Asus Rog Swift G-Sync (PG278Q) Kvalitetsproblem eller konsturktionsfel?

Permalänk
Medlem

Asus Rog Swift G-Sync (PG278Q) Kvalitetsproblem eller konsturktionsfel?

Nu får ni börja reda ut det här. Behöver alla vara oroliga?

Allt nedan skulle jag vilja associera med problem med scalern i skärmen som är från nvidia.
Ryktet säger att allt beror på att asus har överklockat gsync modulen så den ska klara 1440p 144hz som är utanför specen för gsync modulen.

Det ska iofs sitta en kraftigare kylfläns men uppenbarligen uppstår problem iallfall.
Detta förklarar varför det till en början kan kännas bra och med tiden uppstår olika artifakter.

"Being a 2560x1440 display at 144Hz, can we then assume that it will require an overclocked G-Sync module because it's outside of the default G-sync spec? That didn't work out too well for Asus from the sounds of it, with complaints of overheating. Having this type of hardware running outside of official spec just seems to be asking for trouble. "
http://hardforum.com/showpost.php?p=1041320232&postcount=29

"Probably the Overclocked Gsync Module they shoulda considered active cooling or some sorta cooling. It's a disaster waiting to happen. "
http://rog.asus.com/forum/showthread.php?52231-Blurry-text-an...

Efter 7 skärmar och information om överhettning börjar dyka upp så känner jag bara att detta är ett rent konstruktionsfel och kommer nu häva mitt köp om det inte finns någon annan lösning, det är för mycket pengar det handlar om. Riktigt tråkigt då det är en grym skärm i övrigt.

Flicker
https://www.youtube.com/watch?v=BcUhVYptfTk
https://www.youtube.com/watch?v=-8xAKSF50WY
https://www.youtube.com/watch?v=QV7yHw1hzyc
https://www.youtube.com/watch?v=Umx7ZvDKzdg&feature=player_de...

White screen of death
https://www.youtube.com/watch?v=QD_JCrShyW8

Blurry Screen (Kommer helt plötsligt bara att texten blir oläslig)

Vertical stripes (pixel inversion)
Bilderna är ifrån min senaste skärm, tagna med mobilkamera vid en snabbrörelse. Några millesekunder senare så ser allt bra ut igen. De överbilden så syns linjerna tydligast på grenen och även till höger finns ett vitt fält med linjer. Den undre bilden så har mobilkameran inte riktigt hunnit med, men man kan tydligt se massor med vertikala linjer bland löven på trädet.

Permalänk
Medlem

Hade precis samma problem som dig, just nu är min skärm heldöd med en "white screen of death" som kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=QD_JCrShyW8

Dom skulle få in nya skärmar till lagret inom en vecka, och därefter köra ut den direkt till mig, nu har det gått mer än en vecka och jag har inte hört något mer. Känns otroligt kul att behöva sitta på en 60 hz 1080p skärm medans jag sneglar på 7500 kr prydnadsskärm som står på tv-bänken bredvid mig och väntar.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zodiam:

Hade precis samma problem som dig, just nu är min skärm heldöd med en "white screen of death" som kan ses här: https://www.youtube.com/watch?v=QD_JCrShyW8

Dom skulle få in nya skärmar till lagret inom en vecka, och därefter köra ut den direkt till mig, nu har det gått mer än en vecka och jag har inte hört något mer. Känns otroligt kul att behöva sitta på en 60 hz 1080p skärm medans jag sneglar på 7500 kr prydnadsskärm som står på tv-bänken bredvid mig och väntar.

Jag har sett flera bilder på WSD med. Folk har gått ifrån datorn och när de kommer tillbaka så ser skärmen ut som på filmen. Jag har pratat med caroline flera gånger både i telefon och via mail men antingen får hon inte reda på något eller så får hon inte säga något. Förhoppningsvis kanske det kommer fram mer information nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Jag har sett flera bilder på WSD med. Folk har gått ifrån datorn och när de kommer tillbaka så ser skärmen ut som på filmen. Jag har pratat med caroline flera gånger både i telefon och via mail men antingen får hon inte reda på något eller så får hon inte säga något. Förhoppningsvis kanske det kommerfram mer information nu.

Jag såg när det hände, satt och spelade ArmA 3 och helt plötsligt frös skärmen till helt, trodde först att spelet hade kraschat men sedan blev det en vit fläck nere i högra hörnet som sedan sakta sakta rörde sig över hela skärmen och nu så ser den ut sådär.

Visa signatur

i7 9700k - Noctua NH-D15 - ASUS Z390 ROG - 16 GB Corsair Vengeance 3200 MHz
ASUS RTX 2080 - NZXT H440 - Rival 600 - Ducky Shine One 2 Mini MX Red - Sennheiser HD 650 - Schiit Modi & Magni 3 - ASUS PG278Q ROG Swift

Permalänk
Medlem

Undra hur många swifts som har skickats tillbaka, måste vara något slags rekord. Jag gav upp efter tre stycken, när det inte var extremt motion blur så var det 20+ döda pixlar.

Visa signatur

ggmu

Permalänk
Avstängd

Fan va trist när man lägger så mycket pengar på en monitor, Jag hade tänkt köpa en men ska nog vänta lite.

Permalänk
Medlem

Funderar på att skicka tillbaka min till Komplett jag med.

Den har inga döda pixlar, men jag tycker att sen jag skaffade den har det kommit någon slags "motion blur"-liknande effekt i alla spel jag spelar (i synnerhet i CS:GO.) Först trodde jag att det bara var inbillning, men nu börjar jag undra om det faktiskt inte är en "mild" form av pixel-inversion jag har trots allt.

ULMB hjälper lite, men effekten är fortfarande fullt synlig.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Varför lämnar du inte helt enkelt tillbaka skärmen och köper någon annan? Du framstår mer och mer som en rättshaverist då dina 54 senaste inlägg på Sweclockers handlar om hur många fel Asus ROG Swift har. Om jag var så missnöjd med en produkt skulle jag utan tvekan köpa något annat.

Har sedan i början augusti förra året själv en Asus ROG Swift som funkar alldeles perfekt så jag har inget att klaga på...

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Det jag undrar när det gäller denna monitor är priset, hur fan kan det kosta så mycket att tillverka denna? 7000 för en 1440p 144hz skärm med G-sync , monopol som gör det ? finns väll inga alternativ?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Varför lämnar du inte helt enkelt tillbaka skärmen och köper någon annan? Du framstår mer och mer som en rättshaverist då dina 54 senaste inlägg på Sweclockers handlar om hur många fel Asus ROG Swift har. Om jag var så missnöjd med en produkt skulle jag utan tvekan köpa något annat.

Har sedan i början augusti förra året själv en Asus ROG Swift som funkar alldeles perfekt så jag har inget att klaga på...

Vad tråkigt att höra att du inte uppskattar att jag försöker få ordning på produkten som i sig är grym. Rättshaverist är jag inte men jag känner mig rätt lurad, men några 54 inlägg om denna skärm har jag inte skrivit hoppas jag :). Jag har beställt retursedel för den sista skärmen och nu får jag som du skriver släppa det. Jag måste också säga att lite avundsjuk är jag på att du har ett fungerande ex.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av Oneone:

Det jag undrar när det gäller denna monitor är priset, hur fan kan det kosta så mycket att tillverka denna? 7000 för en 1440p 144hz skärm med G-sync , monopol som gör det ? finns väll inga alternativ?

¨Det funkar nog likadant som med Korea skärmarna bara vissa klarade 120HZ och sedan såldes de för ett högre pris just pga att de var säkrade 120HZ folk som suttit o klockat själva osv. Gsync moduler + Paneler antagligen typ 1/100 som klarar 144HZ osv. Jag tror bara Asus egentligen gjort en fuling och klockat skärmen i bioset och inte gjort en original 144HZ skärm.

Mina spekulationer men jag överlever med min Overlord Tempest 120HZ, 1440P , Grymmare färger, utan G-sync men jaja priset/färgen väger upp det mycket.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Medlem

Jag har inte lika allvarliga problem som du men ändock trubbel med min skärm. Kan även tillägga att jag redan bytt ut den en gång vilket inte hjälpte.

ASUS beskriver problemet som "Incorrect Pixel Mapping" och jag har gjort en film om det som du hittar här : https://www.youtube.com/watch?v=gm7lNyv-frk (kör HD och titta på hur grynig de gröna name plates blir när jag rör min gubbe). Kika även på denna filmen och titta på vingarna https://www.youtube.com/watch?v=707wMRnODUw

Har det problemet i alla spel men ju mörkare scen desto mindre syns det. Som tur var så syns det inte alltför mycket och jag har börjat vänja mig lite men fortfarande irriterande.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Hej Asus, skulle vilja att ni tog en titt på detta inlägget: #15208354

Jag får en slags extrema eftersläpningar, som även om dom inte är lika tydliga med blotta ögat (men fullt synliga), märks av som en slags konstant och irriterande motion blur i spel, i synnerhet fps-spel.

Ett smakprov från Dying Light:

Jag vill veta om detta är normalt och "funkar som det är tänkt" eller om det är onormalt, så jag vet om jag ska reklamera skärmen eller returerna skärmen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av grahnen:

Vad tråkigt att höra att du inte uppskattar att jag försöker få ordning på produkten som i sig är grym. Rättshaverist är jag inte men jag känner mig rätt lurad, men några 54 inlägg om denna skärm har jag inte skrivit hoppas jag :). Jag har beställt retursedel för den sista skärmen och nu får jag som du skriver släppa det. Jag måste också säga att lite avundsjuk är jag på att du har ett fungerande ex.

Du har skrivit 54+ inlägg om problemen med dina Asus ROG Swift, bara att kolla i din statistik. Bra att du släpper skiten då det finns noll chans att du någonsin skulle bli nöjd med denna skärmen.

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du har skrivit 54+ inlägg om problemen med dina Asus ROG Swift, bara att kolla i din statistik. Bra att du släpper skiten då det finns noll chans att du någonsin skulle bli nöjd med denna skärmen.

Jag var nöjd med den jag fick i början av januari innan den utvecklade kraftiga vertikala linjer, nu senaste veckan har den även börjat att flimmra mot vit bakgrund.

Är du säker på att alla inläggen handlar om mina problem, det är inte så att jag försökt hjälpa andra. Hur kan du veta vad som gör mig nöjd, tror du verkligen att jag byter skärm 7 gånger om jag inte trodde jag skulle bli nöjd?

Anledningen till att jag tar upp detta är för om tex din skärm ger upp pga överklockat gsync chip. Så kan det vara till stor hjälp om man är medveten om problemet, det kanske till och med kan underlätta en reklamation. Hittar du något som inte stämmer får du gärna säga till. För jag är absolut inte ute efter att komma med falska anklagelser.

Permalänk
Medlem

Känns lite sådär när jag ser att Caroline har varit inne på forumet, men ändå inte kommenterat. =/

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bascule666:

Du har skrivit 54+ inlägg om problemen med dina Asus ROG Swift, bara att kolla i din statistik. Bra att du släpper skiten då det finns noll chans att du någonsin skulle bli nöjd med denna skärmen.

Skrivet av grahnen:

Jag var nöjd med den jag fick i början av januari innan den utvecklade kraftiga vertikala linjer, nu senaste veckan har den även börjat att flimmra mot vit bakgrund.

Är du säker på att alla inläggen handlar om mina problem, det är inte så att jag försökt hjälpa andra. Hur kan du veta vad som gör mig nöjd, tror du verkligen att jag byter skärm 7 gånger om jag inte trodde jag skulle bli nöjd?

Anledningen till att jag tar upp detta är för om tex din skärm ger upp pga överklockat gsync chip. Så kan det vara till stor hjälp om man är medveten om problemet, det kanske till och med kan underlätta en reklamation. Hittar du något som inte stämmer får du gärna säga till. För jag är absolut inte ute efter att komma med falska anklagelser.

Jag ser på det som så, att du verkar ha fått flera felaktiga exemplar, på raken, och alla med olika bekymmer, säger inte att inte skärmen har problem men varför i hela fridens namn fortsätter du envisas att köpa den här om du nu bara finner fel på den?
Eller förväntar du dig ha tur att du inte ska hitta nåt nytt fel på nästa rog skärm?

Läst igenom de flesta av dina inlägg efter ovan påstående och du verkar ha hittat fler problem än de flesta på dina ex, notera nu att jag inte säger att du inte har felen eller att de inte finns, bara det att du kanske borde se dig om efter lite andra alternativ

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Känns lite sådär när jag ser att Caroline har varit inne på forumet, men ändå inte kommenterat. =/

Men kära nån, tror du inte hon också behöver ha lite fritid på kvällar och helger?
Ser att hon är inloggad och svarar ibland fasligt sent på kvällar och nätter, och på helger, hoppas hon får en fin lönecheck i slutet av månaden när hon logggar in sådär mycket som hon gör o skriver på vad som för de flesta nog är ledig tid, låt stackaren vara lite ledig!

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Men kära nån, tror du inte hon också behöver ha lite fritid på kvällar och helger?!

Är hon inloggad på forumet under sin fritid?
Dessutom var det fredag igår.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Jag ser på det som så, att du verkar ha fått flera felaktiga exemplar, på raken, och alla med olika bekymmer, säger inte att inte skärmen har problem men varför i hela fridens namn fortsätter du envisas att köpa den här om du nu bara finner fel på den?

Då det finns folk som inte har problem med vertical lines. Som alla mina skärmar har lidit av. Den senaste hade i princip inga i början av januari och jag var jätte glad. Men nu ser det skit ut igen. Om skärmen har några mörka pixlar och bleed är inga problem bara jag slipper linjerna.

Skrivet av godspeed:

Eller förväntar du dig ha tur att du inte ska hitta nåt nytt fel på nästa rog skärm?

Nu när det uppmärksammats på, rog.asus.com, hardforum och overclockers.uk att gsync chippet är överklockat och är boven i dramat så nej nu tror jag inte det längre.

Skrivet av godspeed:

Läst igenom de flesta av dina inlägg efter ovan påstående och du verkar ha hittat fler problem än de flesta på dina ex, notera nu att jag inte säger att du inte har felen eller att de inte finns, bara det att du kanske borde se dig om efter lite andra alternativ

Problemet har varit just alternativ till 100hz + och gsync. Vet du några så säg till. Som det ser ut nu så kommer ja köpa en billigare skärm i inväntan på alternativ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Är hon inloggad på forumet under sin fritid?
Dessutom var det fredag igår.

Tycker du ska kolla hennes profil lite, och ja det var det, men en fredag så förväntar jag mig iallafall att många har mycket att göra och sen vill gå hem och ta kväll/helg, det skulle du med om du nu jobbar (förmodar att du gör det)
Plockade ett av flera exempel
http://www.sweclockers.com/forum/146-asus/1340028-vad-kostar-...

Skrivet av grahnen:

Då det finns folk som inte har problem med vertical lines. Som alla mina skärmar har lidit av. Den senaste hade i princip inga i början av januari och jag var jätte glad. Men nu ser det skit ut igen. Om skärmen har några mörka pixlar och bleed är inga problem bara jag slipper linjerna.

Nu när det uppmärksammats på, rog.asus.com, hardforum och overclockers.uk att gsync chippet är överklockat och är boven i dramat så nej nu tror jag inte det längre.

Problemet har varit just alternativ till 100hz + och gsync. Vet du några så säg till. Som det ser ut nu så kommer ja köpa en billigare skärm i inväntan på alternativ.

Som jag sa, jag säger inte att du inte har/haft problem, jag betvivlar dig inte på den fronten och inte heller att du är ensam
Däremot så vore det nog än mer konstruktivt för dig själv och mindre kostsamt i form av din egen tid/fritid (tid är pengar hur man än ser det) att under tiden tills man ser att problemen med produkten försvinner köpa på sig nåt annat och få lite "sinnesfrid"

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

Som jag sa, jag säger inte att du inte har/haft problem, jag betvivlar dig inte på den fronten och inte heller att du är ensam
Däremot så vore det nog än mer konstruktivt för dig själv och mindre kostsamt i form av din egen tid/fritid (tid är pengar hur man än ser det) att under tiden tills man ser att problemen med produkten försvinner köpa på sig nåt annat och få lite "sinnesfrid"

Det håller jag helt med om. Såhär i efterhand så kunde jag spenderat den tiden på mina tre knattar här hemma. Men så är det med efterklok som är världens mest exakta vetenskap.

Permalänk
Avstängd

Jag hade själv en PG278Q men returnerade den rätt tidigt på grund av att jag inte ville upptäcka några fel efter returneringsperioden. Många påstår att mycket fel dyker upp någon månad eller två efter köp, vilket får mig att tro att det är G-Sync modulen som det är fel på. Jag tror den antingen överhettar och triggar massa failsafes, eller inte, eller så är den kanske överklockad för mycket för att klara av 1440p 144hz.

Oavsett så är det dåligt gjort av Asus att inte bara släppa skärmen ungefär ett halvår för sent men också släppa en skärm som lider av allvarliga problem.

Lite backlight bleed kan jag hantera för alla moderna skärmer, även dyra, har det nu för tiden av någon konstig anledning.

Men problem som crosshatching? Fy fan heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mars SSX:

Jag hade själv en PG278Q men returnerade den rätt tidigt på grund av att jag inte ville upptäcka några fel efter returneringsperioden. Många påstår att mycket fel dyker upp någon månad eller två efter köp, vilket får mig att tro att det är G-Sync modulen som det är fel på. Jag tror den antingen överhettar och triggar massa failsafes, eller inte, eller så är den kanske överklockad för mycket för att klara av 1440p 144hz.

Oavsett så är det dåligt gjort av Asus att inte bara släppa skärmen ungefär ett halvår för sent men också släppa en skärm som lider av allvarliga problem.

Lite backlight bleed kan jag hantera för alla moderna skärmer, även dyra, har det nu för tiden av någon konstig anledning.

Men problem som crosshatching? Fy fan heller.

Du har 3 års garanti, det är ju bara att lämna tillaka den så fort något händer de första 3 åren.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Du har 3 års garanti, det är ju bara att lämna tillaka den så fort något händer de första 3 åren.

Är det fel på "alla" skärmar vill du inte ha en ny skärm (reklamering/garanti), du vill ha pengarna tillbaka och köpa en helt annan skärm (returnera).

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Är det fel på "alla" skärmar vill du inte ha en ny skärm (reklamering/garanti), du vill ha pengarna tillbaka och köpa en helt annan skärm (returnera).

Fast det är ju inte fel på "alla" skärmar. Tro mig, det finns en väldigt stor skara av tysta användare med skärmar som fungerar perfekt. Och en liten, men väldigt högljudd skara av användare med skärmar som fungerar dåligt.

Visa signatur

10700K | NVIDIA RTX 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av kwame:

Fast det är ju inte fel på "alla" skärmar.

Jag satte "alla" inom situationstecken av en anledning.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kwame:

Och en liten, men väldigt högljudd skara av användare med skärmar som fungerar dåligt.

ROFLMAO! Nej, det är inte en liten skara. Det är en jävligt stor skara. Skulle tro att 75% av dom som har/haft en PG278Q har/haft problem med den.

Permalänk
Medlem

Oavsett om det är 75% eller 5% så tror jag vi alla kan vara eniga att felanmälningarna för denna skärmen är ovanligt hög för en skärm rent allmänt, för att inte nämna en skärm i denna prisklassen.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Oavsett om det är 75% eller 5% så tror jag vi alla kan vara eniga att felanmälningarna för denna skärmen är ovanligt hög för en skärm rent allmänt, för att inte nämna en skärm i denna prisklassen.

Jupp. Aldrig varit med om en modern skärm som haft så mycket klagomål och fel.