Hur installera Spotify på ett USB-minne?, hjälp

Permalänk
Medlem

Hur installera Spotify på ett USB-minne?, hjälp

Hej!

Jag har skaffat ett fint och snabbt USB-minne och tänker bland annat installera en del program på det så jag kan använda de programmen, trots att datorn inte har dessa program. T.ex. glömde jag min dator och fick sitta med en kompis, som av någon underlig anledning inte hade Open office (eller microsoft office), vilket gjorde mig smått irriterad.

Så nu har jag installerat en del program på USB-minnet (skype, Open office, chrome osv osv) som alla fungerar helt perfekt på vilken dator jag än sitter på!

Men av någon anledning verkar Spotify ge mig stora problem.. Jag har googlat mycket med svaren har inte direkt gjort mig smartare.

Vet möjligen någon av er hur man gör?

Jag är extremt tacksam för alla eventuella svar jag får!

//Patrick

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrickP:

Hej!

Jag har skaffat ett fint och snabbt USB-minne och tänker bland annat installera en del program på det så jag kan använda de programmen, trots att datorn inte har dessa program. T.ex. glömde jag min dator och fick sitta med en kompis, som av någon underlig anledning inte hade Open office (eller microsoft office), vilket gjorde mig smått irriterad.

Så nu har jag installerat en del program på USB-minnet (skype, Open office, chrome osv osv) som alla fungerar helt perfekt på vilken dator jag än sitter på!

Men av någon anledning verkar Spotify ge mig stora problem.. Jag har googlat mycket med svaren har inte direkt gjort mig smartare.

Vet möjligen någon av er hur man gör?

Jag är extremt tacksam för alla eventuella svar jag får!

//Patrick

1. Se till så att du har Spotify installerat på datorn
2. sedan öppna den här sökvägen C:\Users\[ANVÄNDARNAMN]\AppData\Roaming byt ut [ANVÄNDARNAMN] (med klamrar) mot de användarnamn dom du använder.
3. Hitta mappen Spotify, kopiera och lägg in på USB-minnet.

Jag har aldrig gjort det men borde funka

Visa signatur

The honey badger doesn't care.

Permalänk

Kör spotify i webläsaren?

https://play.spotify.com/

Visa signatur

AZRock Z87 Extreme4 | i5 4670K | MSI GTX780 TwinFrozr | 8GB Corsair Vengance | Samsung 840 EVO 250GB | WD 3 TB | Corsair HX520 | HP LP3065 + 2x HP LP2065 (4960x1600) | Trulyergonomic keyboard (bruna) | Mionix Castor

Permalänk

Som ovanstående säger så är det bättre att du kör det i webbläsaren! Spotify kräver java för att köras, vilket alla datorer inte har.

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gimbergsson:

1. Se till så att du har Spotify installerat på datorn
2. sedan öppna den här sökvägen C:\Users\[ANVÄNDARNAMN]\AppData\Roaming byt ut [ANVÄNDARNAMN] (med klamrar) mot de användarnamn dom du använder.
3. Hitta mappen Spotify, kopiera och lägg in på USB-minnet.

Jag har aldrig gjort det men borde funka

Tack, det funkade!

Skrivet av Mackansson:

Kör spotify i webläsaren?

https://play.spotify.com/

Hmm, har aldrig tänkt på det, men tack!

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Som ovanstående säger så är det bättre att du kör det i webbläsaren! Spotify kräver java för att köras, vilket alla datorer inte har.

Tackar tackar