Ny chromecast använd, bör man oroa sig?

Permalänk

Ny chromecast använd, bör man oroa sig?

Köpte en Chromecast på Siba igår och drog igång den lite fort när jag kom hem. När jag startade den så stod
det Bernard's Chromecast, antagligen någon som provat den och lämnat tillbaka den. Orkade inte bry mig riktigt
utan ville bara se hur den funka, så jag bytte namnet på den utan att göra någon fabriksåterställning. Fick igång
det och Tvn visade saker jag har på NASen. Tanken slog mig idag och det kanske bara är jag som är nojig, det är
inte så att den som haft den innan kan ha mixtrat med antingen mjukvaran eller hårdvaran i chromecasten för att
sabba eller snoka runt? Vet inte ens om detta är möjligt via en sådan pryl. Nu har jag visserligen gjort fabriksåterställning
men den har ju sen innan haft access till min NAS. Kan tillägga att det är en UK modell dom säljer på Siba, inte för att
det ska spela någon roll. Så vad tror ni som är mer insatta?

Permalänk
Medlem

Möjlighet finns väl. Troligt? Nej.

Kanske kan lämna tillbaks den och få en ny om du är orolig?

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Det är nog ingen som helst fara för det, men av ren och skär principsak så tycker jag att du ska gå tillbaka till SIBA och få en NY då det faktiskt är en NY du betalar för. De är så jävla ruttna när det kommer till sådant. Var med om liknande från elgiganten för några år sen då jag köpte en tablet som var använd. Jävlar vad de fick höra. Ska de kränga begagnade varor så får de i alla fall göra kunden medveten om det!

mvh

Ethnic

Visa signatur

Rig: Ryzen 7 5800X - Crucial Ballistix Black 3200 Mhz 32 GB - MSI RTX 4060 TI OC 8 GB - Fractal Design Define C
Laptop: Macbook Pro M1 Max - 32GB - 14"
Media/Server: Raspberry PI 4 - 2 GB - Plex Media Server - KODI - PiHole - qBittorrent - HomeAssistant
Media/Server: NUC - i7-7567U - 32GB - Plex Media Server - Uptime Kuma - mineCraft - qBittorrent - 10 TB Storage
NAS: Zyxel 325v2 - 5 TB

Permalänk
Skrivet av Sonywalk:

Möjlighet finns väl. Troligt? Nej.

Kanske kan lämna tillbaks den och få en ny om du är orolig?

Nej tror inte det heller, men litar inte på någon främling för fem öre, därav min undran i denna tråd. Blir att lämna tillbaka.

Skrivet av Ethnic:

Det är nog ingen som helst fara för det, men av ren och skär principsak så tycker jag att du ska gå tillbaka till SIBA och få en NY då det faktiskt är en NY du betalar för. De är så jävla ruttna när det kommer till sådant. Var med om liknande från elgiganten för några år sen då jag köpte en tablet som var använd. Jävlar vad de fick höra. Ska de kränga begagnade varor så får de i alla fall göra kunden medveten om det!

mvh

Ethnic

Ja det är inte första gången för min del heller. Om dom ska sälja något som är använt får dom se till åtminstone att man återställer produkten till nyskick innan man åter packar den på nytt igen. Jag är inte förvånad över att det är som det är, men det är sorgligt. Antagligen är det inga som orkar hålla på och ställa krav på butikerna och detta blir resultatet. Ska ringa Siba där jag köpte och åka till en närmare Siba för att lämna tillbaka.

Det jobbiga är att min olustkänsla angående intrång i mina privata saker kvarstår oavsett om jag lämnar tillbaka den eller ej...