Köra ett enda program i fullsize efter inlogg?

Permalänk
Medlem

Köra ett enda program i fullsize efter inlogg?

Tjena,
Finns det någon lösning för att tillåta en dator/användare köra ett enda program i fullscreen efter inlogg?
Det ska inte vara någon startmeny, skrivbordsikoner eller någonting annat än bara just detta program?

Har försökt slå igenom massor med saker via GPO'er men man har alltid access hit eller dit på något vis, finns det en genväg att helt enkelt förhindra en användare att göra något alls på sin PC förutom att just köra ett program?

Hur har t.ex. Webhallen gjort med sina datorer som är i deras affärer, de har ju enbart en IE-ruta och inget annat?

mvh
Nico

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Kiosk mode är det du letar efter.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/154780
Om det fortfarande fungerar vet jag inte.

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Du ska välja det programmet som shell i regedit så startar det istället för explorer.exe.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frankof:

Kiosk mode är det du letar efter.
https://support.microsoft.com/en-us/kb/154780
Om det fortfarande fungerar vet jag inte.

Slutför samma grej men enbart med IE, vilket inte ska användas nu, men tack för tipset ska läsas igenom!

Skrivet av wRRM:

Du ska välja det programmet som shell i regedit så startar det istället för explorer.exe.

Exakt vad jag letade efter, tack så mycket!
Vet du ifall man kan sätta in flera processer i strängen så som:
C:\Word.exe; C:\Excel.exe ?

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nico.v:

Slutför samma grej men enbart med IE, vilket inte ska användas nu, men tack för tipset ska läsas igenom!
Exakt vad jag letade efter, tack så mycket!
Vet du ifall man kan sätta in flera processer i strängen så som:
C:\Word.exe; C:\Excel.exe ?

Är osäker så du får nog testa dig fram, har bara kört en process i taget