Permalänk

Skjutbart Tvfäste

Hej där alla sweclockare. Jag ska få nytt rum nu när vi ska föytta till större lägenhet så då hade jag tänkt skaffa en Tv som overhead skärm. Rummet är rektangulärt och 4x3 meter och dörren på kortsidan. Jag vill gärna kunna flytta TVn bort från sin nuvarande position 2 meter till delen där jag har soffan. Någon som vet om något sätt så man kan skjuta tvn åt sidan?

Permalänk
Rekordmedlem

Har inte sett nått så brett men du borde kunna ta ett vanligt fäste och montera det på glidskenor av nån typ
http://www.silentgliss.se/go/Home

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Håller med @mrqaffe där.
Den bästa och simplaste? lösningen är nog bara en skena som du slänger upp som du kan dra tv:n framochtillbaka på. Sedan bara köpa något billigt väggfäste för att få "hakarna" med vesa fästet som du sätter TVn på och sedan bara glida den framochtillbaka. Tänk även på att skydda väggen på något sätt med möbeltassar eller någonting.

Visa signatur

Det var bättre förr
- Michael B. Tretow

Permalänk

Låter bra, ska leta efter bra skenor