Permalänk
Medlem

Webhallen Config = Clevo?

Har kollat in
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199476-w...
Pga 13" så känns den intressant både som skol/surfdator, gamingdator med gtx860m och musikproduktion med 16gb ram. Perfekt för mina behov med andra ord.

Har förstått att webhallen config är baserade på clevos datorer, men undrar hur mycket de är modifierade? Är t.ex. kylningen/kylpastan förbättrad?

Kan jag gå på den här reviewen eller skiljer det för mycket mot config?
http://www.notebookcheck.net/Review-Clevo-W230SS-Schenker-XMG...

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Har kollat in
http://www.webhallen.com/se-sv/datorer_och_tillbehor/199476-w...
Pga 13" så känns den intressant både som skol/surfdator, gamingdator med gtx860m och musikproduktion med 16gb ram. Perfekt för mina behov med andra ord.

Har förstått att webhallen config är baserade på clevos datorer, men undrar hur mycket de är modifierade? Är t.ex. kylningen/kylpastan förbättrad?

Kan jag gå på den här reviewen eller skiljer det för mycket mot config?
http://www.notebookcheck.net/Review-Clevo-W230SS-Schenker-XMG...

Tack på förhand!

Skickades från m.sweclockers.com

clevo w230ss har den själv bara fråga om du undra något

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem
Skrivet av nickhe:

clevo w230ss har den själv bara fråga om du undra något

Svara gärna på mina frågor är du nöjd med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Svara gärna på mina frågor är du nöjd med den?

Skickades från m.sweclockers.com

Tror hela är stock har haft min 2-3 månader nu och den presterar underbart men rekommenderar INTE använda under dessa varma dagar , tempen på datorn ligger på runt 50-60 grader vilket dödar en om man har den på kroppen eller vilar handen på högra sidan av musplattan. Dock är den en riktig arbetshäst ! har 2 SSD i den samt en 1TB HDD

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Härligt! Är tempen höga vid vanligt surfande och dylikt? Skulle en kylplatta vid gaming lösa problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Härligt! Är tempen höga vid vanligt surfande och dylikt? Skulle en kylplatta vid gaming lösa problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

beror på vart du lägger in att Nvidian ska ploppa in, vid surf är den normalt. Så runt 50 grader men samma gäller min ultrabook värmen denna veckan har varit brutal

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Medlem

Kan någon hindra mig från att köpa denna? Tänker koppla in skärm via vga, mus och tangentbord när jag spelar, ev sätta datorn på en kylplatta. Samtidigt kan jag ta med den överallt och jobba med musik. Too good to be true?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joak:

Kan någon hindra mig från att köpa denna? Tänker koppla in skärm via vga, mus och tangentbord när jag spelar, ev sätta datorn på en kylplatta. Samtidigt kan jag ta med den överallt och jobba med musik. Too good to be true?

Skickades från m.sweclockers.com

Ett argument emot är väll att den kostar tolv tusen kronor

Permalänk
Medlem
Skrivet av Biffstek:

Ett argument emot är väll att den kostar tolv tusen kronor

Det verkat vara den billigaste för specsen dock. i7 quadcore, gtx860m, ssd, 1tb lagring, 16gb ram... Har du något billigare alternativ?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Sitter och funderar på om man ska beställa en 13,3 tum Webhallen config.
Någon som har erfarenheter av denna modell? Kommer koppla in extern skärm hemma vid spelande, men det funkar att spela på 13tum de gånger man är iväg? Kommer även användas till en del surf i soffan.

Hur står sig prestandan? Lirar mest diablo3 men skulle vilja köra dragon age inquisition på höga inställningar, funkar det?

Tacksam för svar