter en lösning som denna i 4 år : b