Permalänk
Medlem

Garagelan efter 10 års uppehåll

Hej Swec

Jag hade tänkt dra ihop några gamla studiekamrater och köra ett gammalt hedeligt lan i mitt Garage i höst.
Först tänkte jag att switchar och tps har jag i överflöd och det är väll bara skapa ett virrvarr av dessa som man gjorde när man var 10-15 och köra.
Men igår slog tanken mig att alla spel idag behöver uppkoppling mot cyberspace för att ens starta.
Jag bor lite off kan man säga och är begränsad till telia och deras Telia 30 som levererar i snitt 17 mbit/s max 24 då det är ADSL (bara VDSL kan leverera 30)
Har ingen som helst koll på hur mycket fart spel kräver för att funka.
Lol känns som man kan glömma direkt men tror ni d3 kan vara möjligt ?

Alla tips och råd mottages, vi är ganska öppna för spelförslag

Permalänk
Inaktiv

Spontan känsla är att det borde gå att spela, men folk får nog skita i att tanka saker.

http://blog.multiplay.co.uk/2014/04/lancache-dynamically-cach... lär underlätta uppdateringar.

Permalänk
Hjälpsam

Banna all form av streaming netflix, Youtube, spotify etc, lika bra att dra alla över en kam, och tankning såklart under Lanet så borde det inte vara några problem

Alla skall ha uppdaterat alla spel innan lanet börjar, sätt gärna samman en lista på lämpliga spel i samförstånd med deltagarna som kan vara bra att förbereda sig med innan så allt är klart att köra utan att fimpa bandbredd.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem
Skrivet av El_Raspberry:

Spontan känsla är att det borde gå att spela, men folk får nog skita i att tanka saker.

http://blog.multiplay.co.uk/2014/04/lancache-dynamically-cach... lär underlätta uppdateringar.

Sjyst detta skall undersökas !

Tack för svaret

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fluf:

Banna all form av streaming netflix, Youtube, spotify etc, lika bra att dra alla över en kam, och tankning såklart under Lanet så borde det inte vara några problem

Alla skall ha uppdaterat alla spel innan lanet börjar, sätt gärna samman en lista på lämpliga spel i samförstånd med deltagarna som kan vara bra att förbereda sig med innan så allt är klart att köra utan att fimpa bandbredd.

Har på min switch så jag kan begränsa allas bandbredd men det hade kanske varit tillräckligt med att alla bara håller disciplin som du säger