Star Wars: Battlefront i alpha-version får systemkrav

Permalänk
Medlem

@Lurta:

Vart hittar du den ?

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

@Sprawler:

Dyker inte upp på något av mina konton, så misstänker att man behöver Battlefield 4 eller Hardline för att bli plockad.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

@Sprawler:

Dyker inte upp på något av mina konton, så misstänker att man behöver Battlefield 4 eller Hardline för att bli plockad.

Nej jag har varenda Battlefield-spel och får inte ta del av Battlefront alphan. "not-entitled"

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

@FreddyK:

Jag förstår, då förefaller Lurtas kommentar som aningen konstig.

Visa signatur

Asus Tuf Gaming 670e- Plus | Ryzen 7800X3D | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | G.Skill 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB Expo | WD BLACK SN850X 2TB WD - WD BLACK SN850X 1TB - WD Black SSD SN750 1TB | Corsair RM1000e 1000W | Noctua NH-D15S Chromax Svart | Phanteks Enthoo EVOLV ATX | Rog Falchion Mx Cherry | Xtrfy MZ1 Wireless

Skärm: Samsung 49" NEO G9 Ultrawide | Samsung Q90T | Asus TUF Gaming VG27AQ | AOC G2460PQU

Cockpit: Gunfighter Mk.III Base - Modern Combat Grip Ultimate | Gladiator NXT EVO Omni Throttle | Logitech Flight Rudder Pedals | Tobii eye tracker 5

Permalänk
Medlem

@FreddyK: Registrerade du dig innan Alpha:n startade?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

testade åxå via: http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/alpha
jag får inte va med

Visa signatur

Laptop 1: MB Pro m1
Laptop 2: MSI GT73VR TITAN
PC: gtx 1070 - 4770k

Permalänk
Medlem
Skrivet av BadNewsBrod:

Anmälde mig just, fick ett mail med en beställningsbekräftelse på momangen! Ska bli kul att få testa det

Visa signatur

Stationär: Ryzen 5 3600 | Asus GTX 980
Bärbar: Razer Blade 15 Advanced 2020 | 4K OLED | RTX 2080 Super

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yeah_Right:

@Whyster:

Jag förstår, då förefaller Lurtas kommentar som aningen konstig.

Nopp, jag registrerade mig på http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/alpha och fick mail inom 30sec att jag var utvald.
Så nej det var inget BS. Vet ej om dom ger ut random efter man har anmält sitt intresse att delta i alphan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Storage Jar:

När jag såg din post ansökte jag också. Kom med direkt! Håller på att ladda ner nu

Vart ansökte du?:o

Hitta nvm:)

Permalänk

Ja det var ju skoj
Men vem är den gula personen i samma lag och att flyga det undrar jag hur man gör då det enda jag lyckades med var att panga på andra till fots.

Visa signatur

An application program (sometimes shortened to application) is any program designed to perform a specific function directly for the user or, in some cases, for another application program.
https://www.userbenchmark.com/ Talar om vad du har!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lurta:

Nopp, jag registrerade mig på http://starwars.ea.com/starwars/battlefront/alpha och fick mail inom 30sec att jag var utvald.
Så nej det var inget BS. Vet ej om dom ger ut random efter man har anmält sitt intresse att delta i alphan.

Skickade in en apply i länken och blev accepted direkt, precis nu.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem
Skrivet av kitanii:

"Extremt grovhuggna nedbantade versionen." Dummaste jag läst på ett tag. Det ser bättre ut än BF4, vilket ser sinnessjukt bra ut.
Frostbite ger idag kanske den mest imponerande grafiska kvalitet som går att skåda kontra prestanda. BF4 med ett 970 och en 2500K i 1080p med allt på ultra + 4xMSAA ger min 60 fps på 64-spelarbanor. 80-90 som medel. Med det i åtanke både ser det galet bra ut och flyter förbannat väl. Gnälls det inte på grafiken gnälls det på prestandan. Frostbite ger det bästa av båda världarna.

Vad är det alphan skulle vara nedbantad ifrån menar du? 1.0? Ett steg som kräver en alpha för att nås.
Känner vi Dice rätt så lär de pressa in features som får moderna GPUer att gå varma och behöva jobba om man så vill också.
Att de rekommenderade kraven är relativt låga borde ses som positivt. Vi måste fortsätta pressa nuvarande system så mycket som möjligt innan vi tvingas uppgradera. Att behöva byta komponenter titt som tätt är skit och inte alls konsumentvänligt. Visar snarare på att en stor mängd potential går förlorad.

Mer intressant om launch kommer vara en BETA eller faktiskt polerad version, det senare har jag inte sätt Dice lyckats med tidigare.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem

Battlefront som eget spel är bullshit. DLC till 4an, om engång det...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Bosna u <3

I7-6700K :-: 16gb DDR4 :-: ASUS 1080TI :-: MSI Gaming Carbon :-: NH-U14S :-: FD R5 :-: Seasonic X 760W

Permalänk
Medlem

@zeleni: Du tycker alltså att man först ska behöva köpa bf4 och sen en DLC i stället för ett fristående spel?

Visa signatur

| Fractal Design Define Mini C | MSI Z490M MPG GAMING EDGE | Corsair RM750X 750W v2 | Intel Core i5 10600K |
|GIGABYTE RTX 3070 AORUS Master |Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 |
| Asus Strix Raid DLX | Acer 27" Predator XB271HK G-Sync 4K IPS | Tobii 4C |
| LG OLED55B6V | nVidia Shield V2 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Folk som vill ha ett nytt Battlefront?
Battlefront är inte CoD, BF eller Arma.

Det är ju trots allt Frostbite motorn, små kartor och 20vs20.
Sen brukar inte Ultra inställningarna vara med i Alpha versionen.

Skrivet av simon253:

@Slakter:
@DST:
Ni är väldigt negativa. Jag har spelar Alpha:n och tycker det är rätt kul. Jag kommer definitivt att köpa spelet när det kommer ut
Sen ser ni detta på fel sätt om ni ser det som ett Battlefield-spel för det är inget Battlefield, Det är ett Battlefront. Ja det har många likheter men min uppfattning av det är att det är betydligt mindre seriöst än Battlefield och spel brukar bli roligare när det inte är allt för seriösa.

För mig känns StarWars å spec striderna mer epic än bf spelen där man bara får spel nån soldat från ett lands armé.
E ju StarWars ffs, där det e koalitioner av planeter/system som strider mot varandra å då borde ju striderna vara ännu större än i bf serien. Borde ju vara minst 128 vs 128 å äckligt gigantiska kartor med flyg, robotar å även rymdstrider på samma karta... att säga att det inte ska härma bf4 e bara fail å dålig bortförklaring när det gäller storskalighet e som att spotta StarWars å allt vad det innebär i ansiktet, om det nu hade ett

Det e helt uppenbart att de släpper ett reskinnat å nerdummat bf4 för att mjölka StarWars fans. .. Som sagt StarWars spel bör vara 100 gånger större å mer epic än ett sketet bf spel.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem
Skrivet av DST:

För mig känns StarWars å spec striderna mer epic än bf spelen där man bara får spel nån soldat från ett lands armé.
E ju StarWars ffs, där det e koalitioner av planeter/system som strider mot varandra å då borde ju striderna vara ännu större än i bf serien. Borde ju vara minst 128 vs 128 å äckligt gigantiska kartor med flyg, robotar å även rymdstrider på samma karta... att säga att det inte ska härma bf4 e bara fail å dålig bortförklaring när det gäller storskalighet e som att spotta StarWars å allt vad det innebär i ansiktet, om det nu hade ett

Det e helt uppenbart att de släpper ett reskinnat å nerdummat bf4 för att mjölka StarWars fans. .. Som sagt StarWars spel bör vara 100 gånger större å mer epic än ett sketet bf spel.

Nja, tänk på att det är Rebeller VS Imperiet. Rebellerna ägnar sig mest åt gerillakrigföring på liten skala, tänk Vietnam eller liknande. De enskilt största striderna som jag kan tänka mig i filmerna är just Hoth och kanske Endor (men den var större i rymden än på marken) och inte ens de striderna är speciellt stora om man jämför med the fuckin' Clone Wars. Så vi får hoppas och anta att uppföljaren fokuserar mer på större, episka strider likt de som vi såg i Episode 1-3.

OBS nu utgår jag enbart från de gamla filmerna och inte annan lore. Nya BFront har ju även de nya filmerna att utgå ifrån.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX3080 10GB / Corsair RM850x Shift / + Acer Predator XB27HU / Schiit Fulla 2 + Sennheiser/Massdrop 58X + XTZ Tune 4

Permalänk
Medlem

@Vlademil:

Borde vara större strider än vad ens e möjligt i bf4 med fjuttiga 64 spelare.

Visa signatur

12700k@/7200c34@7800/msi z790 itx

Permalänk
Medlem

Får man spela in när man spelar Battlefront och lägga på youtube?

Stod att man skulle följa deras avtal annars kunde man bli avstängd och ens konto bannat. Där är en banner med ens användarnamn som hoppar runt på skärmen typ för att vattenmärka så man inte kan spela in utan att visa vem som spelat in. Och det hoppar runt så man inte ska kunna sätta för en ruta som man kunnat om det varit statiskt.

Läste en del i avtalen men hittade inget om att man inte fick spela in och publicera men kan ha missat det, ngn som vet ngt om det eller varför de har vattenmärkningen som hoppar runt?

EDIT OK står en fet ruta i main screen att man ska stick to the NDA (non distribute a?), dvs inte spela in, streama, sharea alpha material etc.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Avstängd

Jag fick heller inte testa alpha men har endast bf3 så kanske därför.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Black, Mobo: ASUS Z170 Pro Gaming, CPU: Intel i7 6700K, kylning CM Hyper 212 EVO, RAM: 32 GB Hyper X 3000 mhz, GPU: Nvidia MSI 1080 Gaming X, PSU: XFX Core Edition Pro 750W, Mus: Logitech G700, Tgb: Corsair Raptor K30, OS: Win10

Permalänk
Skrivet av DST:

@Vlademil:

Borde vara större strider än vad ens e möjligt i bf4 med fjuttiga 64 spelare.

BF4 borde egentligen ha bra mycket större banor endå men finns ingen hårdvara för det på marknaden. I BF4 så handlar det om ett fullskaligt krig mellan Kina, Ryssland och USA runt år 2020 som håller på att bryta ut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Khringo:

Då de redan har genomfört åtminstone ett alpha test tidigare (där jag själv deltog) så känns det som att en beta skulle sitta på sin plats? Varför köra samma sak om och om igen, eller vad säger du?

Inte när de breder ut testerna. Börjar alltid smått. Successivt ökar man omfattningen för att kolla serverprestanda etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Mer intressant om launch kommer vara en BETA eller faktiskt polerad version, det senare har jag inte sätt Dice lyckats med tidigare.

Var sent ute med både BF3 och BF4 så där kan jag inte uttala mig mer än om vad jag läst.
Efter att ha fixat iaf BF4 ( kör på PC och tycker det idag fungerar ypperligt) så har de ju lagt grunden för alla plattformar som de utvecklade just BF4 för. Samma motor klar på alla fronter, typ. Borde gå smidigare denna gången. Kan man ju hoppas iallafall.
Alpha-testare på Neogaf t.ex. jublar åtminstonde över hur bra just alphan fungerar. Bådar gott.

Permalänk

@stimpen: Det är som du säger du får inte spela in och lägga upp på youtube etc, NDA - Non Disclosure Agreement.

Permalänk
Medlem

Kunde de inte fixat bf4 innan de släpper nya spel? haha de släppte ju hardline också.. usch nee ja e trött på DICE, bf2 vart de sista bar spelet de skapade, sen kändes allt bara mer som COD

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gtoxed:

Kunde de inte fixat bf4 innan de släpper nya spel? haha de släppte ju hardline också.. usch nee ja e trött på DICE, bf2 vart de sista bar spelet de skapade, sen kändes allt bara mer som COD

Det är Visceral som gjort Hardline. DICE har nog varit med på något hörn, men det är inget DICE-spel.

Visa signatur

Chassi: Cooler Master MasterBox NR200P CPU: Intel Core i5 10600K CPU-kylare: Noctua NH-U12A Moderkort: Gigabyte Z490I Aorus Ultra RAM: Corsair Vengeance LPX Black DDR4 3600MHz 2x8GB Disk: WD Blue SN550 M.2 2280 1TB GPU: Gigabyte Aorus GeForce RTX 3070 Master PSU: Corsair SF600 Platinum 600W Skärm: Acer Nitro XV282KKV Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Logitech G Pro Wireless